Søg Garagen Hej Gæst! Register

Den koldeste vinter i mange år.
#13
Søren26 Skrev:Godt jeg ik har bil :-) var ik klar over frost væske ku fryse med mindre det var over 20minus grder.

Min PGO vil ik starte på strøm starteren men efter 2 forsøg på kick starteren er der gang i den, frygter os at min olie vil fryse eller rem vil sprænge men jeg er sluppet, og den bliver skiftet om små 300km. Så står tælleren på 60.000km, men den trænger os til service efter 5.000km uden tjek

Jo det kommer and på hvordan blandingsforholdene er imellem vand og frostvæske.. Og der har så lige præcis ikke været frostvæske nok i til at det har kunne modstå kulden Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
ChemicalBoy Skrev:Jo det kommer and på hvordan blandingsforholdene er imellem vand og frostvæske.. Og der har så lige præcis ikke været frostvæske nok i til at det har kunne modstå kulden Smil

Det måske noget i samme stil som når benzinen får sprit
Svar
#15
Søren26 Skrev:Det måske noget i samme stil som når benzinen får sprit
Ikke helt.
Etylenen i kølervæske gør, at vandet i køleren fryser til is ved en lavere temperatur. Jo mere etylen (glykol), der er i vabdet, jo lavere temperaturer skal der til, før vandet (blandingen) fyser til is.

Fidusen med alkohol i tanken er, at "indkapsle" eller fortrænge vandet fra benzinen, så den ikke kommer i karburatoren og forbrændingskammeret. Den kan også hjælpe på den udvendige tilisning af karburatoren, men det er ikke hovedformålet. Der skal ikke ret megen karburatorvæske i tanken. Mere, er ikke bedre, men kan tværtimod få motoren til at gå dårligere, hvis den ikke er justeret til det.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#16
kragen Skrev:Ikke helt.
Etylenen i kølervæske gør, at vandet i køleren fryser til is ved en lavere temperatur. Jo mere etylen (glykol), der er i vandet, jo lavere temperaturer skal der til, før vandet (blandingen) fyser til is.

Fidusen med alkohol i tanken er, at "indkapsle" eller fortrænge vandet fra benzinen, så den ikke kommer i karburatoren og forbrændingskammeret. Den kan også hjælpe på den udvendige tilisning af karburatoren, men det er ikke hovedformålet. Der skal ikke ret megen karburatorvæske i tanken. Mere, er ikke bedre, men kan tværtimod få motoren til at gå dårligere, hvis den ikke er justeret til det.

Nu vi snakker det karburator væske der.. Min Golf er jo med monopoint indsprøjtning. Det første form for indsprøjtning der kom. Jeg ved ikke om du kender til det?

Men det er bare én stor dyse der sidder ovenfor én stor venturie, med et spjæld i bunden.. udvendigt ligner det en karburator.

Der behøver man vel ikke og hælde sprit i vel?
Svar
#17
kragen Skrev:Ikke helt.
Etylenen i kølervæske gør, at vandet i køleren fryser til is ved en lavere temperatur. Jo mere etylen (glykol), der er i vabdet, jo lavere temperaturer skal der til, før vandet (blandingen) fyser til is.

Fidusen med alkohol i tanken er, at "indkapsle" eller fortrænge vandet fra benzinen, så den ikke kommer i karburatoren og forbrændingskammeret. Den kan også hjælpe på den udvendige tilisning af karburatoren, men det er ikke hovedformålet. Der skal ikke ret megen karburatorvæske i tanken. Mere, er ikke bedre, men kan tværtimod få motoren til at gå dårligere, hvis den ikke er justeret til det.

Sidste fik jeg den tro at jo mere sprit jo bedre, godt du sagde at mere er ik bedre :-)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Micras Skrev:Hej BS´er

Jeg må sige at, vi har den koldete vinter i mange år, det er mange års tid siden at jeg har oplevet så kold en vinter at være, normalt elsker jeg jo kulde, men denne kulde er er lige i overkanten, heller regn end sne Smil, men håber på at sneen snart forsvinder igen, og minusgraderne falder, for nogle dage tid siden havde vi i Jylland helt ned til -17 grader, og igår aftes føltes kulden til at være -20 grader Ked af det, og så håber jeg at her til foråret/sommer, kan komme med på nogle af turene, sammen med jer. :wink:
Enig, man kan hurtig få nok af den vinter, som vi har nu. Især når man gerne vil køre på sin motoriserede to-hjuler og ikke kan pga kulde, is og sne :?

Men husk på at de sidste 2-3 vintre har været usædvanlig milde, hvor man sagtens kunne køre de meste af vinteren. Så vi har nok været lidt forvænte ... :wink:
Geely Grand Puma 150 '05 - 107.000 km
Haojin HJ125 '07 - 71.000 km (tidligere MC)
Svar
#19
Mortdk Skrev:Enig, man kan hurtig få nok af den vinter, som vi har nu. Især når man gerne vil køre på sin motoriserede to-hjuler og ikke kan pga kulde, is og sne :?

Men husk på at de sidste 2-3 vintre har været usædvanlig milde, hvor man sagtens kunne køre de meste af vinteren. Så vi har nok været lidt forvænte ... :wink:


Se lyst på det, først om 14 år bliver det rigtig vinter igen :-)
Svar
#20
Søren26 Skrev:Se lyst på det, først om 14 år bliver det rigtig vinter igen :-)

Det er jeg sku ked af at høre Ked af det
Svar


Forum spring: