Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hot50 - baghjulet kører ikke rundt
#1
Hej

Jeg var ude og kører en del km på min hot50 igår i snevejr.
Det gik fint indtil ca. 5km fra jeg var hjemme. Pluselig ville det ikke trække med fuld gas, men kørte ok med ½ gas. Den ville køre med mindre og mindre gas hele vejen hjem, og tilsidst ville den slet ikke kører (trække på baghjulet).

Den starter fint, og har haft motorskjolet af, og den trækker rem og alt rundt, men ikke baghjulet (som let kan drejes med hånden, så det blokker ikke)

- Hvad er der galt ??? Spørgsmålstegn :?

Mvh
Jonas
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Plenty Skrev:Hej

Jeg var ude og kører en del km på min hot50 igår i snevejr.
Det gik fint indtil ca. 5km fra jeg var hjemme. Pluselig ville det ikke trække med fuld gas, men kørte ok med ½ gas. Den ville køre med mindre og mindre gas hele vejen hjem, og tilsidst ville den slet ikke kører (trække på baghjulet).

Den starter fint, og har haft motorskjolet af, og den trækker rem og alt rundt, men ikke baghjulet (som let kan drejes med hånden, så det blokker ikke)

- Hvad er der galt ??? Spørgsmålstegn :?

Mvh
Jonas


Evt frossen gas kabel, det er mit bud
Svar
#3
Søren26 Skrev:Evt frossen gas kabel, det er mit bud

Den vil fint gasse op og ned, og remmen kører også hurtigere og langsommere rundt, når jeg gasser op og ned. Men som sagt, den trækker ikke baghjulet rundt. Så tænker om det er noget med koblingen måske.
Svar
#4
Hejsa....

Nu skal jeg lige have noget på det rene. Du skriver at den ik ville tage fat ved fuld gas, kunne du høre om det tog omdr. men bare ik flyttede sig??. Hvis den tog omdr kunne det tyde på at den fedter i remmen, det kan nemt skyldes lidt snavs/fugt på dine remskiver.

Du kan hvis du har mulighed for det, pille dit kickstarterskjold ( som du kalder motorskjold ). Lad den stå natten over indendørs, hvis det samme sker igen dagen efter er det grundet kulde/sjap. Men så har du nogenlunde pejlet dig ind på dit problem.

Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#5
Tempo Skrev:Hejsa....

Nu skal jeg lige have noget på det rene. Du skriver at den ik ville tage fat ved fuld gas, kunne du høre om det tog omdr. men bare ik flyttede sig??. Hvis den tog omdr kunne det tyde på at den fedter i remmen, det kan nemt skyldes lidt snavs/fugt på dine remskiver.

Du kan hvis du har mulighed for det, pille dit kickstarterskjold ( som du kalder motorskjold ). Lad den stå natten over indendørs, hvis det samme sker igen dagen efter er det grundet kulde/sjap. Men så har du nogenlunde pejlet dig ind på dit problem.

Mvh
Tempo

Hej Tempo

Ja den tager omdrejninger, men ikke fulde omdrejninger, som om den "drunkner" lidt når den for fuld gas pt. og den tager slet IKKE baghjulet med rundt.

Den står uden kickstarterskjold på nu i min garage, men kan da være jeg skal sætte en varmeblæser ud til den, for det er så kold i garagen at sneen på den ikke smelter.
? kan man rense remskiverne ?

Vh.
Jonas
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hej...

Du kan sagtens godt rense dine skiver, du bruger en eller anden form for affedter. Det er feks. terpentin/bremserens/sprit osv.
Sidder baghjulet lige fast, om du drejer det den ene eller anden vej??.

Hmm nu er jeg lige i den anden ende af blokken Griner . Har du prøvet at pille tændrørshætten af den og puste ned i den, kan være det er en tændingsfejl som skidt i hætten...



Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar


Forum spring: