Søg Garagen Hej Gæst! Register

Pgo G-Max 220
#37
(21-11-2012, 22:19)TheGame3H Skrev: Jeg synes egentligt jeg havde tjekket så meget data jeg kunne. Andres oplevelser er lidt svær da der ikke er mange der har dem i danmark. Jeg havde tjekket den på youtube der havde lagt klip ud med fakta osv. Der var også nogle forhandlere imellem og generelt hører jeg de siger 120 på toppen målt på gps.


JanVen:

PGO importøren siger at de henviser til typegodkendelsen på trafikstyrelsens hjemmeside. Men han sagde den kunne køre 105 og på trafikstyrelsen står der 110 så den holder ikke. Men du skal stadig være glad for din benzin økonomi. Min kører 22-25km/l når jeg kører med ca 85km/t og holder mig fra bykørsel. Honda laver en der står til 52km/l men er også rimelig svag i motoren.

Min far har sådan en Honda Inova - og ja, den er motorsvag. Hvis han har for meget modvind/op af bakke, kan den kun køre 70 km/t - så sådan en skulle jeg ihvertifald ikke have :-)

Jeg ville jo også være glad for benzinøkonomien for min - men jeg ville jo gerne vide det INDEN jeg købte den og jeg syntes jo også jeg spurgte mig for. Det er godt nok irriterende at man ikke kan få klar besked :-(

Jeg har jo også undersøgt på nettet, men kan ikke finde noget eksakt for min model - den er ikke så udbredt. Importøren har fx kun fået 5 stk hjem til DK - men Like'en, som har samme motor og vægt er testet og der kan jeg se at den bliver testet til omkring 33-34 km/l - det er jo derfor jeg er så skuffet, for jeg syntes det er en voldsom forskel.
Yamaha Virago 920 årg 1983 til daglig brug i tørvejr året rundt.
BMW E61 535d
Kymco Agility 200i solgt
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#38
(22-11-2012, 01:23)Havoc Skrev: Hk/Moment burde give en indikation om farten (10-15hk = under 100km/t, +15hk = over 100km/t) og hvordan den holder den. Økonomien er ret umuligt at gætte på. Under alle omstændigheder kan det betale sig at kigge rundt på nettet efter videoer og lignende for at give en et større indblik.

Jeg blev positivt overrasket over Geely'en. Den skulle have 13 hk og være i stand til at køre 90km/t. Hk passer nok ret godt men topfarten overraskede mig en smule, den kan holde en fart på 100km/t ud af lige vej (hvis der ikke er for meget vind). Er der vindstille, kan den godt snige sig op på 110km/t (Lige over 120km/t vist på speedo), det er dog for lidt i mit hovede til motorvejs kørsel så det kommer den ikke ud på igen. Du burde kunne hive lidt flere kræfter ud af maskinen ved at sætte et andet luftfilter på som f.eks K&N (Få mekkeren til at gøre det, bliver vel rundt 1000kr, men så bliver den indstillet 100%). Problemet er jo så bare at den kommer til at larme. Udstødningen kan vel gøre en forskel, men det kan ikke betale sig at investere i på de små maskiner. Det kommer vel til at blive rundt 3000kr(+ evt montering) for 5-10km/t på toppen og det er for lidt udbytte i mit hovede.

Nu er jeg så ligeglad med topfarten - eller jeg vil bare kunne følge med almindelig landevejstrafik (~85 km/t) i modvind/op af bakke og det kan jeg, så det er ok - på flad vej kan jeg også lige få min op på de 100 km/t. Det er økonomien der piner mig, for jeg købte den for de penge jeg sparer ved ikke at køre de 80 km/dag i min bil + at det gerne skulle give mig ekstra penge - og det er så ikke så meget som jeg havde regnet med Ked af det
Yamaha Virago 920 årg 1983 til daglig brug i tørvejr året rundt.
BMW E61 535d
Kymco Agility 200i solgt
Svar
#39
(22-11-2012, 09:38)JanVen Skrev: Nu er jeg så ligeglad med topfarten - eller jeg vil bare kunne følge med almindelig landevejstrafik (~85 km/t) i modvind/op af bakke og det kan jeg, så det er ok - på flad vej kan jeg også lige få min op på de 100 km/t. Det er økonomien der piner mig, for jeg købte den for de penge jeg sparer ved ikke at køre de 80 km/dag i min bil + at det gerne skulle give mig ekstra penge - og det er så ikke så meget som jeg havde regnet med Ked af det

Msåke nogen tungere ruller ville hjælpe. Tjek tændrøret. Hvis det er sodet til kan det tyde på at indsprøjtningen står forkert og du kan spare noget ved at få den indstillet ordentligt. 26-28km/l lyder godt nok ikke af meget, siden det er ca det Agilityen rendte med 90cc, 24mm karburator+K&N filter og "åben" udstødning.

Edit:
At skifte til K&N og en anden udstødning vil give motoren mere overskud og i sidste endte spare penge på benzin. Igen, i mit hovede gir det dog ikke nogen mening at bruge 3000kr på en udstødning for så lidt. Når du gør det på de lidt større cykler er det jo en 10-20 extra heste man får for de 3000kr Smil
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#40
(22-11-2012, 10:27)Havoc Skrev: Msåke nogen tungere ruller ville hjælpe. Tjek tændrøret. Hvis det er sodet til kan det tyde på at indsprøjtningen står forkert og du kan spare noget ved at få den indstillet ordentligt. 26-28km/l lyder godt nok ikke af meget, siden det er ca det Agilityen rendte med 90cc, 24mm karburator+K&N filter og "åben" udstødning.

Edit:
At skifte til K&N og en anden udstødning vil give motoren mere overskud og i sidste endte spare penge på benzin. Igen, i mit hovede gir det dog ikke nogen mening at bruge 3000kr på en udstødning for så lidt. Når du gør det på de lidt større cykler er det jo en 10-20 extra heste man får for de 3000kr Smil

Lige netop den med rullerne havde jeg oppe og vende med min forhandler - igen, så har han været meget hjælpsom her og han undersøgte det med importøren. Han sagde at importøren havde testet med andre ruller og de gav en voldsom negativ virkning på økonomien.

Men som sagt har en tekniker fra importøren kigget på den i mandags og jeg afventer et eller andet fra den kant - håber de kan komme op med et eller andet og ikke det svar som du fik med "sådan er det bare" - syntes godt nok også at 105 km/t fra din er NOGET i underkanten i forhold til motorstørrelsen/ydelsen.
Yamaha Virago 920 årg 1983 til daglig brug i tørvejr året rundt.
BMW E61 535d
Kymco Agility 200i solgt
Svar
#41
(22-11-2012, 10:45)JanVen Skrev: - syntes godt nok også at 105 km/t fra din er NOGET i underkanten i forhold til motorstørrelsen/ydelsen.

Med en anden gearing ville den nok også være i stand til lidt mere. Den er dog 6år gammel og har kørt 26.500km nu, så lidt krafttab er der jo. Tror næppe den har helt 12hk/10nm mere, men der er der omkring. Ang topfarten er jeg positivt overrasket da den som sagt står til at kunne køre rundt de 90km/t.

Der er et "spec" sheet på den her:
http://bikez.dk/mc.php?mc=6269&title=Gee..._Puma_2006
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#42
(22-11-2012, 11:37)Havoc Skrev: Med en anden gearing ville den nok også være i stand til lidt mere. Den er dog 6år gammel og har kørt 26.500km nu, så lidt krafttab er der jo. Tror næppe den har helt 12hk/10nm mere, men der er der omkring. Ang topfarten er jeg positivt overrasket da den som sagt står til at kunne køre rundt de 90km/t.

Der er et "spec" sheet på den her:
http://bikez.dk/mc.php?mc=6269&title=Gee..._Puma_2006

Nu er min så også lidt tungere + at det der rem træk også må stjæle noget i forhold til mekanisk gearkasse og kæde. Men jeg gad ikke at have en MC der skulle vedligeholdes hele tiden - det er en brugsmc, dvs den skal køre hver dag året rundt uden for meget vedligeholdelse + at jeg skal sidde i læ. Så det blev en MC scooter + en kåbe og det har jeg ikke fortrudt. Kunne dog godt have brugt en med mekanisk gearkasse + kæde i lukket kasse, som fx en Honda Inova har, men det fåes vist ikke til scootere.
Yamaha Virago 920 årg 1983 til daglig brug i tørvejr året rundt.
BMW E61 535d
Kymco Agility 200i solgt
Svar
#43
JanVen@ Mekanisk gearkasse og kædetræk findes faktisk på andre scootere end Honda Innova. Men unægtelig i anden prisklasse! : BMW C600 til 160.000 + og Honda Integra 700 til 135.000 kr.

Med at søge oplysninger mente jeg brugerforums. Der er bunkevis af erfaringer på tysk, engelsk eller andre sprog ude i webbet.

Her en amerikansk for PGO - (pgo sælges i usa under navnet Genuine) PGO G-Max kaldes "Genuine Blur" på amerikansk. http://www.modernbuddy.com/forum/index.html
Under "Blur" er der netop en tråd hvor brugere klager over G-Max 220i manglende hastighed.

På Genuine's hjemmeside sættes G-Max 220i topfart til 72 mp/h = 115,8 km/t.

Kymco har også et stort forum her : http://www.kymcoforum.com Dette forum er også amerikansk - Agility City 200i ser dog ikke ud til at sælges i USA.
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
#44
(22-11-2012, 16:55)Katana Skrev: JanVen@ Mekanisk gearkasse og kædetræk findes faktisk på andre scootere end Honda Innova. Men unægtelig i anden prisklasse! : BMW C600 til 160.000 + og Honda Integra 700 til 135.000 kr.

Med at søge oplysninger mente jeg brugerforums. Der er bunkevis af erfaringer på tysk, engelsk eller andre sprog ude i webbet.

Her en amerikansk for PGO - (pgo sælges i usa under navnet Genuine) PGO G-Max kaldes "Genuine Blur" på amerikansk. http://www.modernbuddy.com/forum/index.html
Under "Blur" er der netop en tråd hvor brugere klager over G-Max 220i manglende hastighed.

På Genuine's hjemmeside sættes G-Max 220i topfart til 72 mp/h = 115,8 km/t.

Kymco har også et stort forum her : http://www.kymcoforum.com Dette forum er også amerikansk - Agility City 200i ser dog ikke ud til at sælges i USA.

Har fundet et italiensk forum før jeg købte min - jeg køber ikke i blinde.

http://translate.google.dk/translate?hl=...CGQQ7gEwCQ

Og mange siger de kører 30-35 km/l - nogen endda op til 37 km/l.

Så når min kun render de 26-28 km/l, er jeg naturligvis skuffet.
Yamaha Virago 920 årg 1983 til daglig brug i tørvejr året rundt.
BMW E61 535d
Kymco Agility 200i solgt
Svar
#45
(22-11-2012, 19:37)JanVen Skrev: Har fundet et italiensk forum før jeg købte min - jeg køber ikke i blinde.

http://translate.google.dk/translate?hl=...CGQQ7gEwCQ

Og mange siger de kører 30-35 km/l - nogen endda op til 37 km/l.

Så når min kun render de 26-28 km/l, er jeg naturligvis skuffet.

Husk på, at vi har et lidt andet klima end italienerne.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#46
(21-11-2012, 11:13)kinamanden Skrev: Ja for dælen da. Jeg har været oppe på 120 - 130 km i timen og det er mere end nok til mig.
Måske er det godt at vide at modellen udgår. Ikke at der bliver mangel på reservedele - ikke
forløbigt , 10 år eller mere. Forøvrigt går de ikke sådan i stykker.

Jeg glemte at sige at håntaget aldrig har været helt i bund.
Det tør jeg F***** ikke.
Nogen på USA forum siger op til 140km timen.
Ældre mc-scooter glad mand :
Kymco People S 251 , 27000 km
Topspeed: 130 km/t
Svar
#47
(22-11-2012, 19:40)Teddy Skrev: Husk på, at vi har et lidt andet klima end italienerne.

Ved jeg godt - men min forhandler mente ikke at det skulle gøre SÅ stor en forskel at det gik fra 30-35 km/l ned til 26-28 km/l - men jeg håber at hør et eller andet snarligt fra ham.
Yamaha Virago 920 årg 1983 til daglig brug i tørvejr året rundt.
BMW E61 535d
Kymco Agility 200i solgt
Svar
#48
Vil da gerne høre, om der er nyt i denne sag? Cool

Men kan da indskyde, at jeg netop har læst lidt om at dæktrykket kan hæves til 40-42 psi for økonomien og at man kan montere et åbent luftfilter . Til sammen skulle det give en god sjat på økonomien og topfarten. Man skulle huske at hive batteriet fra et stykke tid, så ECU'en genlærer indsprøjtningsmængden.

Her er lidt mere: http://www.modernbuddy.com/forum/topic24704.html
mvh. Jesper
Svar


Forum spring: