Søg Garagen Hej Gæst! Register

NRG Vil ikke trække
#1
Nu giver jeg op!
Efter at have skiftet alt ud i min motor virker den stadig ikke som den skal. Den vil ikke trække mere end 60km/t

Min opsætning er:
Cylle: R-setup redtop
Krumtap: Hebo revolution
Variomatik: Hebo racing
kobling: Hebo racing
Trimfjedre: røde hebo
trykfjeder: hebo 82%
karburator: pwk 28 mm
membran: hebo teflon
filterFortvivlettage6 drag racing hvid
tændrør: platin denso 27'er
udstødning: r-setup k14
ruller: hebo 3,9 grams.

Når den er på støtteben tager den +12.000 omdrejninger.
Men når den så er på vejen tager den kun 8.000 ca. Og kører højst 60km/t og så begynder den at hakke/hoste og vil ikke tage fuld gas.

Nogen der har nogen bud på hvad det kan være?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det kan være alt, fra dårlig indstilling af karburator, forkert rullevægt, til noget så simpelt, som for stram trykfjeder.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Kan ruller og trykfjederen have noget med at den ikke vil tage fuld gas? Jeg er nemlig lost lige pt.
Svar
#4
1stkholm Skrev:Kan ruller og trykfjederen have noget med at den ikke vil tage fuld gas? Jeg er nemlig lost lige pt.
Du siger, at den trækker fint op til 12.000 o/m, når den står på fod, men ikke vil over 8.000 o/m, når den kommer ned fra foden, og kun køre 60.

Et lille tankeksperiment: Den får altså benzin nok til 12.000 o/m. Så enten gearer den ikke ud, eller også gearer den ud, på et forkert tidspunkt i forhold til motorens højeste drejningsmoment. Lad os antage, at det ligger ved 8.000 o/m. Er rullerne for lette, vil den ikke være gearet fuldt ud ved de 8.000 o/m, og effektbåndet er så nok ikke bredt nok til, at maks. HK kan trække rullerne og remmen det sidste stykke. Lav en tushstreg på remskiven fra toppen og ned mod centrum, og kør en tur for fuld gas, uden først at have kørt omdrejninger på støttefoden :wink: Se så efter, hvor højt oppe på remskiven remmen har visket stregen ud. Er der mere end ca. ½ cm streg tilbage, gearer den ikke helt ud. Det kan betyde for lette ruller, eller for stram trykfjeder. Er trykfjederen alt for stram, vil motoren ikke kunne presse remmen i bund i de bagerste remskiver, næsten uanset, hvor tunge ruller, man med rimelighed vil proppe i. En trykfjeder skal være så "svag", som muligt, uden remmen begynder, at fedte i skiverne bagi. Alt, hvad der er strammere, vil mindske motorens effekt, da energien bare vil blive omdannet til varme ved og i fjederen, og aldrig nå baghjulet. Jo kraftigere fjeder, jo mere effektspild. Så prøv tungere ruller, og evt. en "svagere" fjeder.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
Kan det også været fordi der ikke er ordenlig kompression?

Fordi ruller og fjeder skulle gerne være det man kører med på en HPR maskine.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: