Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hvordan ved man om starteren er røget?
#1
Som overskriften siger, hvordan ved man om starteren er røget sig en tur? Kommer der mislyde eller kommer der slet ingen lyde!?
Nuværende kværne
2 stk Aprilia RS50 fra 98 og 01 samt 1 stk Aprilia Classic 50

Dem der var
2 stk Peugeot speedfight ac fra 99 og 06
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Wellemberg Skrev:Som overskriften siger, hvordan ved man om starteren er røget sig en tur? Kommer der mislyde eller kommer der slet ingen lyde!?

Hvis den bare klikker konstant ved tryk på knappen eller fiser rundt uden at tage fat (kan høres) så er den sikkert færdig. Det kan dog også være den dims som startermotoren skal gribe fat i, der er gået sig en tur.
Ivecar plus 2023.
Svar
#3
Når jeg trykker på startknappen siger den bare klik! Kun en gang og så sker der ikke mere, har også en mistanke om at det måske kunne være mit batteri der er dødt!?
Nuværende kværne
2 stk Aprilia RS50 fra 98 og 01 samt 1 stk Aprilia Classic 50

Dem der var
2 stk Peugeot speedfight ac fra 99 og 06
Svar
#4
Det kan osse være startrelæet..
Det var det på min, og den sagde osse bare klik..
Buschauffør Lolland

TMS S3 2010 (Baotian BT49QT-9 i forklædning)

Tidligere knallerter:
Giantco G-Buddy - Giantco Venus - Piaggio Typhoon
Svar
#5
Wellemberg Skrev:Når jeg trykker på startknappen siger den bare klik! Kun en gang og så sker der ikke mere, har også en mistanke om at det måske kunne være mit batteri der er dødt!?
Det er et godt gæt :wink: Har batteriet været "fladt" et par gange, kan det ikke mere holde strømmen, uanset, hvor meget du oplader det.

Startmotoren har en mekanisk del og en elektrisk del, og styres desuden af et startrelæ. Når den bare siger "klik", tyder det på en elektrisk del, der ikke fungerer. Tjek, om ledningerne sidder ordentligt fast, og ikke er irrede. Prøv at sætte 12v direkte på startmotoren, hvis det giver liv i motoren, prøver du det samme på startrelæet. Hvis det også giver liv, så må du investere i et nyt batteri. Giver det ikke liv, er relæet sikkert gået. Hvis det ikke giver liv, at sætte 12v direkte på startmotoren, er det nok den, der trænger til en udskiftning. Giver det liv i startmotoren, men mærkelige lyde, og ingen liv i selve motoren, er det nok en mekanisk fejl. Så må du tjekke tandhjulene på startmotoren og ved varioen.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Okay, det lyder rigtig spændende og skal da undersøges med det samme, hvor sidder starteren henne på en aprilia rs50 er så mit næste spørgsmål!?
Nuværende kværne
2 stk Aprilia RS50 fra 98 og 01 samt 1 stk Aprilia Classic 50

Dem der var
2 stk Peugeot speedfight ac fra 99 og 06
Svar
#7
Jeg ved det sgutte, jeg har lige været i garagen og kigge engang, umiddelbart kan jeg ikke se noget forkert!? Men jeg er måske heller ikke helt sikker på hvad jeg leder efter Ked af det
Det der undrer mig er at det kom fra det ene øjeblik til det andet, ingen forvarsel!?
Nuværende kværne
2 stk Aprilia RS50 fra 98 og 01 samt 1 stk Aprilia Classic 50

Dem der var
2 stk Peugeot speedfight ac fra 99 og 06
Svar
#8
Et batteri står ikke af fra det ene øjeblik til det andet, en celle deri kan klappe sammen, men i stedet for så at være 12 volt er det nu kun på 10 volt, og med det kan man alligevel starte motoren.

På samme måde med et ældre udtjent batteri, det mister efterhånden noget af sin kraft, og det er hørbart at det ikke kan drive motoren rundt med den samme kraft (hastighed) som tidligere, og er der problemer med at starte motoren, så får man ikke mange forsøg på det før det er slut.

Det du skal lede efter er dårlige forbindelser ( irrede stik) Kan du ikke finde startmotoren, så start fra batteriet, her går der en meget kraftig ledning hen til startrelæ, og herfra en ledning til startmotoren.

Startmotorens stelforbindelse ( de to bolte den er fastgjort med ) løsne dem og sikre dig et de er rene og kan danne forbindelse, det samme med batteriets minus forbindelse til stel.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#9
Så fandt jeg den hehe, jeg må prøve mig lidt frem, gudskelov har jeg en donor hvis det er starteren, og det må det næsten være, for den holdt op med at starte fra det ene øjeblik til det andet, og så længe relæet klikker en gang når jeg trykker på starteren kan det vel kun være en af 2 ting, enten en pludselig opstået dårlig forbindelse, eller en død starter!?
Nuværende kværne
2 stk Aprilia RS50 fra 98 og 01 samt 1 stk Aprilia Classic 50

Dem der var
2 stk Peugeot speedfight ac fra 99 og 06
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Starteren VAR død, efter en lang operation vågnede apriliaen atter op til dåd.
Nuværende kværne
2 stk Aprilia RS50 fra 98 og 01 samt 1 stk Aprilia Classic 50

Dem der var
2 stk Peugeot speedfight ac fra 99 og 06
Svar
#11
TJEK STARTRELÆET!!, det er mit råd til dig, har oplevet det selv massere af gange på forskellige knallerter, og det Hjalp at skifte det Grin
Svar
#12
Relæet fejler intet, det var starteren der var gået
Nuværende kværne
2 stk Aprilia RS50 fra 98 og 01 samt 1 stk Aprilia Classic 50

Dem der var
2 stk Peugeot speedfight ac fra 99 og 06
Svar


Forum spring: