Søg Garagen Hej Gæst! Register

Std Kruptap - holdbarhed?
#1
Jeg har en Peugeot SF2.

Som jeg godt kunne tænke mig at smide et Polini sport 47mm på men jeg er ikke sikker på om std krumtappen kan holde til det?
Da det jo kun er en sport opsætning er jeg i tvivl Fortvivlet

Ville også være rart at vide om der er nogle som kan sige mig om cylinderen er ø10 eller ø12 Smil

Tak Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hvor langt har scooteren kørt?

Og generalt er det bare en god ide at smide en racer krumtap på så snart du propper nye dele i ... Så er du i hvertfald sikker på at lortet ikk går i stykker.
Svar
#3
Std krumtap skulle sagnets kunne holde til det Smil
Svar
#4
Standardtappen på Big1 holdt 55.000 km før den opgav (lejerne ligeså) med sporttun monteret. Så kom der en bedre tap i, og den holdt frem til de 105.000 km, men det var så noget andet der opgav, så motoren måtte kasseres.
Ivecar plus 2023.
Svar
#5
Krumtappen burde holde - det er mest lejerne der er udsat, når man tuner.
Grunden til at man bruger racer krumtap, er at den har en anden udformning af svinghjulet, sådan at fyldningen bliver bedre, når der også er monteret en tuncylinder Smil .
Geely Grand Puma 150 '05 - 107.000 km
Haojin HJ125 '07 - 71.000 km (tidligere MC)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
kedde2005 Skrev:Jeg har en Peugeot SF2.

Som jeg godt kunne tænke mig at smide et Polini sport 47mm på men jeg er ikke sikker på om std krumtappen kan holde til det?
Da det jo kun er en sport opsætning er jeg i tvivl Fortvivlet

Ville også være rart at vide om der er nogle som kan sige mig om cylinderen er ø10 eller ø12 Smil

Tak Smil

Min krumtap har kørt 59.100km uden problemer..
Svar
#7
Søren26 : din krumtap er der jo heller ikke monteret tun cylinder på..

Mortdk :
Ville du anbefale at jeg så putter nogle andre krumtapslejer i den?

Thor k : SF2'en har knap nok kørt 1000 efter speedo Smil
Jeg er ikke den erfarne scooterdude som kan lave den slags selv :S
Svar
#8
Forresten så fik jeg lige monteret lidt "let tun" til min scooter.

Der er den her udstødning fra Stage6 som er blevet monteret:
http://speedline.dk/scooter/item.php?ItemId=2822

Og den her cdi box fra Stage6:
http://speedline.dk/scooter/item.php?ItemId=3567

Men scooteren vil stadig kun køre 60 Fortvivlet

Så inden jeg begynder at tænke på cylinderskift og måske krumtap skift for alvor vil jeg gerne høre om der nogen måder at få den til at køre over 70 efter speedo..
Har stadig std variator og luftfilter, luftfilteret består af to dele, den del som sidder rundt om selve kaburatoren og så den del som går langt ind under sædet.

Ville det være en idé at putte en Polini speedcontrol og et powerluftfilter på?
Svar
#9
kedde2005 Skrev:Mortdk :
Ville du anbefale at jeg så putter nogle andre krumtapslejer i den?
Ikke nødvendigvis - det er næsten ikke besværet værd (med mindre motoren har gået mange km). Man skal bare være klar over, at lejernes levetid nedsættes pga større belastning, når der sættes en tuncylinder på Smil
Geely Grand Puma 150 '05 - 107.000 km
Haojin HJ125 '07 - 71.000 km (tidligere MC)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
kedde2005 Skrev:Søren26 : din krumtap er der jo heller ikke monteret tun cylinder på..




Næh næh, men derfor har den stadig ingen problemer, der kommer heller aldrig noget tun på min, den render fint hurtigt uden, og tror sku mit cylinder kit som blev skiftet ved 30.000km kører vidre efter 60.000km service som er til januar/ februar


Mortdk :
Ville du anbefale at jeg så putter nogle andre krumtapslejer i den?

Thor k : SF2'en har knap nok kørt 1000 efter speedo Smil
Jeg er ikke den erfarne scooterdude som kan lave den slags selv :S
Svar
#11
Mortdk Skrev:Ikke nødvendigvis - det er næsten ikke besværet værd (med mindre motoren har gået mange km). Man skal bare være klar over, at lejernes levetid nedsættes pga større belastning, når der sættes en tuncylinder på Smil

Nå okay, men tror bare at hvis jeg skal have sportscylinder på må jeg hellere købe en krumtap som kan holde til det..
Svar
#12
Jeg er også lidt forbeholden for at sætte større cylinder på da man skal fræse i blokken??
Og jeg aner intet om det punkt og tror næppe jeg kan få det lokale Pgo værksted til at fræse blokken for mig??
Svar


Forum spring: