Søg Garagen Hej Gæst! Register

bws virker stadig ikke
#1
Hej bs!

Jeg har nu skiftet min krumtap, efter at have haft problemer med at simmeringen faldt ud hele tiden osv.
Nu er mit problem at den skyder ud af toppakningen og hakker helt vildt.
Pakningerne til cylinderen er selvfølgelig nye, og har, efter at have ødelagt et gevind i blokken, lavet det til 7mm istedet for 6mm. Dog blev det lidt skævt, men det har vel ingen betydning så længe cylinder/topstykke passer ned over?
Det jeg ikke forstår er, at den bliver utæt ved toppakningen efter meget lidt kørsel, hvor jeg så kan spænde den ene møtrik (7mm) lidt igen. Kan det være fordi jeg ikke har brugt nogen låseskive, eller hvad?

Lige da jeg havde samlet den, susede den afsted, og larmede næsten ikke.. Slukkede den, og startede den igen da den var blevet kold, og den kørte helt af H til, og larmede en del mere end før..

Desuden, når jeg kører (også før da toppakningen var tæt), hakker den sygt meget, og kan næsten ikke køre når den er kold. Skyder ud af udstødningen, prutter osv.. Dog kun indtil omkring de 25-30 km/t.
Jeg køre med Amal 17,5mm kabu, og har hørt at de skulle ha' tildens til at blive "utætte"?
Hakker også lidt når den er varm, men betydeligt mindre.
Hvis den stod skråt i noget tid i tomgang, og jeg så kørte på den lige bagefter var der ingen problemer, og den fløj næsten afsted.. Nogen ideer til hvad det kan være?

Den får også rigtig meget olie synes jeg, da jeg skildte det ad var stemplet helt fedtet ind i olie, samme med krumtap og lejer, og der lå en sø af olie i bunden af krumtapshuset. Er det normalt?

Noget andet jeg synes er mærkeligt er, at jeg skulle dyse 30 numre op for at den overhoved kunne køre "nogenlunde", efter at ha' monteret knæk-udst. og power filter.

Opsætning:
TP Trophy cylinder, kørt omkring 1000km, stempel er lidt sort ned af den ene side (utætte stempelringe?)

TP nardo Replica udstødning

Amal 17,5 kabu dyse #100

Axwin Helix powerfilter, sidder i hjelmrummet med slange (Giver det en mærkbar nedsættelse i flowet på en sportsopsætning?)

Helt ny krumtap

Stage6 oversize membran

std. tænding, nyere tændspole, std cdi, et gammelt B10 tændrør, 5g ruller (Går jeg ned til 4,5 kan den ikke køre, og 5,5 kan den ikke tage omdr.)

Køre desuden kun 50, og taber lidt omdr. ved ca. 30km/t.
Nogen ideer? Synes jeg har prøvet alt snart :?

På forhånd tak =)

Lasse // Gudemanden
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Her er jeg bange for ingen vil kunne give et entydigt svar , der er mange ting galt , stempel-simmering-dyse-gevind i blok , kører du med O rings toppakning??, de er ret umulige at holde tæt.
Skil den ad og begynd forfra , og vær sikker på alt er perfekt.
Svar
#3
keldda Skrev:Her er jeg bange for ingen vil kunne give et entydigt svar , der er mange ting galt , stempel-simmering-dyse-gevind i blok , kører du med O rings toppakning??, de er ret umulige at holde tæt.
Skil den ad og begynd forfra , og vær sikker på alt er perfekt.

Er bange for jeg må give dig ret i, at der nok er en del ting galt..
Blokken er samlet som den skal, alt er tæt (undtagen cylinder, som jeg vil prøve med flydene pakning - alm. pakning og flydende igen, bare for at se om det hjælper, og så låseskiver).

Køre med normal alu-pakning, og har en mistanke til at være manglene låseskriver som forhåbentlig er problemet.
Det med at den hakker, kan jeg leve med, hvis det bliver begrænset lidt. Har læst om nogen på scootergalleri, som også havde Amal kabu, der havde samme problem som mig.

Prøver lige det med låseskiverne og nye pakninger imorgen aften, og giver selvfølgelig en melding tilbage om, om det hjalp.

Men er der så nogen som kan svare mig på hvorfor stemplet bliver sort ned ad siden, og om den slange jeg har monteret mellem luftfilter og kabu giver nogen mærkbar reducering i effekten?

Lasse (:
Svar
#4
Jeg er bange for de nye gevind i blokken er for dårlige , og når du spænder trækker du dem lidt , så bliver den aldrig tæt , hvis stempelringene hænger hvor den er sort , kan det nemt være det der gør at den hakker , vil gætte på den ikke kan gå tomgang .
Simmeringen må ikke kunne "falde" ud , så passer den ikke i blokken , den skal være rimelig hård at banke ind.
Ang. dyse , er 30 numre alt alt for meget , 17,5 mm karburator skal kunne indstilles med std dyse , en bws med 47 mm cylinder og alle begrænsninger væk kører ca 70 med std karburator.
Slangen skulle ikke gøre noget , bare den ikke har nogen knæk eller suges flad.
Svar
#5
Gudemand:
Har du brugt sådan en fyr her, eller har du bare drejet nyt gevind i blokken?
Helicoil/gevindbøsning.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hejsa...

Har du tjekket at du ik ved et uheld har fået knækket en af stempelringene. Dysen vil jeg tro passer nogenlunden, da du både har powerfilter og anden potte på den end std.

Før du samlede den, har du så tjekket at du ik har fået skidt ned i krumtaphuset??.

Du burde kunne se hvor det er at den er utæt i toppen, er det det samme sted så kan det meget vel skyldes at dit topstykke er blevet skævt.

Da du lavede det nye gevind, sørgede du da for at undersænke hulet godt??. Det jeg tænker på er hvis ik du har gjort det, så kan det være at cylinderen spændes med på en grat.


Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#7
"50cc4ever"

Der var intet gevind i blokken, så lavede det med en snittap på 7mm.

Tempo:
Stempelringene er ikke knækkede, og er sikker på der ikke er skidt i krumtapshuset..

Toppakningen sprang den første gang imod studsen, og anden gang den blev utæt var på den anden side..
Håber søreme ikke mit topstykke er skævt, da jeg ikke tror man kan købe det som løsdel.

Hvad mener du helt præcist med at undersænke?
Skar gevind helt i bund, loc-tite og bolt i. Men som sagt er bolten jo lidt skæv, så når man spænder møtrikken har den mere tildens til at "ridse/bore" sig ned i topstykket - kan det være en evt. grund til den måske rasler løs?

Lasse (:
Svar
#8
Toppakningen lader til at være tæt nu, ved brug af flydene pakning og låseskiver.. (:

Den kører heller ikke kileremmen helt ud, hvordan kan det være?..

Trykfjederen er std. så vidt jeg husker, og der sidder 5g ruller i.
Går jeg et halvt gram op, kan den ikke tage omdrejninger nok til at trække, og et halvt gram ned køre den kun 15. Fortvivlethock:

Nogen ideer?

Lasse (:
Svar
#9
Tager lige et lidt ældre indlæg op igen.. :P

Min simmering i variator siden er faldet ud igen, og aner ikke hvad jeg kan gøre for at den bliver siddende.
Krumtappen er skiftet, i tilfælde af at den orig. var blevet skæv, og har brugt originale simmeringe.
Er næsten 100% sikker på jeg satte den rigtigt i, og alligevel falder den ud :x .
Jeg tænkte på noget "hjemmefusk", med noget 2-komponent lim på simmeringen, og i med den, eller noget der omkring =).. Nu sidder i nok og tænker det er det latterligste i har hørt, men altså.. Det er jo nok 7. gang den falder ud. Ender jo med jeg går psykisk ned snart Fortvivlethock: .

Fik også den tanke Idé , om der måske kan forekomme en antændning/højt pludselig tryk under stemplet, da det vil forklare hvorfor den bla. engang blæste membranen baglæns, og nu, simmeringen ud?

Lasse (;
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Hejsa Gudemanden...

Jeg ville bestemt ik anbefale dig at "hjemmefuske", selvom tanken ik ligger fjerne når det driller så meget som det gør hos dig.

Når den nu falder ud, sætter du så den samme i igen??.

Det jeg selv ville gøre i dit tilfælde er. Tjek at simmeringen har de ringtige mål ( der kan jo ske fejl fra producenten ), for det kan godt være årsagen til at den/de falder ud.

Ellers så køb et sæt simmeringer som passer til krumtappen.

Det at den ik kommer helt ud med remmen, kan enten skyldes remmen eller for lette ruller. Prøv at lav en tusch streg, hvor remmen køre i varioen og kør en tur med fuld gas ( du skal ud at køre ). Mål så afstanden på stregen fra toppen af varioen, sæt derefter ca ½-1gr tungere ruller i og gør det samme og mål igen. Jeg bruger en tommelfinger regl, at remmen skal ud så den er 3-4mm fra overkanten af varion.

Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#11
En anden ting..

Så at du havde skiftet pga. at den gamle krumtap var blevet skæv, da du sætte den nye i satte du vel også nye sidelejer i ik??. For det kan evt. godt være de gamle lejer, hvis ik de er skiftet.

Personligt ville jeg aldrig skifte krumtap, uden at skifter lejerne også. ( erfaring fra min tid, da jeg kørte go-kart ).

Sorry så ik lige at du havde prøvet det med rullevægt.

Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#12
Tempo Skrev:(...)Det at den ik kommer helt ud med remmen, kan enten skyldes remmen eller for lette ruller. Prøv at lav en tusch streg, hvor remmen køre i varioen og kør en tur med fuld gas ( du skal ud at køre ). Mål så afstanden på stregen fra toppen af varioen, sæt derefter ca ½-1gr tungere ruller i og gør det samme og mål igen. Jeg bruger en tommelfinger regl, at remmen skal ud så den er 3-4mm fra overkanten af varion.

Mvh
Tempo
Hvis længden på remmen passer, og det ikke hjælper med lidt tungere ruller, kan det skyldes, at remmen ikke er bred nok, så remskiverne ikke kan presse den længere ud, selvom skiverne er presset helt sammen.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: