Svar: 6
Tråde: 1
Tilmeldt: Nov 2009
Olie lampen er begyndte at lyse på min PGO G-MAX 150 2008 (9000km) Under en
længer køretur.
Olien er ca. 1 måned og 400km gammelt og niveauet er ok.
Olie er en helsyntetisk motorolie 5W-40 API SL/CF, ACEA A3/B3/B4.
Jeg har efterfølgende skiftet olie og filter, og har renset olie sien, uden
at det har fået lampen til at slukke. Jeg har prøvet at starte motoren
uden ventildæksel, hvilket resulteret i at gulvet hurtig blev dækket med
olie, så der er gennemgang i smøresystemet.
Jeg har ikke noget at måle olietrykket med, og ved heller ikke hvor højt
trykket skal være. Nogle bud?
Service manualen næver ikke noget om en olietryks sensoren, heller ikke i
lednings diagrammet er der tegnet en. Hvor er den? eller hvad for olie lampen til at lyse?
Service manual til PGO G-MAX:
(Link rettet af kragen)
--
Dennis
Suzuki SV 650s 99
Suzuki DR 350S 91
PGO G-MAX 150 08
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
På side 85 i manualen er der et billede af en olietank. Hvis den sidder på på din scooter, så er det der der mangler olie.
Ivecar plus 2023.
Svar: 989
Tråde: 56
Tilmeldt: Jun 2006
50cc4ever Skrev:På side 85 i manualen er der et billede af en olietank. Hvis den sidder på på din scooter, så er det der der mangler olie.
Pst, 150cc G-Max er en 4-takter
Så der burde ikke skulle mere olie på end alm. motorolie
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
Struerboen Skrev:Pst, 150cc G-Max er en 4-takter
Så der burde ikke skulle mere olie på end alm. motorolie
Jeg skriver jo også HVIS, ikke, Hr. Struerbo. Selvom jeg er PGO ejer, har jeg ikke styr på hvad der er 2 eller 4takt i deres program.
Ivecar plus 2023.
Svar: 989
Tråde: 56
Tilmeldt: Jun 2006
50cc4ever Skrev:Jeg skriver jo også HVIS, ikke, Hr. Struerbo. Selvom jeg er PGO ejer, har jeg ikke styr på hvad der er 2 eller 4takt i deres program.
Jo jo, men der står jo netop at dette punkt berør 50cc modellen
I indledningen til manualen specificerer de hvilke der er 2-takter og 4-takter
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
Struerboen Skrev:Jo jo, men der står jo netop at dette punkt berør 50cc modellen
I indledningen til manualen specificerer de hvilke der er 2-takter og 4-takter
Det lagde jeg så ikke lige mærke til, da jeg bare rullede manualen igennem .
Ivecar plus 2023.
Svar: 989
Tråde: 56
Tilmeldt: Jun 2006
50cc4ever Skrev:Det lagde jeg så ikke lige mærke til, da jeg bare rullede manualen igennem .
Helt ok
Svar: 356
Tråde: 3
Tilmeldt: Aug 2006
DDS Skrev:Olie er en helsyntetisk motorolie 5W-40 API SL/CF, ACEA A3/B3/B4. På side 12 i manualen anbefales en 15W40-olie. Så prøv at skifte til en sådan. Det kan meget vel tænkes at en 5W40 er så tynd, at den ikke kan levere olietryk nok
Geely Grand Puma 150 '05 - 107.000 km
Haojin HJ125 '07 - 71.000 km (tidligere MC)
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
Mortdk Skrev:På side 12 i manualen anbefales en 15W40-olie. Så prøv at skifte til en sådan. Det kan meget vel tænkes at en 5W40 er så tynd, at den ikke kan levere olietryk nok Man kan tænke sig meget :wink: , men en 5W40 er ikke "tyndere", end en 15W40. Viskositeten ved arbejdstemperatur (100 grader), er 40 på begge, og det er det, der er det vigtigste. De 5W, henholdsvis 15W, indikerer blot, at 5W er "kampklar" med en viskositet på 40, ved en lavere udendørstemperatur, end en 15W.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 6
Tråde: 1
Tilmeldt: Nov 2009
Ja en kold 5w40 olie er tykkere end en varm 15w40
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
DDS Skrev:Ja en kold 5w40 olie er tykkere end en varm 15w40 hock: Hvad mener du? Det afhænger af udendørstemperaturen, inden motoren startes. En 5W40 olie vil populært sagt holde en viskositet på 40, fra en lavere udendørstemperatur, og hele vejen op til 100 grader, end en 15W40, der ikke vil holde viskositeten på 40, så langt ned i starttemperatur.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 1.236
Tråde: 9
Tilmeldt: Nov 2005
Få den transporteret til nærmest værksted, der er ikke noget olietryk på den (oliepumpen defekt), og dermed ingen smøring, hvad der betyder sammebrændt motor efter få kilometer . At du har ignoreret det er meget dumt, men dit held er, at det nok er føleren der måler på trykket der er defekt, men om det er det ene, eller det andet kan du ikke vide.
Et eller andet sted på motoren sidder der en presfostat der måler olietrykket, tjek forbindelsen hertil, evt. udskift den. Men start ikke motoren før du har fundet årsagen.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
|