Søg Garagen Hej Gæst! Register

Std Kruptap - holdbarhed?
#13
Den kan sagtens holde.
Livet er en leg, du ved aldrig hvad din næste udfordring er.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
50cc4ever Skrev:Standardtappen på Big1 holdt 55.000 km før den opgav (lejerne ligeså) med sporttun monteret. Så kom der en bedre tap i, og den holdt frem til de 105.000 km, men det var så noget andet der opgav, så motoren måtte kasseres.

Var det kun fordi du havde monteret sporttun, at hele motoren blev skrotte ved de 105.000km
det jo ligfør min motor holder bedre en din hehe
Svar
#15
Søren26 Skrev:Var det kun fordi du havde monteret sporttun, at hele motoren blev skrotte ved de 105.000km
det jo ligfør min motor holder bedre en din hehe

Nej det var på grund af at jeg var blevet træt af altid at skulle bruge kickstarteren, for at få motoren igang. Jeg måtte skifte hele kickstartersystemet 6 gange i 2008 og det koster knaster ( penge Smil ) hver gang jo. Elstarteren kunne ikke monteres på grund af manglende skruehul, og midterbenet(støttebenet) kunne heller ikke sidde på, på grund af nedslidte huller til pinden der holdt det på plads.
Ivecar plus 2023.
Svar
#16
Hej jeg køre selv med polini sport også 47mm med std. krumtap og den burde holde fint da det som regel også er lejerne der går først:b men prøv at mærk om der er spil i din pejlstang den på godt kunne rykke en smule fra side til side, og der må heller ikke være for meget spil nedad.

håber det er svar nok.

det skal lige siges at min er en Yamaha Bws ng så jeg ved jo ikke helt om speedfight er samme kvalitet. Grin
Adam Savage: If It's Worth Doing, It's Worth Overdoing.
Svar
#17
wingwaou Skrev:Hej jeg køre selv med polini sport også 47mm med std. krumtap og den burde holde fint da det som regel også er lejerne der går først:b men prøv at mærk om der er spil i din pejlstang den på godt kunne rykke en smule fra side til side, og der må heller ikke være for meget spil nedad.

håber det er svar nok.

det skal lige siges at min er en Yamaha Bws ng så jeg ved jo ikke helt om speedfight er samme kvalitet. Grin
Du bedes venligst trykke på saksesymbolet [Image: icon_edit.gif] , i øverste højre hjørne i dit indlæg, og rette indlægget, så det kommer i overensstemmelse med gældende regler, for indlæg i dette forum. Vi går bla. meget op i, at man især husker, at der skal benyttes stort begyndelsesbogstav ved sætningsbegyndelser. Det gælder altså også, efter følgende tegn: punktum (.), udråbstegn (!) og spørgsmålstegn (?).

Du kan læse mere om, hvorfor vi går meget op i, at man skriver pænt, her: http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.p...9926#69926

Skulle dette give anledning til spørgsmål, er du meget velkommen til, at sende en PB.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
kedde2005 Skrev:Forresten så fik jeg lige monteret lidt "let tun" til min scooter.

Der er den her udstødning fra Stage6 som er blevet monteret:
http://speedline.dk/scooter/item.php?ItemId=2822

Og den her cdi box fra Stage6:
http://speedline.dk/scooter/item.php?ItemId=3567

Men scooteren vil stadig kun køre 60 Fortvivlet

Så inden jeg begynder at tænke på cylinderskift og måske krumtap skift for alvor vil jeg gerne høre om der nogen måder at få den til at køre over 70 efter speedo..
Har stadig std variator og luftfilter, luftfilteret består af to dele, den del som sidder rundt om selve kaburatoren og så den del som går langt ind under sædet.

Ville det være en idé at putte en Polini speedcontrol og et powerluftfilter på?

Der sidder sikkert en trakt i indsugningen, imellem cylinder og karburator, det er hurtigere end af fjerne ringen, den kan bare godt være svær at spotte, man skal lige flytte nogle ting nede i indsugningen først, det var sådan på min.

Og powerluftfilter vil bare kræve at du bruger dine penge på extra larm og at der skal større dyse i.

Variator kan være en god idé fordi når politiet stopper en hvis det skulle ske tager de ens variator fordi ringen ikke er på, så har du jo standard variatoren liggende og en 'tun' variator giver også lidt på toppen og trækket.

Andre muligheder at du ikke køre så stærk endnu ud over trakten kan være at du har overset det her?
Citat:Stage6 Street udstødningen er god touring udstødning, til brug på standard og sport cylinderkits. Udstødningen ligner til forveksling en original. Den er født med en begrænsning i forrøret og leveres komplet inkl. ophæng osv.

Har du fjernet den begrænsning?

8)
Svar
#19
Siger du at der er en begr?nsning i membranen? Og har fjernet plumpen i street udstødningen.
Svar
#20
kedde2005 Skrev:Siger du at der er en begr?nsning i membranen? Og har fjernet plumpen i street udstødningen.

Der er en rimelig stor chance for at der er en begrænsning som er en trakt der ligger imellem karburator og cylinder.

Har du prøvet at fjerne messingskruen? Den kan også give lidt på farten Smil
Svar


Forum spring: