Søg Garagen Hej Gæst! Register

Scooter 10k?
#49
Til lykke med den nye Agility.

Det første du skal gøre er, at købe nogle nye dæk - f.eks. et par Schwalbe Iceman (uden pigge Griner ). De dæk, der sidder på, er direkte livsfarlige - ikke kun om vinteren, men også om sommeren. Den mindste spytklat på vejen, og dækkene "smutter". Det er ikke noget, der kun gælder Kymco, men er desværre også en ting, selv de dyre drenge, har valgt, at udsætte deres kunder for Ond

Dernæst skal du købe et variotool, der passer til Agilityen, så du selv kan skifte ruller og rem :wink: Skulle du få ulovlige tendenser, så er droslingen på sådan en fætter et forhøjet gliderør i varioen - altså ikke en skive. Hele røret skal udskiftes. Det tager dog ikke længere tid, end at fjerne en skive, og kan gøres på ½ time.

Du skal lige være opmærksom på, at der på nogle udgaver sidder en stopskrue ved spjældet på karburatoren. Den burde forhandleren iflg. Kymco have fjernet; men hvis ikke bør du fjerne den, da Agilityer ellers kan være næsten umulige at få til at starte og køre. Det er der intet ulovligt i.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#50
Nye dæk og det andet blive ikke før Februar tidligst.
For min far vil ikke låne flere penge til mig.
Og selvom jeg sagde at de der iceman (som jeg ikke kan finde i 130/70 12. Men dem der hedder powergrip virker fine. Kan ikke se ngen som helst forskel på udseendet..) så ville han bare finde nogle billigere/dårligere som han synes er bedre.
Men de dæk der er standard på den, hvordan er de iforhold til standard 10" dækkene på en Hot 50?.. For sådan en kørte jeg ved der jeg tog knallert-bevis og de skred ikke ud, heller ikke ved vandpytter.
Men tvivler på at jeg kunne overtale ham til så købe for over 1000 kroner dæk+montering..
Svar
#51
Daniel Skrev:Nye dæk og det andet blive ikke før Februar tidligst.
For min far vil ikke låne flere penge til mig.
Og selvom jeg sagde at de der iceman (som jeg ikke kan finde i 130/70 12. Men dem der hedder powergrip virker fine. Kan ikke se ngen som helst forskel på udseendet..) så ville han bare finde nogle billigere/dårligere som han synes er bedre.
Men de dæk der er standard på den, hvordan er de iforhold til standard 10" dækkene på en Hot 50?.. For sådan en kørte jeg ved der jeg tog knallert-bevis og de skred ikke ud, heller ikke ved vandpytter.
Men tvivler på at jeg kunne overtale ham til så købe for over 1000 kroner dæk+montering..
Hvis han og du har dit liv kært, så burde han ikke være svær, at overbevise om, at der skal ordentlige dæk på. Familien burde være stolt over, at det er ordentlige dæk, du ønsker dig, og en ikke noget "tunhalløj". Der findes pt. kun to rigtige vinterdæk til knallert (med lameller, som på biler), nemlig ICR's Urban Snow og Schwalbes Iceman M+S. ICR skal bestilles fra Tyskland, men Iceman kan bestilles hos Daekonline.dk til ca. 450,- kr. stykket. jeg ved ikke, hvad en dækmand i Jylland tager for at skifte dæk, men her i hovedstaden, er det ca. 400,- i alt for skift af to dæk. Det er ikke noget, man selv skal gå i gang med.

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?de...=123&m_s=1

Der er stor forskel på, at køre på 10" hjul og 12" hjul. Selv gode sommerdæk, får problemer, når temperaturen når de +7 grader. De bliver simpelthen for hårde. Dæk med stort mønster, er ikke ensbetydende med hverken viterdæk eller bedre kvalitet, så hold dig fra de billigere dæk. Iceman koster ca. 100 kr. mere pr. styk. En prisforskel, der ikke burde få en til, at sætte liv og lemmer på spil. Så fat i farmand igen, og overbevis ham om, at de billigere dæk er livsfarlige. Skulle han være af en anden mening, skal han da være velkommen til, at lufte sin mening her i B:S, så skal vi hurtigt fortælle ham, at han spøger med dit helbred pga. 200 kr. Ond

Vi hedder godt nok Billig-scooter, men der er noget, man ikke bør spare på.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#52
Men kunne vel være man kunne overtale min mor til at få ham til det.. Eller sige jeg betaler dem, så bare ingen lommepenge i 2-3 måneder.. :?
Svar
#53
Synes nu ikke de std. dæk er så slemme. Bare kør efter forholdene!
Mads Henriksen
-Sort Kymco Agility Race-
-Blå Pocektcrosser-

4 takter fordi 2 er for tøsedrenge!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#54
Mads H Skrev:Synes nu ikke de std. dæk er så slemme. Bare kør efter forholdene!
Om du synes det, eller ej, så ER de elendige, uanset, hvordan, man kører. De kan slet ikke bruges i den temperatur, vi har, og ER livsfarlige i vådt føre. Også selvom Kymcos "kineserdæk", ikke er de alleværste af slagsen. Mine på Agilityen blev udskiftet efter 1½ dag, og har dem stadig stående til fri afhentning, hvis nogen vil ud og lege Bambi. Det samme gælder den mærkelige størrelse, der sidder på Super8'eren.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#55
kragen Skrev:Om du synes det, eller ej, så ER de elendige, uanset, hvordan, man kører. De kan slet ikke bruges i den temperatur, vi har, og ER livsfarlige i vådt føre. Også selvom Kymcos "kineserdæk", ikke er de alleværste af slagsen. Mine på Agilityen blev udskiftet efter 1½ dag, og har dem stadig stående til fri afhentning, hvis nogen vil ud og lege Bambi. Det samme gælder den mærkelige størrelse, der sidder på Super8'eren.

Jaja kan dog ikke helt følge dig i den store kritik, men hver har jo heldigvis sin egen meningBlink med øjet
Mads Henriksen
-Sort Kymco Agility Race-
-Blå Pocektcrosser-

4 takter fordi 2 er for tøsedrenge!
Svar
#56
Mads H Skrev:Jaja kan dog ikke helt følge dig i den store kritik, men hver har jo heldigvis sin egen meningBlink med øjet
Man kan selvfølge have sin egen mening om fysikkens love - men det ændres de altså ikke af :wink: Gummi/silikat-blandingen i dæk til sommerbrug og til vinterbrug, er meget forskellig. Når temperaturen nærmer sig de +7 grader, altså plusgrader, bliver gummi/silikat-blandingen i sommerdæk simpelthen for hård, og dækket vil ikke kunne "bide" fast i safalten. Til de grader og under, skal man have en "blødere" blanding, så gummiet ikke bliver "stivfrossent". Ser du på mønsteret, skal der heller ikke megen fantasi til at se, at de par riller hist og her, ikke kan fortrænge mange dråber vand. Det er jo ikke uden grund, at f.eks. F1-vogne ikke kan køre rundt med slicks dæk, når det er vådt, men skifter til intermedium- eller regnvejrsdæk, og nøje vælger compound (gummiblanding), alt efter temperatur :wink: Der er derimod intet galt i, at karkassens sider er forstærkede med nylon, og der derfor står "Nylon" på dækket - tværtimod, men nylonen skal altså ikke ud og berøre vejbanen.

De fleste "knopdæk" er heller ikke beregnet til vinterbrug, og er iøvrigt ikke beregnet til gadebrug, da de ikke har tilstrækkeligt afrundede skuldre, som er vigtige, når man svinger, og knopperne desuden mindsker vejgrebet på asfalt. Vinterdæk til knallerter, og for den sags skyld også sommerdæk, bør, ligesom næsten alle bildæk, have et mønster med lameller. Der er vel ingen, der frivilligt ville køre rundt i en bil, der ikke havde radialdæk med lameller i mønstret - så hvorfor på en knallert Fortvivlethock:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#57
Mads H Skrev:Synes nu ikke de std. dæk er så slemme.
Vi mennesker har en forbløffende evne til at vænne os gradvist til begrænsninger og ubehag. En mand som gennem årene gradvist er blevet lidt nærsynet har intet problem med at fungere i det daglige, men den dag han så pludselig får et par briller bliver han forbløffet over hvor flot og farverig verden er. Dette gælder også scootere. Hvis du var kommet fra en Scooter med gode dæk til en med underlødige ville du være blevet chokeret over hvor livsfarlig den føltes at køre på. Men hvis du kun har kørt med dårlige dæk har du sikkert vænnet dig til scooterens begrænsninger og indrettet din kørestil derefter.


Mads H Skrev:Bare kør efter forholdene!
Nogle gange kan forholdende ændre sig pludseligt. Et en våd vejbane på grund af et uventet skybrud, en gammel dame som går over for rødt, en bildør der åbnes umiddelbart foran dig... der kan forekomme mange uventede trafiksituationer hvor man kan få brug for at ens scooter yder sit bedste.

8)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#58
Ja jeg kan kun give jer ret,
men jeg synes de er gode og jeg synes jeg manunrer godt meed de std. dæk.
Så det kan jo være jeg bliver overrasket hvis jeg kommer til at prøve nogle andre, men kan ikke forstå de er så farlige.

Og ja forholdene kan hurtigt ændre sig men det må man jo også tænke over.

Nu futter jeg jo også kun rundt med 30km/t og ikke med jeres formel 1 fartGrin
Mads Henriksen
-Sort Kymco Agility Race-
-Blå Pocektcrosser-

4 takter fordi 2 er for tøsedrenge!
Svar
#59
Mads H Skrev:Ja jeg kan kun give jer ret,
men jeg synes de er gode og jeg synes jeg manunrer godt meed de std. dæk.
Så det kan jo være jeg bliver overrasket hvis jeg kommer til at prøve nogle andre, men kan ikke forstå de er så farlige.

Og ja forholdene kan hurtigt ændre sig men det må man jo også tænke over.

Nu futter jeg jo også kun rundt med 30km/t og ikke med jeres formel 1 fartGrin

Jeg kører på en lovlig 30'er og vil ALDRIG tilbage på standard dæk. De ER ganske enkelt livsfarlige. Det kan jeg skrive under på, efter egne dyrtkøbte erfaringer.

Hvis du mener de er gode nok, er det fordi du ikke har prøvet at køre på nogle ordentlige dæk. Den tur har jeg været igennem - og er heldigvis blevet klogere siden!

Jeg har bl.a. haft et par uheldige episoder på varme sommerdage, hvor gode dæk ikke ville have givet nogle problemer. Det er så forbløffende lidt, der skal til før uheldet er ude. Et par dråber spildt olie eller ½ minuts regn på en hvid stribe (eller blåt cykelfelt) - og du ligger dig ned.

I et sving, hvor jeg med standard dæk, måtte bremse lidt ned, for ikke at køre ud over kanten på cykelstien, kan jeg med de gode dæk, køre med fuld fart, og stadig holde mig midt på stien.
Svar
#60
Tror på jer, men har bare ikke oplevet detGrin
Mads Henriksen
-Sort Kymco Agility Race-
-Blå Pocektcrosser-

4 takter fordi 2 er for tøsedrenge!
Svar


Forum spring: