Søg Garagen Hej Gæst! Register

Bil forum - lige så godt som BS
#1
Hey, jeg ville høre om det var nogen som kender et godt bil forum, som omhandler ting som tuning osv. Genenrealt bare et sted hvor man kan få hjælp til det man ikke kan finde ud af, ligesom her på siden. Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Bims Skrev:Hey, jeg ville høre om det var nogen som kender et godt bil forum, som omhandler ting som tuning osv. Genenrealt bare et sted hvor man kan få hjælp til det man ikke kan finde ud af, ligesom her på siden. Smil
Bilgalleri.dk :rofl:

Mange bilmodeller har deres egne små dedikerede forummer, hvor ejerne diskuterer alt mellem himmel og jord vedrørende deres bil - herunder selvfølgelig også tuning :wink:

Søg i Google på f.eks. "VW karburatorproblem", og der vil dukke nogle forummer op, du kan tage et kig på.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
kragen Skrev:Bilgalleri.dk :rofl:

Mange bilmodeller har deres egne små dedikerede forummer, hvor ejerne diskuterer alt mellem himmel og jord vedrørende deres bil - herunder selvfølgelig også tuning :wink:

Søg i Google på f.eks. "VW karburatorproblem", og der vil dukke nogle forummer op, du kan tage et kig på.

Nu må du ikke sammenligne Scooter og Bil galleri, Krage Blink med øjet

Scootergalleri er den rene børnehave.. Bilgalleri er derimod (Min egen erfaring der taler) meget mere seriøst, da alders grupperne er meget varierende og der faktisk også sidder rigtig mange seriøse tunere og skide dygtige mekanikere derinde Smil
Svar
#4
Jeg har selv været småaktiv på:
http://kiaklub.dk/
Også efter, jeg reelt havde kasseret deres Picanto som et muligt emne. Visse ting fra den går nemlig igen hos andre mærker. Lappekit i stedet for nød-reservehjul f.eks. (Koster et nyt sæt dæk efter brug Fortvivlethock: )
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#5
walker1 Skrev:Jeg har selv været småaktiv på:
http://kiaklub.dk/
Også efter, jeg reelt havde kasseret deres Picanto som et muligt emne. Visse ting fra den går nemlig igen hos andre mærker. Lappekit i stedet for nød-reservehjul f.eks. (Koster et nyt sæt dæk efter brug Fortvivlethock: )

Ja det er i alle nye biler, altså et lappe kit istedet for et reservehjul Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
ChemicalBoy Skrev:Ja det er i alle nye biler, altså et lappe kit istedet for et reservehjul Smil
Det vil jeg nu ikke sige. Flere mærker har opdaget, at kunderne ikke har lyst til at købe 2 nye dæk, hver gang et punkterer. Hyundai's i-serie leveres f.eks. nu med nødhjul i stedet!
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#7
walker1 Skrev:Det vil jeg nu ikke sige. Flere mærker har opdaget, at kunderne ikke har lyst til at købe 2 nye dæk, hver gang et punkterer. Hyundai's i-serie leveres f.eks. nu med nødhjul i stedet!

I følge FDM kommer man, rent statistisk, ud for en punktering hvert syvende år. Så reelt er det lidt spild af plads at slæbe rundt på et helt ekstra hjul samt donkraft bare på grund af noget som sker så sjældent. Det med at ligge på knæ på en mørk vej i regnvejr mens man bøvler med at få donkraften sat fast det rigtige sted hører fortiden til. Her i det 21nde århundrede klarer man en punktering ved hjælp af en mobiltelefon og et abonnement på Falck eller Dansk Autohjælp.
:wink:
Svar
#8
walker1 Skrev:Det vil jeg nu ikke sige. Flere mærker har opdaget, at kunderne ikke har lyst til at købe 2 nye dæk, hver gang et punkterer. Hyundai's i-serie leveres f.eks. nu med nødhjul i stedet!

Ja men der er helt sikkert også et dæk reperations kit. VW Har også på nogen modeller et reservehjul OG et dæk reperations kit Smil

Jeg siger ikke at de har afskaffet reservehjulet helt men som regl er det nok med et dæk reperations kit Smil

Og som RunnerDude siger, så klares det jo som regl med mobilos og falck eller dk auto hjælp Smil
Eller også kan man trille stille og roligt hen til en tank station og fylde luft på dækket hvis det kun er en lille punktering Smil
Svar
#9
Det morsomme er. at både Falck og de andre langt hen ad vejen også benytter rep- kits !!!!

Det siges dog, at de kits IKKE ødelægger dækkene.

Noget andet er, hvad man gør med et delvist fladt dæk. Du kan pumpe det op og fortsætte, eller du kan indlevere køretøjet til reparation og fortsætte til fods i regnvejr. Blink med øjet

Alternativt kan man, som en skrev inde på KiaForum, finde et brugt hjul/dæk hos en hugger og bruge det som full size reservehjul. Det siges at være en del billigere end et originalt nødhjul. Forudsat, naturligvis, at der er plads til det.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
walker1 Skrev:Det morsomme er. at både Falck og de andre langt hen ad vejen også benytter rep- kits !!!!

Det siges dog, at de kits IKKE ødelægger dækkene.

Noget andet er, hvad man gør med et delvist fladt dæk. Du kan pumpe det op og fortsætte, eller du kan indlevere køretøjet til reparation og fortsætte til fods i regnvejr. Blink med øjet

Alternativt kan man, som en skrev inde på KiaForum, finde et brugt hjul/dæk hos en hugger og bruge det som full size reservehjul. Det siges at være en del billigere end et originalt nødhjul. Forudsat, naturligvis, at der er plads til det.
De større tyske bilmærker bruger Terra-S, der dog ikke anbefales til hastigheder over 80 km/t, når uheldet først har været ude. Det kan også hældes i dækket på forhånd, så de fleste småpunkteringer bliver undgået. Jeg har tidligere med succes brugt Terra-S. Jeg er dog nu gået over til OKO, der også kan "lappe", og har en anbefalet hastighed på 120 km/t, hvis dækket bliver "lappet" med det, men virker bedst, hvis det er hældt i dækket, som forebyggelse. Har du det i dækket, kan du banke et syvtommersøm i dækket og trække det ud igen, uden dækket bliver fladt - og det er ikke en overdrivelse. Ingen af disse to produkter skader på nogen måde dækket, og man kan uden videre også tage dækket af og på efter brug. FDM's statistik giver jeg ikke meget for. Før i tiden havde jeg op til flere punkteringer om måneden, uanset dæk. En tur over Rådhuspladsen mandag morgen på cykelstien, kan ordne de fleste dæk, da det simpelthen flyder med glasskår efter weekendens udskejelser Ond De seneste ca. tre år, har jeg kun haft en punktering, jeg ved af :wink: , men det var også en revne på 5-6 cm., der kostede et nyt dæk. Så jeg kører ikke, uden OKO i dækkene. Jeg har dog også "lappesæt", og min kære minikompressor med, for en sikkerheds skyld (og et Falck- abonnement). Så kan jeg altid sætte strøm til kompressoren, og fylde luft i, indtil jeg enten kommer hjem, eller til et "civiliseret" sted, hvor de ikke holder høns i stedet for aviser, og hvor de ikke tager husene ind om natten. Men det har som sagt, endnu ikke været nødvendigt.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#11
walker1 Skrev:Alternativt kan man, som en skrev inde på KiaForum, finde et brugt hjul/dæk hos en hugger og bruge det som full size reservehjul. Det siges at være en del billigere end et originalt nødhjul. Forudsat, naturligvis, at der er plads til det.

Ja, så har du så et reservehjul, der kun kan bruges i den ene side. Normale reservedæk er modsat normale dæk, IKKE retningsbestemte. Derved kan de bruges som erstatning for flade dæk i både venstre og højre side.

Jeg vil til enhver tid hellere give lidt ekstra for et reservehjul, end at skulle køre rundt med 2.
Svar
#12
Teddy Skrev:Ja, så har du så et reservehjul, der kun kan bruges i den ene side. Normale reservedæk er modsat normale dæk, IKKE retningsbestemte. Derved kan de bruges som erstatning for flade dæk i både venstre og højre side.

Jeg vil til enhver tid hellere give lidt ekstra for et reservehjul, end at skulle køre rundt med 2.

Det er ikke alle dæk der er retningsbestemte.. Det er meget forskelligt fra fabrikant til fabrikant og model.
Svar


Forum spring: