Søg Garagen Hej Gæst! Register

Start problem: Giantco Sprint
#1
Davs BS

Igen igen er der problemer med Sprinten.! Ond
Det startede igår aftes da jeg skulle køre hjem fra min mor.

Jeg startede scooteren på elstart, og lidt modvilligt sprang den igang. Jeg ville så lige give den lidt ekstra gas på håndtaget men de resulterede i øjeblikkelig død!

Jeg biksede så med den i 10 min og prøvede alt muligt for at få den tændt og det eneste den gjorde var at give et lille host engang imellem og det var så det. Nå jeg blev så hentet af min far og vi tog batteriet med hjem og ladede det op. Idag kørte vi så afsted og jeg monterede batteriet og prøvede at starte scooteren. Den sprang igang og kørte tomgang cirka 30 sekunder og så gik den ud. Og igen lavede den de numre med at den bare hostede en gang imellem.

Jeg er virkelig på herrens mark.. Der var jo masser af strøm på batteriet, og benzin tilførslen er god nok (det tjekkede jeg også) Karburatoren er sprit ny, og der er sprit i benzinen..

Hva fanden kan være galt? Det kan da ikke passe af den møg scooter ikke vil starte pga frost grader?
Det ender sgu med at jeg skubber scooteren i Esbjerg havn Ked af det

Hilsen en meget frustreret Cb.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hjælper det at sprøjte fugtfortrænger på området omkring tændrøret? Hvis ja, så kan du have mikroskopiske-revner i tændkablet eller muffen ved tændrørshætten, hvilket kan give problemer med krybestrøm. En anden mulighed kunne være vanddråber i svømmerhuset, selv om det er lidt usandsynligt med en helt ny. Ellers kan jeg ikke lige komme på noget...
Svar
#3
Runnerdude Skrev:Hjælper det at sprøjte fugtfortrænger på området omkring tændrøret? Hvis ja, så kan du have mikroskopiske-revner i tændkablet eller muffen ved tændrørshætten, hvilket kan give problemer med krybestrøm. En anden mulighed kunne være vanddråber i svømmerhuset, selv om det er lidt usandsynligt med en helt ny. Ellers kan jeg ikke lige komme på noget...

Tændspolen er også ny, en Racing spole fra Naraku, og den har fået rigeligt med fugt fortrængende spray Smil

Men jeg prøver at købe et sprit ny batteri istedet, den gamle her er vist brugt op Smil
Svar
#4
ChemicalBoy Skrev:Davs BS

Igen igen er der problemer med Sprinten.! Ond
Det startede igår aftes da jeg skulle køre hjem fra min mor.

Jeg startede scooteren på elstart, og lidt modvilligt sprang den igang. Jeg ville så lige give den lidt ekstra gas på håndtaget men de resulterede i øjeblikkelig død!

Jeg biksede så med den i 10 min og prøvede alt muligt for at få den tændt og det eneste den gjorde var at give et lille host engang imellem og det var så det. Nå jeg blev så hentet af min far og vi tog batteriet med hjem og ladede det op. Idag kørte vi så afsted og jeg monterede batteriet og prøvede at starte scooteren. Den sprang igang og kørte tomgang cirka 30 sekunder og så gik den ud. Og igen lavede den de numre med at den bare hostede en gang imellem.

Jeg er virkelig på herrens mark.. Der var jo masser af strøm på batteriet, og benzin tilførslen er god nok (det tjekkede jeg også) Karburatoren er sprit ny, og der er sprit i benzinen..

Hva fanden kan være galt? Det kan da ikke passe af den møg scooter ikke vil starte pga frost grader?
Det ender sgu med at jeg skubber scooteren i Esbjerg havn Ked af det

Hilsen en meget frustreret Cb.

Jeg har nøjagtig samme problem. Jeg har prøvet og give den dieselstart - uden hjælp.
Jeg prøver fugtfortrænger i dag, og ser om det hjælper. Så skal jeg nok skrive igen...
Svar
#5
Et sprit nyt batteri hjalp på det hele Smil
Og i samme omgang fik jeg investeret i en CTEK XS800

http://www.thansen.dk/product.asp?c=3299...1245541178
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hvad skal man dog med en batterilader, når man i stedet kan køre en tur ud i det gode danske land Grin
Svar
#7
Teddy Skrev:Hvad skal man dog med en batterilader, når man i stedet kan køre en tur ud i det gode danske land Grin

Ja nu ved jeg ikke hvor meget sne og is det ligger i Gentofte, men i Ribe og omegn har vi jo fået en ordnelig stak, plus at det jo begyndte at skiftesvis tø og fryse til de sidste par dage her, så at køre kineser scooter er overhovedet ingen fornøjelse desværre Ked af det

Mint fordæk er livsfarligt at køre med, hele mit venstre knæ er ét kæmpe stort blot mærke efter 2 styrt her sidste weekend!
Svar
#8
ChemicalBoy Skrev:Ja nu ved jeg ikke hvor meget sne og is det ligger i Gentofte, men i Ribe og omegn har vi jo fået en ordnelig stak, plus at det jo begyndte at skiftesvis tø og fryse til de sidste par dage her, så at køre kineser scooter er overhovedet ingen fornøjelse desværre Ked af det

Mint fordæk er livsfarligt at køre med, hele mit venstre knæ er ét kæmpe stort blot mærke efter 2 styrt her sidste weekend!

Ked af det

Vil anbefale, at du sætter kvalitetsdæk øverst på prioritetslisten, måske lige efter de 3 daglige måltider Griner
Svar
#9
Ja men desværre findes der ikke kvalitets dæk til en Giantco Sprint
det nærmeste man kommer det er fortune helårs dæk som jeg har på baghjulet. Men det er mere et vinterdæk end helårs dæk, og da jeg fik det på i foråret og har kørt hele sommeren på det så er det ved at være godt slidt ned allerede :S
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: