Søg Garagen Hej Gæst! Register

Forsikring der kun dækker uden for åbningstiden?
#1
Godaften BS'er.. Grin

Jeg arbejder som deltidsansat i en Shell/7-eleven der har åbnet 24/7, 365 dage om året. Kort sagt vi har aldrig lukket!

Her i september måned havde med chef indkaldt os alle sammen til det første personale møde jeg og de andre har været til (har snart været ansat i 2 år), siden han startet som indehaver for ca. 2,5 år siden.

Der var lidt opsamling på det hele osv, hvordan økonomien havde det og hvad vi skulle stramme op osv, bare de generalle ting der finder sted på et personalemøde. Men derudover lovet han også en julefrokost og en sommerfest, som vi kunne se frem til. Smil - Fedt tænkte vi, men det sagde han også sidste jul, men det blev ikke til noget.

Så her for godt og vel 1. måned siden, var der røveri om natten, hvor der blev stjålet mange kartoner cigaratter og en del bytte penge. Jeg var der den forgangne morgen (søndag), hvor min chef ankom og sammen med en medarbejder talte de op hvor mange kartoner cigaratter der var blevet stjålet. Det beløb jeg fik af vide var omkring 40.000 kr. værd af cigaratter, og lidt byttepenge. Trist tænkte vi selvfølgelig og at det var ærgerligt osv..

Så her for en uge siden, er der blevet hængt seddel op på vores opslagstavle, hvor der står at vores julefrokost er blevet afsluttet, da der var blevet stjålet for 105.000 kr. værd af kartoner cigaratter og 13.500 kr. byttepenge. Ydermere står der: Vores forsikring dækker det ikke da forsikring dækker ikke i åbningstiden? Men igen, vi har åbnet 24/7 365 dage om året, så kan ikke se hvorfor han betaler for en forsikring der aldrig ville dække noget? Nogen der kan give et fyldegørende svar på dette? Grin

Endvidere skal jeg også lige nævne at jeg har hørt at 7-eleven giver et tilskud til hver af deres butikker hvert år. Ved selvfølgelig ikke om dette holder stik, men jeg har da tænkt mig at kontakte 7-eleven om dette.. :roll:


Og jeg kan komme på mange andre mærkelig ting som chefen har stået for.. :?

/CJ..
Peugeot Speedfight 2 AC 08

--------------------------------

When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep - not screaming, like the passengers in his car.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Ang det med julefrokost, så skal du ik være så ked af det igen, for det første så sparer du en helvedes masse tømmermænd, nr 2 er vores julefrokost er os af skaffet i alt pga finankrise ( Ja den får sklyd for meget) PS er hos Jupiter Cykler på det 8ende år, selvom det intet med dig har at gøre gøre :-)
Svar
#3
At aflyse en lovet julefrokost med den begrundelse, at der har været stjålet for 120.000 kr. ved et indbrud, er det rene nonsens, og tyder på, at den lokale franchisetager ikke er sin opgave voksen, som arbejdsgiver. At han tilmed tidligere har aflyst en lovet julefrokost og sommerudflugt, gør ikke sagen bedre, og er da nok noget, du bør underrette Reitan om, da dårlig personalepleje ikke styrker deres image. De 120.000 kr., der er blevet stjålet for, er jo heller ikke det beløb, tyveriet reelt har kostet butikken, uanset, om forsikringen dækker noget, eller ej. Rent regnskabsteknisk, vil et sådant tab af varelager, reelt betyde et meget lavere beløb, og der vil jo ikke foreligge et direkte omsætningstab pga. af tyveriet, idet Reitan vil kunne fylde det manglende varelager op fra dag til dag, uden at din chef skal hoste direkte op med pengene. Alt i alt, en dårlig undskyldning for dårlig personalepleje, og manglende evner som chef og medarbejder (en franchisetager i seven eleven, skal 30 timer om ugen deltage i alle de daglige funktioner, som de øvrige ansatte skal - altså også stå i kassen og feje gulv :wink: ).
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
Hos os har der desværre - i lighed med så mange andre steder i 2009 - været en del fyringer, så ledelsen er sig meget bevidst om at der ikke bør skæres i ting som understøtter moralen for de tilbageværende. Så naturligvis holdes der julefest med alt hvad der hører sig til.

En julefest er for det første en meget stærk tradition her til lands og for det andet en perfekt lejlighed for firmaet til at ryste sine medarbejdere lidt sammen socialt og sige pænt tak for indsatsen i det forløbne år. At din chef lader en sådan lejlighed forbigå ham og samtidig anfører en klam undskyldning tyder, som Kragen siger, på manglende lederevner.
:roll:


Angående forsikringen, så er det ret morsomt. Den kan vist ikke være særlig dyr...
Grin
Svar
#5
kragen Skrev:At aflyse en lovet julefrokost med den begrundelse, at der har været stjålet for 120.000 kr. ved et indbrud, er det rene nonsens, og tyder på, at den lokale franchisetager ikke er sin opgave voksen, som arbejdsgiver. At han tilmed tidligere har aflyst en lovet julefrokost og sommerudflugt, gør ikke sagen bedre, og er da nok noget, du bør underrette Reitan om, da dårlig personalepleje ikke styrker deres image. De 120.000 kr., der er blevet stjålet for, er jo heller ikke det beløb, tyveriet reelt har kostet butikken, uanset, om forsikringen dækker noget, eller ej. Rent regnskabsteknisk, vil et sådant tab af varelager, reelt betyde et meget lavere beløb, og der vil jo ikke foreligge et direkte omsætningstab pga. af tyveriet, idet Reitan vil kunne fylde det manglende varelager op fra dag til dag, uden at din chef skal hoste direkte op med pengene. Alt i alt, en dårlig undskyldning for dårlig personalepleje, og manglende evner som chef og medarbejder (en franchisetager i seven eleven, skal 30 timer om ugen deltage i alle de daglige funktioner, som de øvrige ansatte skal - altså også stå i kassen og feje gulv :wink: ).

Jeg har tænkt mig at kontakte 7-eleven pr. e-mail, enten områdechefen eller en anden som kan gøre noget ved det.

Kan sige så meget at min tid som deltidsansat har jeg aldrig set min chef feje gulv, han har dog hyret en vicevært som er der fra 9-15 i hverdagen som tager sig af fejning og andre vicevært's mæssige opgaver.

For at fortælle noget andet, så her i foråret fyret han hans regnskabs assistent, som havde på det tidspunkt været fuldtidsansat i lidt over et halvt år. Han havde igen sat en seddel op på vores opslagstavle og forklaret at han havde været nød til at opsige hende, fordi at vi ikke altid er herre over hvad der sker i butikken, og at han vil have økonomien helt tæt på kroppen. Dog pointerede han at hun selvfølgelig ikke havde taget af klassen.

Men en af medarbejder er gode venner 0g går til ridning med den tidligere regnskabsassistent og hun havde forklaret at min chef havde sagt at hvis der var en difference efter en kasse opgørelse hvor der f.eks. manglede 100 kr, skulle den sættes op til 1000 kr, så han fik 900 kr. ned i lommen. Men det gik imod hendes moral og det ville hun ikke være med til. - Dog skal det lige pointeres at dette bare er et rygte! :?
Peugeot Speedfight 2 AC 08

--------------------------------

When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep - not screaming, like the passengers in his car.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Selvom en 7-eleven, skal betragtes som en selstændig butik, med egen "ejer", så er den forpligtet over for Reitan Servicehandel Danmark A/S, som til syvende og sidst, er de reelle ejere af alle 7-eleven butikker.

Send dem et brev, og fortæl dem, at du da lige vil fortælle dem din historie, inden du evt. kontakter en journalist.

Adressen er:
Reitan Servicehandel Danmark A/S
Buddingevej 195
2860 Søborg.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
kragen Skrev:Selvom en 7-eleven, skal betragtes som en selstændig butik, med egen "ejer", så er den forpligtet over for Reitan Servicehandel Danmark A/S, som til syvende og sidst, er de reelle ejere af alle 7-eleven butikker.

Send dem et brev, og fortæl dem, at du da lige vil fortælle dem din historie, inden du evt. kontakter en journalist.

Adressen er:
Reitan Servicehandel Danmark A/S
Buddingevej 195
2860 Søborg.

Nu skriver du et brev, og ikke en e-mail. Tror du de tager det mere alvorligt hvis jeg sender dem et anbefalet brev end en e-mail? Hvor jeg ''truer'' med at kontakte en journalist?

Hvis nu jeg oplyser mit fulde navn og adresse, kunne det jo være at de vil søge på mig i et ''register'' for at se hvor jeg er ansat, hvis det kan lade sig gøre. - Men de skal jo selvfølgelig også have mulighed for at komme med et svar og en evt. løsning.. :?
Peugeot Speedfight 2 AC 08

--------------------------------

When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep - not screaming, like the passengers in his car.
Svar
#8
CJ92 Skrev:Nu skriver du et brev, og ikke en e-mail. Tror du de tager det mere alvorligt hvis jeg sender dem et anbefalet brev end en e-mail? Hvor jeg ''truer'' med at kontakte en journalist?

Hvis nu jeg oplyser mit fulde navn og adresse, kunne det jo være at de vil søge på mig i et ''register'' for at se hvor jeg er ansat, hvis det kan lade sig gøre. - Men de skal jo selvfølgelig også have mulighed for at komme med et svar og en evt. løsning.. :?
Mail eller brev, er i denne situation ligegyldigt. Jeg kunne lige så godt have skrevet mail :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#9
kragen Skrev:Mail eller brev, er i denne situation ligegyldigt. Jeg kunne lige så godt have skrevet mail :wink:

Okay, lidt nostalgi skal der jo til en gang i mellem. Griner

Jeg poster lige min e-mail herinde, inden jeg sender den afsted til Reitan, så du/i lige kan få et indblik om jeg har argumenteret nok, og at det er brugbar information der kan gives videre som en klage. :wink:
Peugeot Speedfight 2 AC 08

--------------------------------

When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep - not screaming, like the passengers in his car.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: