Svar: 194
Tråde: 19
Tilmeldt: Feb 2008
Jeg har en Peugeot SF2.
Som jeg godt kunne tænke mig at smide et Polini sport 47mm på men jeg er ikke sikker på om std krumtappen kan holde til det?
Da det jo kun er en sport opsætning er jeg i tvivl
Ville også være rart at vide om der er nogle som kan sige mig om cylinderen er ø10 eller ø12
Tak
Svar: 2
Tråde: 1
Tilmeldt: Dec 2009
Hvor langt har scooteren kørt?
Og generalt er det bare en god ide at smide en racer krumtap på så snart du propper nye dele i ... Så er du i hvertfald sikker på at lortet ikk går i stykker.
Svar: 93
Tråde: 6
Tilmeldt: Apr 2009
Std krumtap skulle sagnets kunne holde til det
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
Standardtappen på Big1 holdt 55.000 km før den opgav (lejerne ligeså) med sporttun monteret. Så kom der en bedre tap i, og den holdt frem til de 105.000 km, men det var så noget andet der opgav, så motoren måtte kasseres.
Ivecar plus 2023.
Svar: 356
Tråde: 3
Tilmeldt: Aug 2006
Krumtappen burde holde - det er mest lejerne der er udsat, når man tuner.
Grunden til at man bruger racer krumtap, er at den har en anden udformning af svinghjulet, sådan at fyldningen bliver bedre, når der også er monteret en tuncylinder
.
Geely Grand Puma 150 '05 - 107.000 km
Haojin HJ125 '07 - 71.000 km (tidligere MC)
Svar: 194
Tråde: 19
Tilmeldt: Feb 2008
Søren26 : din krumtap er der jo heller ikke monteret tun cylinder på..
Mortdk :
Ville du anbefale at jeg så putter nogle andre krumtapslejer i den?
Thor k : SF2'en har knap nok kørt 1000 efter speedo
Jeg er ikke den erfarne scooterdude som kan lave den slags selv :S
Svar: 194
Tråde: 19
Tilmeldt: Feb 2008
Forresten så fik jeg lige monteret lidt "let tun" til min scooter.
Der er den her udstødning fra Stage6 som er blevet monteret:
http://speedline.dk/scooter/item.php?ItemId=2822
Og den her cdi box fra Stage6:
http://speedline.dk/scooter/item.php?ItemId=3567
Men scooteren vil stadig kun køre 60
Så inden jeg begynder at tænke på cylinderskift og måske krumtap skift for alvor vil jeg gerne høre om der nogen måder at få den til at køre over 70 efter speedo..
Har stadig std variator og luftfilter, luftfilteret består af to dele, den del som sidder rundt om selve kaburatoren og så den del som går langt ind under sædet.
Ville det være en idé at putte en Polini speedcontrol og et powerluftfilter på?
Svar: 356
Tråde: 3
Tilmeldt: Aug 2006
kedde2005 Skrev:Mortdk :
Ville du anbefale at jeg så putter nogle andre krumtapslejer i den?
Ikke nødvendigvis - det er næsten ikke besværet værd (med mindre motoren har gået mange km). Man skal bare være klar over, at lejernes levetid nedsættes pga større belastning, når der sættes en tuncylinder på
Geely Grand Puma 150 '05 - 107.000 km
Haojin HJ125 '07 - 71.000 km (tidligere MC)
Svar: 194
Tråde: 19
Tilmeldt: Feb 2008
Mortdk Skrev:Ikke nødvendigvis - det er næsten ikke besværet værd (med mindre motoren har gået mange km). Man skal bare være klar over, at lejernes levetid nedsættes pga større belastning, når der sættes en tuncylinder på
Nå okay, men tror bare at hvis jeg skal have sportscylinder på må jeg hellere købe en krumtap som kan holde til det..
Svar: 194
Tråde: 19
Tilmeldt: Feb 2008
Jeg er også lidt forbeholden for at sætte større cylinder på da man skal fræse i blokken??
Og jeg aner intet om det punkt og tror næppe jeg kan få det lokale Pgo værksted til at fræse blokken for mig??