Svar: 9
Tråde: 1
Tilmeldt: Dec 2009
Hej allesammen.
Jeg er ny bruger her, og har et lille problem med min sprint, og jeg ved ikke hvad der er sket.
Jeg har sat en 63ccm cylender på, og har justeret ventilerne 0,05 på den og nu vil den så have andet end benzin og spise.
Hvad kan der være galt tror i??
Tak for en god side den har hjulpet mig før.
Derbi senda, Aprilla sr50 ditec, Giantco sprint
Svar: 276
Tråde: 12
Tilmeldt: Jul 2009
Hvis det er en brugt cylinder du har monteret er stempelringe slidt op , er det en ny har du lavet et eller andet forkert med stemplet, knækket ringe eller monteret forkert , dette naturligvis hvis motoren ikke er utæt for olie.
Svar: 9
Tråde: 1
Tilmeldt: Dec 2009
keldda Skrev:Hvis det er en brugt cylinder du har monteret er stempelringe slidt op , er det en ny har du lavet et eller andet forkert med stemplet, knækket ringe eller monteret forkert
Det er en ny cylinder og stempel og har haft det skilt ad igen og det ser ikke ud til der er noget galt.. Hverken med stempelrige eller pakninger.. (Der er selvfølgelig kommet nye pakninger i igen)
Derbi senda, Aprilla sr50 ditec, Giantco sprint
Svar: 2.047
Tråde: 34
Tilmeldt: Nov 2008
Polle-81 Skrev:Det er en ny cylinder og stempel og har haft det skilt ad igen og det ser ikke ud til der er noget galt.. Hverken med stempelrige eller pakninger.. (Der er selvfølgelig kommet nye pakninger i igen)
Og du er helt 100 på at de stempelringe sidder korekt og at den ikke er utæt ved oliesi eller bundprop?
Svar: 9
Tråde: 1
Tilmeldt: Dec 2009
ChemicalBoy Skrev:Og du er helt 100 på at de stempelringe sidder korekt og at den ikke er utæt ved oliesi eller bundprop?
Ja er helt sikker på stempelringe sidder korekt, og den drypper ikke olie men spiser det!! Den ryger noget og røgen lugter af brandt olie
Derbi senda, Aprilla sr50 ditec, Giantco sprint
Svar: 2.047
Tråde: 34
Tilmeldt: Nov 2008
Polle-81 Skrev:Ja er helt sikker på stempelringe sidder korekt, og den drypper ikke olie men spiser det!! Den ryger noget og røgen lugter af brandt olie
Ja og det betyder at den hiver for meget olie ind i forbrændingskamret..
Så et eller andet har du gjort forkert ved det cylinder skift der.. Er det et splinter nyt cylinder sæt du har sat på eller er den begyndt at bruge olie efter et vis antal kilometer?
Svar: 9
Tråde: 1
Tilmeldt: Dec 2009
ChemicalBoy Skrev:Ja og det betyder at den hiver for meget olie ind i forbrændingskamret..
Så et eller andet har du gjort forkert ved det cylinder skift der.. Er det et splinter nyt cylinder sæt du har sat på eller er den begyndt at bruge olie efter et vis antal kilometer?
Ja det er et spritnyt cylinder sæt der er kommet på... Den begyndte på det efter ca 40km
Derbi senda, Aprilla sr50 ditec, Giantco sprint
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
Polle-81 Skrev:Ja er helt sikker på stempelringe sidder korekt, og den drypper ikke olie men spiser det!! Den ryger noget og røgen lugter af brandt olie Er du nu helt sikker på, at du har sat stempelringe og skrabering i den rigtigtige rækkefølge og vendt dem, den rigtige vej?
Modsat på en totaktere, er ringene nemlig ikke ens, og SKAL sidde i den rigtige rækkefølge og vende rigtigt - ellers kan olien ikke blive "skrabet" tilbage fra cylindervæggen til bundkarret.
På et Narakukit er ringene defor i forskellig "farve", og er afmærket med hver sin markering.
Iøvrigt, skal ventilerne stilles til 0,0 8mm - ikke som tidligere angivet i mange manualer, 0,05mm :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 9
Tråde: 1
Tilmeldt: Dec 2009
kragen Skrev:Er du nu helt sikker på, at du har sat stempelringe og skrabering i den rigtigtige rækkefølge og vendt dem, den rigtige vej?:wink:
Ja det er jeg sikker på, da den først begyndte at spise olie da jeg hade kørt ca 40 km med det nye cylinder kit
Derbi senda, Aprilla sr50 ditec, Giantco sprint
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
Polle-81 Skrev:Ja det er jeg sikker på, da den først begyndte at spise olie da jeg hade kørt ca 40 km med det nye cylinder kit Det er ikke et argument for, eller et bevis på, at de er sat rigtigt i :wink: Ringene er ikke "flade" på den del, der rammer cylinderen, og "skraberingen" er ikke magen til den andre. Bliver de vendt, eller sat i forkert rækkefølge, vil de nye ringe godt kunne føre olien tilbage, men skraberingen vil efter kort tid blive slidt til, så olien ikke bliver skrabet ned, men blive oppe i forbrændingskammeret. Hvis den forbrænder olien, vil der ikke gå lang tid, før du kan risikere, at der sætter sig koks på ventiler og sæder, så de ikke kan lukke helt af - og så vil motoren ikke kunne køre mere.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 9
Tråde: 1
Tilmeldt: Dec 2009
kragen Skrev:Det er ikke et argument for, eller et bevis på, at de er sat rigtigt i :wink: Ringene er ikke "flade" på den del, der rammer cylinderen, og "skraberingen" er ikke magen til den andre. Bliver de vendt, eller sat i forkert rækkefølge, vil de nye ringe godt kunne føre olien tilbage, men skraberingen vil efter kort tid blive slidt til, så olien ikke bliver skrabet ned, men blive oppe i forbrændingskammeret. Hvis den forbrænder olien, vil der ikke gå lang tid, før du kan risikere, at der sætter sig koks på ventiler og sæder, så de ikke kan lukke helt af - og så vil motoren ikke kunne køre mere.
Det er rigtigt det du skriver men det sidder rigtigt er jeg helt sikker på, for jeg har skiftet på nogle stykker efterhånden men det er føste jeg har prøvet det her..
Men den er mærkelig for har lige været ude og køre en god lang tur ca 50 km og der har den ikke spist noget og har ikke gjort noget ved den
Derbi senda, Aprilla sr50 ditec, Giantco sprint
Svar: 178
Tråde: 15
Tilmeldt: Oct 2008
Når du har monteret et helt nyt kit, så er det ikke usædvanligt at den bruger lidt olie i starten. Olieforbruget vil såfremt ringene er monteret korrekt, dale efterhånden som ringe, stempel og cylinder slides sammen. Hold olieforbruget under skarpt opsyn indtil kittet er helt tilkørt efter ca 1000 km. Du vil sikkert også opleve at tændrøret er meget mørkt (sort) under tilkøring, og dette skyldes den overskydende olie i forbrændingskammeret. Husk at skifte olie efter tilkøring, og det gør ikke noget hvis du skifter to gange på de 1000 km Tjek derefter tændrøret og se om det ikke har fået sin normale farve igen :wink:
livet er en seksuelt overført sygdom med dødelig udgang
|