Søg Garagen Hej Gæst! Register

Bil forum - lige så godt som BS
#13
kragen Skrev:FDM's statistik giver jeg ikke meget for. Før i tiden havde jeg op til flere punkteringer om måneden, uanset dæk. En tur over Rådhuspladsen mandag morgen på cykelstien, kan ordne de fleste dæk, da det simpelthen flyder med glasskår efter weekendens udskejelser...

FDM's undersøgelser gælder vis kun biler som også virker noget mere modstandsdygtige overfor punkteringer. På scooter og MC har jeg altid noget lappe-halløj med - en lille flaske lappeskum fylder jo ikke meget og det samme gælder et T Hansen lappekit og en lille pumpe.

Men reservehjulet plus donkraften fra bilen vejede godt til og fyldte faktisk en del i bagagerummet. Bilens værktøjssæt har jeg også fjernet, for hvad kan man lige lave selv med en skruetrækker på en moderne bil? Med mindre der ligger en 10.000 kr motortester og diverse specialnøgler (som sikkert koster omkring det samme beløb) i sættet, er det spild af plads og vægt. I rummet hvor værktøjet lå har jeg en stor forbindingskasse som til gengæld er særdeles nyttig når man har børn med på ferie.

Min samlede "værktøjsbestand" i bilen består dermed af flg...

- Advarselstrekant.
- Et pæresæt.
- Et sikringssæt.
- Kort med telefonnummeret på Dansk Autohjælp.

Med mindre man har en af de goe' gammeldaws øser med strømfordeler og karburator eller er uddannet mekaniker er dette alt hvad det kan betale sig at slæbe rundt på...

8)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Runnerdude Skrev:FDM's undersøgelser gælder vis kun biler som også virker noget mere modstandsdygtige overfor punkteringer. På scooter og MC har jeg altid noget lappe-halløj med - en lille flaske lappeskum fylder jo ikke meget og det samme gælder et T Hansen lappekit og en lille pumpe.

Men reservehjulet plus donkraften fra bilen vejede godt til og fyldte faktisk en del i bagagerummet. Bilens værktøjssæt har jeg også fjernet, for hvad kan man lige lave selv med en skruetrækker på en moderne bil? Med mindre der ligger en 10.000 kr motortester og diverse specialnøgler (som sikkert koster omkring det samme beløb) i sættet, er det spild af plads og vægt. I rummet hvor værktøjet lå har jeg en stor forbindingskasse som til gengæld er særdeles nyttig når man har børn med på ferie.

Min samlede "værktøjsbestand" i bilen består dermed af flg...

- Advarselstrekant.
- Et pæresæt.
- Et sikringssæt.
- Kort med telefonnummeret på Dansk Autohjælp.

Med mindre man har en af de goe' gammeldaws øser med strømfordeler og karburator eller er uddannet mekaniker er dette alt hvad det kan betale sig at slæbe rundt på...

8)

Hvad for en bil har du? Smil
Svar
#15
ChemicalBoy Skrev:Hvad for en bil har du? Smil

En Punto. Men sig det ikke så højt at den kan høre det - jeg har bildt den ind, at den er en Ferrari...
:wink:
Svar
#16
Runnerdude Skrev:En Punto. Men sig det ikke så højt at den kan høre det - jeg har bildt den ind, at den er en Ferrari...
:wink:

Haha Grin

Jeg skal nok lade være med at sige det for højt :P
Svar
#17
ChemicalBoy Skrev:Haha Grin

Jeg skal nok lade være med at sige det for højt :P
Det gør da ikke så meget. Det er samme familie Griner
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
kragen Skrev:Det gør da ikke så meget. Det er samme familie Griner

Ja det er de. Men der er jo ingen grund til at pille dens selværd helt fra hinanden Griner
Svar
#19
En Porche er jo heller ikke meget andet end en dyr Folkevogn uden plads Blink med øjet
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#20
walker1 Skrev:En Porche er jo heller ikke meget andet end en dyr Folkevogn uden plads Blink med øjet
Eller måske mere korrekt - en Folkevogn er en billigere Porsche med lidt mere plads :wink: Porscherne lavede andre biler, før de hjemme i villaen lavede Folkevognen (et navn, man iøvrigt ikke må benytte herhjemme) i 1934. Den første med navnet Posche, er 34 år ældre end "Boblen" :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#21
kragen Skrev:Eller måske mere korrekt - en Folkevogn er en billigere Porsche med lidt mere plads :wink: Porscherne lavede andre biler, før de hjemme i villaen lavede Folkevognen (et navn, man iøvrigt ikke må benytte herhjemme) i 1934. Den første med navnet Posche, er 34 år ældre end "Boblen" :wink:

Ja han var sgu ikke meget for det ham Ferdinand, den hed jo egentlig også "Kraft durch Freude" på et tidspunkt, men det gik de jo fra igen :P
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
ChemicalBoy Skrev:Ja han var sgu ikke meget for det ham Ferdinand, den hed jo egentlig også "Kraft durch Freude" på et tidspunkt, men det gik de jo fra igen :P
Det har den nu aldrig heddet :wink: "KdF" var en af de få mere heldige frembringelser i 1933. Det var en fritidsorganisation, der tog sig af bla. ferierejser, og ikke en bil, selvom opsparingen til køb af en VW siden 1938, var en del af organisationens virke - opsparerne fik dog aldrig nogen VW for de opsparede penge Ked af det
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#23
kragen Skrev:Det har den nu aldrig heddet :wink: "KdF" var en af de få mere heldige frembringelser i 1933. Det var en fritidsorganisation, der tog sig af bla. ferierejser, og ikke en bil, selvom opsparingen til køb af en VW siden 1938, var en del af organisationens virke - opsparerne fik dog aldrig nogen VW for de opsparede penge Ked af det

Jo. Det var en fejl af Hitler selv ved et presse møde, at han kom til at omtale den som KdF Smil

Og jo nogen fik en bil.. Men først 20 år efter. Jeg mener det kun var 88.000 ud af flere hundrede tusind der fik en bil, i starten af 60'erne Smil
Svar
#24
ChemicalBoy Skrev:Jo. Det var en fejl af Hitler selv ved et presse møde, at han kom til at omtale den som KdF Smil

Og jo nogen fik en bil.. Men først 20 år efter. Jeg mener det kun var 88.000 ud af flere hundrede tusind der fik en bil, i starten af 60'erne Smil
Det var ikke en fejl. I projektet hed den KdF-Wagen, men blev aldrig fremstillet, som sådan, da fabrikken i "Stadt des KdF-Wagens bei Fallersleben" (senere Wolfsburg) fik andet, at lave. Det nærmeste, man kom, var nogle hundrede til bla. Afrikakorpset. Da produktionen endelig kom i gang i 1945, kunne private fra 1946 købe den under navnet Volkswagen.

Efter retssagen i 1961 blev de, af de ca. 340.000 overlevende personer, der havde sparet op, tilbudt en rabet på 600DM, ved køb af en ny VW, eller 100 DM kontant. At det ikke blev til mere, skyldes rent juridisk, at VW-fabrikken aldrig havde modtaget de opsparede penge, og derfor ikke kunne gøres ansvarlig.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: