Søg Garagen Hej Gæst! Register

Min Giantco sprint spiser olie
#13
miv75 Skrev:Når du har monteret et helt nyt kit, så er det ikke usædvanligt at den bruger lidt olie i starten. Olieforbruget vil såfremt ringene er monteret korrekt, dale efterhånden som ringe, stempel og cylinder slides sammen. Hold olieforbruget under skarpt opsyn indtil kittet er helt tilkørt efter ca 1000 km. Du vil sikkert også opleve at tændrøret er meget mørkt (sort) under tilkøring, og dette skyldes den overskydende olie i forbrændingskammeret. Husk at skifte olie efter tilkøring, og det gør ikke noget hvis du skifter to gange på de 1000 km Grin Tjek derefter tændrøret og se om det ikke har fået sin normale farve igen :wink:



Okay så er det jo nok bare det hehe.
Holder altid meget kontrol med olie for har før oplevet at al olien var væk fra den ene dag til den anden men det var dengang jeg hade honda dax
Derbi senda, Aprilla sr50 ditec, Giantco sprint
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Det satser vi på Grin Da jeg monterede tun på min scooter drak den ca 25ml på 600 km. Men nu har jeg kørt 1300 km, og den bruger ikke længere olie Grin
livet er en seksuelt overført sygdom med dødelig udgang
Svar
#15
miv75 Skrev:Når du har monteret et helt nyt kit, så er det ikke usædvanligt at den bruger lidt olie i starten. Olieforbruget vil såfremt ringene er monteret korrekt, dale efterhånden som ringe, stempel og cylinder slides sammen. Hold olieforbruget under skarpt opsyn indtil kittet er helt tilkørt efter ca 1000 km. Du vil sikkert også opleve at tændrøret er meget mørkt (sort) under tilkøring, og dette skyldes den overskydende olie i forbrændingskammeret. Husk at skifte olie efter tilkøring, og det gør ikke noget hvis du skifter to gange på de 1000 km Grin Tjek derefter tændrøret og se om det ikke har fået sin normale farve igen :wink:
Det er ikke et spørgsmål om, at ringene skal slides til :wink: Det er en udbredt misforståelse, at det er stempelringene, der af sig selv "tætner", så kompressionen ikke fiser forbi stemplet. Det er den komprimerede luft, der gør, at ringene bliver presset ud fra stemplet mod cylindervæggen, og "tætner". Nye ringe kan være for "stramme", så de ikke presses nok ud fra stemplet. Efter lidt tid, vil de blive lidt "slappere", så de går længere fra hinanden under kompressionen, så lufttrykket kan "tætne" mellem ringen/ringene (stemplet) og cylinderen. Stempelringe skal helst give så lidt modstand på cylindervæggen, som muligt, når der ikke er kompression. Bliver stempelringene "slidt til" på ydersiden, skal de udskiftes.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#16
Rettelse: Min scooter brugte 250ml olie, ikke 25ml. Ikke desto mindre bliver et nyt kit mere "tæt" af at blive brugt/slidt. Men hvis stempelringene bliver så slidte at de ikke længere kan holde olien sepereret fra forbrændingskammeret, så skal de selvfølgelig skiftes. I dette tilfælde vare det nok lidt tid inden ringene skal skiftes pga slitage da kittet har kørt meget begrænset km :wink:
livet er en seksuelt overført sygdom med dødelig udgang
Svar


Forum spring: