Søg Garagen Hej Gæst! Register

K&N Filter og regnvejr
#1
Hejsa.

Nogen som har en god ide der ikke kommer til at se helt dumt ud til at "afskærme" et K&N filter så der ikke kommer vand i ? Filteret suger for meget vand til sig når scooteren står udenfor og "tætter sig til" så den ikke kan hive nok luft ind, og jeg kan kun køre med ca ½gas. Gir jeg mere gas, tager den vand med ind, og begynder at hoste.

Overvejer at sætte et flexrør på og køre det op i bunden på bagenden af scooteren, men er ret overbevist om at det kommer til at se lidt fjollet ud.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Kan du ikke kører den op i hjelm kassen?
Svar
#3
Havoc Skrev:Hejsa.

Nogen som har en god ide der ikke kommer til at se helt dumt ud til at "afskærme" et K&N filter så der ikke kommer vand i ? Filteret suger for meget vand til sig når scooteren står udenfor og "tætter sig til" så den ikke kan hive nok luft ind, og jeg kan kun køre med ca ½gas. Gir jeg mere gas, tager den vand med ind, og begynder at hoste.

Overvejer at sætte et flexrør på og køre det op i bunden på bagenden af scooteren, men er ret overbevist om at det kommer til at se lidt fjollet ud.

Du har set de powerfiltre fra thansen, med afskærmning ikke?
http://www.thansen.dk/product.asp?c=3230...1387907135

Nu ved jeg ikke hvor stort dit K&N filter er, men du kunne vel lave noget lignende, med bunden af en 0,5 liters sodavands flaske? Smil Selvfølgelig tage klistermærker af flasken osv. Og så skær bunden af i en passende længde, glid den over filteret og find en måde at sætte det fast på

EDIT:
Men ja, ellers må løsningen jo være at føre filteret op i sæderummet. Så larmer det heller ikke så meget.
Synes bare den anden løsning virkede fin også, da man har mulighed for at afmontere det igen på 30 sekunder når vejret er tørt ;D
Svar
#4
Bliver lidt svært at køre den op i sædekassen da den er modificeret i forvejen. Men ikke nogen dum ide, takker for forslag. Larm er ligemeget. Kan ikke høre luftfilteret ved fuld gas mere, pga den nye udstødning.

Powerfilterne med afskærmning er udelukket, da de er for små. Men gav mig en ide. Køber en plastik kande og laver selv en afskærmning magen til, takker.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#5
Held og lykke med det mate Smil Det skal nok blive godt
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Havoc Skrev:Bliver lidt svært at køre den op i sædekassen da den er modificeret i forvejen. Men ikke nogen dum ide, takker for forslag. Larm er ligemeget. Kan ikke høre luftfilteret ved fuld gas mere, pga den nye udstødning.

Powerfilterne med afskærmning er udelukket, da de er for små. Men gav mig en ide. Køber en plastik kande og laver selv en afskærmning magen til, takker.

Smider du ikke nogen billeder ud af det når du er færdig ? Smil
Svar
#7
Lazz26 Skrev:Smider du ikke nogen billeder ud af det når du er færdig ? Smil

Kan jeg godt. Smider lige en PB når det er gjort.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#8
Havoc Skrev:Kan jeg godt. Smider lige en PB når det er gjort.


Grin
Svar
#9
Havoc Skrev:Bliver lidt svært at køre den op i sædekassen da den er modificeret i forvejen. Men ikke nogen dum ide, takker for forslag. Larm er ligemeget. Kan ikke høre luftfilteret ved fuld gas mere, pga den nye udstødning.

Powerfilterne med afskærmning er udelukket, da de er for små. Men gav mig en ide. Køber en plastik kande og laver selv en afskærmning magen til, takker.
Jeg forstår det ikke rigtigt :? Filteret sidder jo ikke direkte ud i det fri, så du mener altså, at det suger fugt fra luften, når den står stille? Mig bekendt, skal der bruges filterolie på de filtre, så det burde ikke "suge" fugt ud af luften, når den står stille. Uanset, hvad du bygger uden om, vil det ikke hindre fugten fra luften i, at komme ind i filteret, når du kører.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
kragen Skrev:Jeg forstår det ikke rigtigt :? Filteret sidder jo ikke direkte ud i det fri, så du mener altså, at det suger fugt fra luften, når den står stille? Mig bekendt, skal der bruges filterolie på de filtre, så det burde ikke "suge" fugt ud af luften, når den står stille. Uanset, hvad du bygger uden om, vil det ikke hindre fugten fra luften i, at komme ind i filteret, når du kører.

Tror da mere han bekymre sig om vand på vejen eller lign. Der skulle blive slynget op på filteret´?
Svar
#11
Hvad med at bruge et andet filter så ?? evt et af dem her.
http://www.speedline.dk/scooter/item.php?ItemId=2353
Luftfilter - Righetti Ridolfi gokart indsugningsdæmper dkk. 157.46
http://www.speedline.dk/scooter/item.php...tionId=451
Powerfilter - Doppler Air Box New dkk. 183.71
http://www.scooter-shoppen.dk/default.as...item=10748
Mini Gocart-filter DKK 119,00
http://www.scooter-shoppen.dk/default.as...gory=10696
Flerer mulighedder det er bare at finde en god løsning men hvorfor bruger du ikke standart filterkassen med en malossi filter svamp i ??.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#12
Det er når den har stået udenfor i længere tid i tung regn. Problemet kommer langsomt når jeg kører og scooteren har stået inde. Ved filterolien burde beskytte mod vand, men det gør den ikke 100%. Alm støvregn/regnvejr er ikke noget problem, men nogen af de regnskyl der har været i løbet af den sidste måneds tid har været for meget for filteret.

En gang er jeg blevet nødt til at stoppe helt, fordi filteret overhovedet ikke kunne holde vandet ud (kun i tomgang). Stod ved et busstoppested i ca 20min og så blev mig og scooter hentet. Overvejer lidt at sætte standard karburatoren på i den her tid. Min 1600w støvsuger suger langt fra nær så kraftigt som karburatoren (24mm CVK) gør bare ved ½ gas uden filter på. Ved dog ikke om det vil gøre nogen forskel ?

I første omgang vil jeg gerne beholde K&N filteret, pga kvaliteten af det og det er ret diskret, i forhold til en kartboks f.eks. Laver en afskærming af det og melder tilbage. Hvis probelemt fortsætter bliver jeg vel nødt til at finde på noget andet (et andet filter) Ked af det
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar


Forum spring: