Søg Garagen Hej Gæst! Register

Førstegangskøb, 30'er - Uh :b ?
#25
De har gode og Billige hjælme i Biltema ligger i Næstved Mega Center ellers prøv Thansen deres V Max hjælme skulle være gode.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
SatansLilleKid Skrev:@Runnerdude, gælder det samme for en Suzuki Samurai, at "udviklingen" er løbet fra den ?
Hvis du mener Suzuki DM50 - dvs. denne her...

[Image: 3094.jpg]

... vil jeg mene ja. Så ville jeg hellere gå efter forgængeren - K50 - som har 4 gear i stedet for 2 og en lidt bedre motor. Ok, nu vil jeg så heller ikke fuldstændigt disse de klassiske knallerter, for de har da deres charme og der findes mange entusiaster som ikke vil køre på andet. Måske er du en af dem.



SatansLilleKid Skrev:Og lige til sidst, hvad er chancen for at sådan en Yamasaki eller Gilera SMT bliver stjålet herude i provinsen Smil ?
I Danmark stjæles der rundt regnet en scooter i timen døgnet rundt og politiets opklaringsprocent ligger på under 10. Så chancen/faren for tyveri er desværre betydelig og sandsynligheden for at få det stjålne køretøj tilbage er ikke stor. Du kan dog selv gøre en del for at mindske risikoen. Så som at købe Yamasaki'en i stedet for Gilera'en - sidstnævnte er klart den mest "tyvetækkelige", som man siger i forsikringsverdenen. Vi er en del her på boardet som har bidraget til tyveristatistikken. Hvis du vil se hvordan det gik til da jeg mistede min sidste scooter, kan du kigge her.



SatansLilleKid Skrev:Og @Runnerdude er det muligt at du kunne give mig et link til hvor jeg kan finde specifikationer om den Smile Har søgt lidt men har ikke fundet den SMT 30 du nævnte, kun en SMT 50 Smile Måske er det den samme, men ville bare være sikker
Gilera Motarderne findes i en street-udgave som hedder SMT og en off-road udgave som hedder RCR (jeg er ikke helt sikker på præcist hvad forskellen er, for de ser ret ens ud bortset fra dækmønstret). Tallet efter betegnelsen angiver hastigheden, Så en SMT 30 er altså en street version registreret som knallert 30, mens en SMT 50 er den samme maskine bare som knallert 45.

Gilera-importøren er C Reinhardt og hans hjemmeside finder du her. Specifikationerne på siden skal dog tages med et gran.... nej, et vognlæs salt, for deres webmaster har noget nær danmarksrekort i sløseri. "Små ubetydelige detaljer" som antallet af gear, om en knallert har 2 eller 4 taktsmotor, hvor mange liter der kan være i tanken og så videre gør de ikke syndeligt meget ud af at holde check på. Hvis du vil have mere konsistent information kan du downloade deres katalog herfra. Der er stadig fejl i, men knapt så graverende.

8)
Svar
#27
Citat:I Danmark stjæles der rundt regnet en scooter i timen døgnet rundt og politiets opklaringsprocent ligger på under 10. Så chancen/faren for tyveri er desværre betydelig og sandsynligheden for at få det stjålne køretøj tilbage er ikke stor. Du kan dog selv gøre en del for at mindske risikoen. Så som at købe Yamasaki'en i stedet for Gilera'en - sidstnævnte er klart den mest "tyvetækkelige", som man siger i forsikringsverdenen. Vi er en del her på boardet som har bidraget til tyveristatistikken. Hvis du vil se hvordan det gik til da jeg mistede min sidste scooter, kan du kigge her.
- Umiddelbart vil jeg sige at der hvor jeg har tænkt mig at holde den er helt sikkert, man har intet udsyn til den udefra gaden. Det er vores private skur, og jeg har ikke tænkt mig at holde den ude på gaden, og hvis den bliver stjålet fra min skole, tja.. så ved jeg ikke helt Blink med øjet Men hvis jeg køber en kæde til den også burde der ikke være nogle problemer :=
Så jeg regner med at købe en brugt SMT når tiden kommer Smil
Svar
#28
SatansLilleKid Skrev:(...)- Umiddelbart vil jeg sige at der hvor jeg har tænkt mig at holde den er helt sikkert, man har intet udsyn til den udefra gaden. Det er vores private skur, og jeg har ikke tænkt mig at holde den ude på gaden, og hvis den bliver stjålet fra min skole, tja.. så ved jeg ikke helt Blink med øjet Men hvis jeg køber en kæde til den også burde der ikke være nogle problemer :=
Så jeg regner med at købe en brugt SMT når tiden kommer Smil
En kraftig kæde hjælper gevaldigt - hvis den er også bliver fastgjort til noget andet, som f.eks. en lygtepæl. Du bør heller ikke køre kæden gennem forhjulet, da forhjulet hurtigt er skruet af, og du derfor kan risikere, at det eneste, der er tilbage af din knallert, er et forhjul, der er fastgjort med kæden til en lygtepæl Ond

Skoler er et fint sted, at stjæle knallerter, da tyveknægtene for det meste, kan regne med, at kunne "arbejde" uforstyrret i ca. 40 min. ad gangen. Er der ikke noget fast, du kan sætte kæden om, ved skolen, så allier dig med en klassekammerat, der har en cykel eller knallert, og sæt kæden gennem begge køretøjer. Er det andet køretøj en cykel, så skal kæden gå rundt om stellet på cyklen :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#29
kragen Skrev:Skoler er et fint sted, at stjæle knallerter, da tyveknægtene for det meste, kan regne med, at kunne "arbejde" uforstyrret i ca. 40 min. ad gangen. Er der ikke noget fast, du kan sætte kæden om, ved skolen, så allier dig med en klassekammerat, der har en cykel eller knallert, og sæt kæden gennem begge køretøjer. Er det andet køretøj en cykel, så skal kæden gå rundt om stellet på cyklen :wink:
- Jeg ved at der står en lygtepæl derhenne, så et problem bliver det ikke...Forhåbenligt Smil

Citat:Hvis du mener Suzuki DM50 - dvs. denne her...

... vil jeg mene ja. Så ville jeg hellere gå efter forgængeren - K50 - som har 4 gear i stedet for 2 og en lidt bedre motor. Ok, nu vil jeg så heller ikke fuldstændigt disse de klassiske knallerter, for de har da deres charme og der findes mange entusiaster som ikke vil køre på andet. Måske er du en af dem.
- Ja det er den Smil Det kan godt være at jeg skulle glemme at købe en ældre en i første omgang Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
Jeg ville ikke røre suzuki DM50/Samurai med en ildtang. De kører fint og holder godt hvis man ikke piller ved dem. Bare det et fjerne plomben, kan de ikke holde til og de falder fra hinanden for et godt ord, HVIS man rører ved den.
Så hvis man er tilfreds med de ca 30km/t, vedligeholder den som en gammel knallert nu skal, og er 100% sikker på den ALDRIG har været tunet, så kører de fint. Ville dog klart gå efter en Ymerhakker(Yamaha), en K50 eller en Monza (2 ell 4gears, 3gears er ikke ret goe).
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#31
Jeg havde heller ikke tænkt mig at gøre noget ved den, hvis jeg endelig fik en DM50 Smil
Men grunden til at jeg spurgte var at jeg fandt nogle helt utroligt billige annoncer på dem på dba osv. Smil Så ville lige høre om de var noget værd Blink med øjet

EDIT1:
Er der nogen herinde der kan fortælle mig hvad det betyder at den er 2-takts eller 4-takts ? Har det noget med gear at gøre ?

EDIT2:
Og jeg kom lige til at tænke på en ting. Der er nogle ret fede markveje og sådan her hvor jeg bor, så jeg tænkte på om der var en let måde at slå begrænsningen til og fra når jeg fx. kørte på befærdede steder, hvor man ikke skulle skifte en eller anden del ud, eller hvad ved jeg Smil
Og nu taler jeg om en Gilera Blink med øjet
Svar
#32
SatansLilleKid Skrev:Er der nogen herinde der kan fortælle mig hvad det betyder at den er 2-takts eller 4-takts ? Har det noget med gear at gøre ?
Det har intet med gear at gøre, men er to forskellige motorkonstruktioner. At forklare dem vil føre lidt vidt, så jeg vil anbefale dig at google det selv. Der findes mange ressourcer med diagrammer og det hele som forklarer det meget bedre end vi kan gøre her.

Hvilken konkret betydning det har ved knallerter kan sammenfattes lidt firkantet på følgende måde:

4-takt
Fordele: Lavt benzinforbrug, lavt støjniveau.

2-takt
Fordele: Effektiv motor, let at tune, simpel konstruktion (dvs. nem at vedligeholde).

Som 100% lovlig er der ikke den store forskel i ydelsen, men det skyldes at begge typer er droslede ned til kun at kunne køre 30 km/t. Hvis du begynder at fjerne begrænsningerne bliver 2-takteren mærkbart kraftigere end 4-takteren.

SatansLilleKid Skrev:EDIT2:
Og jeg kom lige til at tænke på en ting. Der er nogle ret fede markveje og sådan her hvor jeg bor, så jeg tænkte på om der var en let måde at slå begrænsningen til og fra når jeg fx. kørte på befærdede steder, hvor man ikke skulle skifte en eller anden del ud, eller hvad ved jeg Smil
Og nu taler jeg om en Gilera Blink med øjet
Ikke "slå den fra", men så vidt jeg ved kan man skifte de nødvendige dele på en lille halvtimes tid. I følge BS oversigt over begrænsninger som du finder her , er Gilera'en begrænset i gearingen samt med en plombe i forrøret. På grund af den åbne konstruktion er det ret simpelt og hurtigt at ordne og så kører den omkring de 80 km/t har jeg ladet mig fortælle.

8)
Svar
#33
Citat:Det har intet med gear at gøre, men er to forskellige motorkonstruktioner. At forklare dem vil føre lidt vidt, så jeg vil anbefale dig at google det selv. Der findes mange ressourcer med diagrammer og det hele som forklarer det meget bedre end vi kan gøre her.

Hvilken konkret betydning det har ved knallerter kan sammenfattes lidt firkantet på følgende måde:

4-takt
Fordele: Lavt benzinforbrug, lavt støjniveau.

2-takt
Fordele: Effektiv motor, let at tune, simpel konstruktion (dvs. nem at vedligeholde).

Som 100% lovlig er der ikke den store forskel i ydelsen, men det skyldes at begge typer er droslede ned til kun at kunne køre 30 km/t. Hvis du begynder at fjerne begrænsningerne bliver 2-takteren mærkbart kraftigere end 4-takteren.

- Så vidt jeg ved er en SMT også 2-takts Smil Så det passer meget godt. Tak for "forklaring" Blink med øjet
Vil man kunne høre forskel på motoren efter at man har "leget" med den, også selvom standard delene er i ?

Runnerdude Skrev:Ikke "slå den fra", men så vidt jeg ved kan man skifte de nødvendige dele på en lille halvtimes tid. I følge BS oversigt over begrænsninger som du finder her, er Gilera'en begrænset i gearingen samt med en plombe i forrøret. På grund af den åbne konstruktion er det ret simpelt og hurtigt at ordne og så kører den omkring de 80 km/t har jeg ladet mig fortælle.
- Som der står skal man skifte skifterarm i gearkassen.. Hvordan foregår det ? Skal man ud og købe alt muligt gøgl? Og hvad med den plombe, er det noget med at man skal bore noget?
[Image: SMT.png]
[Image: Skrmbillede2009-12-12kl144433.png]
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#34
SatansLilleKid Skrev:Vil man kunne høre forskel på motoren efter at man har "leget" med den, også selvom standard delene er i ?

Hvis du putter de lovlige dele på maskinen igen, er den lovlig. Så du kan altid lave din maskine lovlig igen uden problemer. Det er også derfor det er en god ide at gemme de originale dele umodificerede og købe nogle andre til tuning.


SatansLilleKid Skrev:- Som der står skal man skifte skifterarm i gearkassen.. Hvordan foregår det ? Skal man ud og købe alt muligt gøgl? Og hvad med den plombe, er det noget med at man skal bore noget?

Nu bliver det meget specifikt, så du skal nok have fat i en SMT ejer for at få konkrete detaljer. Men sådan som jeg har forstået det, så er der 6 gear i gearkassen. I midlertid har importøren blokeret de 3 højeste ved at modificere skiftearmen - dels naturligvis for at begrænse hastigheden, men også fordi 6 gear på en maskine som kan køre 30 km/t ligger på grænsen til det absurde. Som sagt har jeg ikke lige en Gilera ved hånden som jeg kan skille ad, men jeg kan sige, at på de MC'ere med fodgear som jeg har arbejdet på var siftearmen ikke svær at komme til. Den sidder ikke i selve gearkassen, men på siden af motoren under et af sidedækslerne. Jeg ved ikke lige hvad importøren har gjort ved den, men det burde være til at fixe så alle 6 gear er til rådighed. Du skal muligvis ud at investere i en ny skiftearm eller en ny een af den dims som armen skubber rundt ved gearskift.

8)
Svar
#35
Hej. KØB IKKE EN Kinroad, for guds skyld. Har lige haft en Kinroad chopper til repp. 2,5 år gammel og motor slidt op. Har hørt om en der kun var 1 år gammel, motor også kaput, Forfærdeligt SKRAMMEL :twisted: Græder
Hilsen Max
Svar
#36
max Skrev:Hej. KØB IKKE EN Kinroad, for guds skyld. Har lige haft en Kinroad chopper til repp. 2,5 år gammel og motor slidt op. Har hørt om en der kun var 1 år gammel, motor også kaput, Forfærdeligt SKRAMMEL :twisted: Græder

Det kan løses, ved at købe en ægte Honda motor fra en Honda CD50 Blink med øjet. Så er der ikke problemer, lige med det samme.
Ivecar plus 2023.
Svar


Forum spring: