Søg Garagen Hej Gæst! Register

pgo t-rex 110 tomgangsproblem
#1
Hey gutter

Jeg har et problem med min PGO. t-rex 110 cc.

Det er et problem der kommer og går, men er rimeligt irriterende. Når jeg sænker farten for at stoppe op går mc'en helt ned i omdrejninger, som om at der er noget der ikke slipper som det skal. Og så går den så langt ned at den til sidst går ud hvis man ikke holder lidt gas på.

Når problemet ikke er der går den bare ned i omdrejninger og holder pænt i tomgang.

Tænkte på om det kunne være centrifugalkoblingen eller variomatic systemet som der kunne være problemet.

på forhånd tak. MVH. Peter
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Kunne evt. være trimfjedrene i koblingen, der var lidt for svage, så koblingen slipper for sent.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Er lige med på en lytter her, har nemlig oplevet samme problem efter det er blevet koldt. Min scooter skal normalt op på 3000 rpm før koblingen aktiveres, nu trækkes baghjulet stødvis med rundt under 1500 rpm, og lyder som når man starter i for højt gear på en mc. Det føles som om koblingen ikke slipper. Kan sådan en fætter fryse fast?
livet er en seksuelt overført sygdom med dødelig udgang
Svar
#4
miv75 Skrev:Er lige med på en lytter her, har nemlig oplevet samme problem efter det er blevet koldt. Min scooter skal normalt op på 3000 rpm før koblingen aktiveres, nu trækkes baghjulet stødvis med rundt under 1500 rpm, og lyder som når man starter i for højt gear på en mc. Det føles som om koblingen ikke slipper. Kan sådan en fætter fryse fast?

Umiddelbart vil jeg skyde på at den kan, ved det dog ikke. Teoretisk set ville varmen kunne udvikle sig til kondens og så fryse til is og sætte sig så de fryser fast. Det er dog kun et bud.

De ekstreme temperaturer kan dog også få metallet til at gi sig, hvis man giver fuld skrald på en scooter der har stået stille i -10 graders kulde og få det til at udvide sig eller trække sig sammen. Så lad altid scooteren stå i lidt tid i tomgang får man kører og ikk smid den op på topfart med det samme, men kør et par min før man giver fuld gas, så de forskellige dele kan komme op på "normal" temperatur.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#5
Det lyder fornuftigt, men det mest underlige er, at problemet først opstår under længere tids kørsel! Jeg har altid min scooter til at stå i tomgang et min. tid inden jeg påbegynder at køre. Hehe man oplever sjove og underlige problemer med de her kinascootere Grin
livet er en seksuelt overført sygdom med dødelig udgang
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
ok tak for buddene, tror jeg prøver at adskille vario og kobling og tjekker om alt er som det skal være.

Har i nogle gode steder at skaffe reservedele til sådan en svend?
Svar
#7
Så fandt jeg årsagen til mit tomgangsproblem! Min scooter har KVÆRNET min nye vario helt og adeles Fortvivlethock: Desuden havde vario revet min spritnye forstærkede naraku rem. Jeg antager det er gået således til, efter jeg har "nærlæst" stumperne: En rulle har knust sin belægning som er slynget ud af varioen og har ødelagt nylonstyrene. Uden disse har der været slup i vario som har slidt sig skæv på gliderøret (ca 1.5mm) og selve stålbagpladen som holder rullerne på plads har arbejdet sig ind i de bløde aluminiumspale som nylonstyrene griber om. De stumper der er blevet slynget rundt i variohuset har revet min rem, som er blevet låst yderst på varioskiven. Dette har betydet at scooteren i tomgang har fået koblingen aktiveret. Så der blev fluks bestilt narakuvariator med teflonforstærkede narakuruller, samt en ny narakurem. Så kan jeg lære IKKE at køre med standartdele på et racingtun :?
livet er en seksuelt overført sygdom med dødelig udgang
Svar
#8
Du er ikke den første, med den historie Ked af det Jeg kan ikke lige huske, hvem herinde det var, der oplevede nøjagtigt det samme, med en kværnet vario - og det var ikke på en toptunet knallert :wink: Et eller andet sted i galleriet, har han lagt billeder op, af den smadrede vario. Jeg har selv været tæt på, men jeg nåede, at standse, inden hele varioen blev smadret. Hos mig var årsagen, at værkstedet havde glemt skiven ved varioen, så mørtikken ikke var skruet helt ind på selve varioen. Den lød i en kort periode som en jetjager, der varmede op, uden at knallerten - en lille firtakter, Agilityen, ville trække. Det blev efterfulgt af et højt knald, da remmen sprang. Selve varioen, kunne dog heldigvis genbruges.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#9
der sidder en tomgangs skrue skru på den så der kommer mere benzin ind når den er i tomgang.

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: