Søg Garagen Hej Gæst! Register

Scooter 10k?
#25
Havoc Skrev:Ryglænet er som sagt en del af agilityen Smil Og det er klart en af de bedste ting ved den.

Er et lidt "ældre" billede af min og som du kan se, er ryglænet der.
http://www.billig-scooter.dk/garage.php?...ge_id=2425

Vil man have en hurtigt scooter, så tag en 2takter. 4takteren kan tunes, men selvom man smider alle de dele efter den som den kan have med den lille GY6 motor, bliver den ikke ret meget hurtigere end 80-85km/t. Og når man har gjort det, er benzin økonomien den samme som på en 2takter som så har en højere hastighed. Jeg har smidt mange penge efter min agility og det er ikke for at få den til at rende 100km/t+, men fordi jeg manglede et "projekt" at gå op i og det blev så min scooter. Er dog "snart" færdig med den.

Håber lidt på jeg kan finde et sted/værsted/garage at gå igang med mit forhåbentligt næste projekt. Istandsættelse af en gammel Toyota MR2 (Den "firkantede" version fra midten af 80'erne).
Ligner meget den her hvis det skulle ha nogen interesse:
http://evalbum.com/imgm.php?n=1244b.jpg&w=300&h=225

Var meningen jeg skulle ha været igang med min fatters gamle Honda FOUR 500cc. Men siden økonomien for tiden ikke er den bedste, er det blevet udsat.

Sku jeg ha anskaffe mig en 4takter, er det udelukkende fordi den køre langt på literen og evt fordi man ik skal huske olie på den , på samme måde som 4 takteren. Jeg bliver på 2 takter sider
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
Der skal da olie på en 4-takter skal der ikke?..

Og når man køber scooter, står der så hvad benzin den skal bruge?..
Og er der noget med at de første 300km skal man køre 25km/t højest?.. Synes jeg at have læst herinde..
Svar
#27
Daniel Skrev:Der skal da olie på en 4-takter skal der ikke?..

Og når man køber scooter, står der så hvad benzin den skal bruge?..
Og er der noget med at de første 300km skal man køre 25km/t højest?.. Synes jeg at have læst herinde..

Nej der skal ikke olie på, Det ligger i bundkaret i motoren og bruges ikke i forbrændningen som med en 2 takter.. Selvfølgelig skal motor olie skiftes engang imellem Smil

Nej du skal ikke køre de første 300 km med 25 km/t der er mange forskellige måder at køre en motor til på, sådan som jeg gjorde det var at køre med halv gas i et par minutter og så fyre den af i et par minutter og sådan køre det hele tiden Smil

Benzin er bare bly fri 95 du skal hælde på Smil
92 kan også bruges, men nogen GY6'ere har det med at tændingsbanke med 92 oktan Smil
Svar
#28
ChemicalBoy Skrev:Nej der skal ikke olie på, Det ligger i bundkaret i motoren og bruges ikke i forbrændningen som med en 2 takter.. Selvfølgelig skal motor olie skiftes engang imellem Smil

Nej du skal ikke køre de første 300 km med 25 km/t der er mange forskellige måder at køre en motor til på, sådan som jeg gjorde det var at køre med halv gas i et par minutter og så fyre den af i et par minutter og sådan køre det hele tiden Smil

Benzin er bare bly fri 95 du skal hælde på Smil
92 kan også bruges, men nogen GY6'ere har det med at tændingsbanke med 92 oktan Smil


Hva er en GY6`er??? min hot50 køre med 92blyfri, har enkelt gange smidt 95 i tanken hvis f eks min bror sku tanke sin bil
Svar
#29
Søren26 Skrev:Hva er en GY6`er??? min hot50 køre med 92blyfri, har enkelt gange smidt 95 i tanken hvis f eks min bror sku tanke sin bil

Ja det er en motor type som blandt andet Kymco Agility kører med, min sprint kører også med en GY6 motor, det gør alle de billige kineser scootere..

Din Hot 50 har en kort minarelli kopi motor Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
KM tallet bør ikke være afgørende for vurderingen af en scooter.

Jeg har set skrotbare lig, der har kørt under 100km.
Jeg har også set scootere, der har kørt over 20.000km, og lyder/ser ud som var de nye.

Det kommer helt an på, om de bliver vedligeholdt som de skal.
Svar
#31
Daniel Skrev:YES YES YES YES YES!!! Skal til Herning om lidt til en forhandler der sælger en Kymco Agility Race til 8.5k fra helt ny! Og min far og mor vil godt give resten. Smil

EDIT: Nå ham har lukket nu, men Mandag skal jeg ind og købe den Smil

Der er dog noget jeg ikke forstår, i Kymco kataloget står ser at Agility 50 vejer 106kg men på forskellge hjemmesider står der at den vejer 90 og at race vejer 92.
Hvorfor er det at det som alle har til fælles er at scooteren bliver tungere eller lettere alt efter hvilket sted man køber den.. :O

Det er netop en af mine personlige irritationsmomenter ved scooterbranchen. Tilsyneladende er der bred enighed om, at man skal være sløset med sine hjemmesider. Det eneste du reelt kan regne med er prisangivelsen - resten er enten forældet eller direkte opdigtet. Det er ikke usædvanligt at se et billede af en scooter med skivebremser på begge hjul og derefter kunne læse i teksten at den har tromle på baghjulet. Eller at en scooter som reelt er vandkølet beskrives som luftkølet i teksten. Det er et tegn på manglende respekt for kunderne at man sløser på dette punkt.
:?

I det konkrete tilfælde er det nok Kymco's egen vægt-angivelse som er mest troværdig...
Svar
#32
Tillykke med scooteren, det var en godt valg, den bliver du glad for.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#33
"NoRunnerdude" problemet er bare at i kataloget fra KYMCO står står der 106 kilo.
På KYMCO's hjemmeside står der 92.. Så skal jeg tro på KYMCO?.. Eller KYMCO?..

Letsindig: Tak Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#34
Daniel Skrev:"NoRunnerdude" problemet er bare at i kataloget fra KYMCO står står der 106 kilo.
På KYMCO's hjemmeside står der 92.. Så skal jeg tro på KYMCO?.. Eller KYMCO?..

Letsindig: Tak Smil

Hvorfor kalder du ham alt muligt han ikke hedder?
Svar
#35
Daniel Skrev:"NoRunnerdude" problemet er bare at i kataloget fra KYMCO står står der 106 kilo.
På KYMCO's hjemmeside står der 92.. Så skal jeg tro på KYMCO?.. Eller KYMCO?..

Fortvivlethock: Godt spørgsmål. Du har vist intet andet valg end at slå dig til tåls med at din kommende scooter sandsynligvis vejer et sted imellem 92 og 106 kg...
Svar
#36
Runnerdude Skrev:Det er netop en af mine personlige irritationsmomenter ved scooterbranchen. Tilsyneladende er der bred enighed om, at man skal være sløset med sine hjemmesider. Det eneste du reelt kan regne med er prisangivelsen - resten er enten forældet eller direkte opdigtet. Det er ikke usædvanligt at se et billede af en scooter med skivebremser på begge hjul og derefter kunne læse i teksten at den har tromle på baghjulet. Eller at en scooter som reelt er vandkølet beskrives som luftkølet i teksten. Det er et tegn på manglende respekt for kunderne at man sløser på dette punkt.
:?

I det konkrete tilfælde er det nok Kymco's egen vægt-angivelse som er mest troværdig...
For mange oplysninger, giver større risiko for fejlfortolkninger :wink:
Når det gælder angivelse af vægten, opererer man med forskellige angivelser, der tilmed varierer efter land.

Grundliggende opererer man med tre vægte: Vægten "tør", vægten køreklar samt maksimalt tilladt vægt.

"Tørvægten" er nogenlunde stabil. Det er vægten uden brændstof, olie, ekstraudstyr osv. På en Agility er "tørvægten" 37,5kg på forhjulet, og 55 kg på baghjulet, i alt 92,5 kg 8) .

"Køreklar" varierer lidt, men som grundregel, er det vægten med 1/2-3/4 ? fuld tank, olie, og bremsevæske. Nogle angiver vægten med fuld tank, andre med mindre, så her er man lidt på Herrens mark. På Agility er "kørevægten" 38 kg på forhjulet og 59 kg på baghjulet, i alt 97 kg.

Grunden til, at vægten skal angives for både for- og baghjul er, at der i lovgivningen rundt omkring, er krav om vægtfordeling, der skal opfyldes for en godkendelse. Det betyder også, at det ikke er ligegyldigt, hvordan man læsser en tohjuler med bagage og evt. passager :oops:

Da udstyrsprogrammet varierer fra land til land, og fra forhandler til forhandler, kan den reelle kørevægt dog være højere. Det kan f.eks., som på en Agility, være "lang" bagskærm (standard herhjemme, men egentlig ekstraudstyr). Det samme med bøjle og plade til topboks, værktøj osv. Disse ting, kan sagtens give 5-10 kg mere, så den reelle "kørevægt" lander på 106 kg :?

Agility Race er bare en Agility med andre farver og flere klistermærker.

@ChemicalBoy: På en gearmaskine, kan man køre den til på under en time, men det går ikke lige så let, på en en maskine med vario :wink: En variomaskine vil normalt kræve intervaltræning på landevejen. 100 km med en hastighed på 50%, og nogle korte "afstikkere" til 75% gas. 100 km med 75% (3/4 gas), med nogle korte "afstikkere" til 100% gas. De sidte 100 km kan man så køre "gas-op-gas-ned". Dvs. køre fra 1/2 gas til 3/4 gas og ned , for så at gasse op til fuld gas, og gasse ned osv. Altså fra 0 til fuld, fra 0-1/2, fra 1/2 til 3/4 efter humør. Efter de første 300 km skal olien i motoren og gearet skiftes, og ventilerne skal stilles til 0,08mm. Man tjekker endvidere, at alle bolte osv. er, som de skal være.

Agilityens GY6 motor kører med en kompression på 11:1, og skal køre på 95 oktan. Andre GY6'ere kører med lavere kompression, typisk 10:1, og disse vil normalt kunne klare 92 oktan uden "banken".
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: