Søg Garagen Hej Gæst! Register

Keeway spørgsmål
#1
Hej alle i kloge hoveder Smil

Jeg har her for nylig skaffet mig en ny Keeway F-act, som jeg er fuldt ud tilfreds med Smil.
Har bare et par spørgsmål, som jeg håber nogle af jer herinde kan svare på.

Er blevet fortalt at der skulle være en lampe i "instrumentbrætter" der blinker når nogen ringer til en, nogen der ved hvordan det fungere ?
Derudover har den det med, at falde hurtigt i omdrejninger, lige når den er startet, for derefter at gå ud efter 2 minutters kold tomgang.
Den står i garage, bruger ikke karburatorsprit, og den har dog kun gået 55 km Blink med øjet

Tænker at den nok bare lige skal køres til, men man ved jo aldrig Grin
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hmm ingen "Keeway-kendere" herinde ? Ked af det
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#3
Hej Jacob

Det med mobiltelefonen kan godt passe. Nu kender jeg ikke lige præcis den model der, men prøv og kigge om der ikke sidder en lille diode med en mobiltelefon som logo ved siden af.. Har før set og afprøvet den på en Sachs Eagle 125cc og den virker sådan at den opfanger mobilens signaler og blinker/lyser når du bliver ringet op ... Prøv og kig efter dioden og afprøv det Smil

Mht til det andet problem du har, kunne det lyde lidt som et karburatorproblem. Nu siger du at den kun har kørt 55km derved må der være noget garanti på maskinen. Indlevér den til et værksted og lad dem kigge på den. Men det kunne lyde som noget svømmerhøjde der er stillet forkert fra fabrikken, det er ihvertfald set før på keeway Smil
Casper Sigaard.
Svar
#4
Det var dog rart med et svar Smil mange tak.

Det med at gå ud er den holdt op med, der er ihvertfald længe siden den har gjort det.. Smil

Hmm ja i speedometeret er der en lampe med billed af en telefon, det kunne da være det lige skulle prøves Smil den har bare ikke lyst før ?.

Udover det synes jeg den sluger lige lovlig meget benzin :?
Derfor vil jeg gerne lige vide, hvad er normalen for en standart scooter at gå km/l. Og er der nogle der ved om min keeway har en "reservetank" i såfald hvordan fungere sådan en fætter Smil

Jacob.
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#5
Jacob k Skrev:Hej alle i kloge hoveder Smil

Jeg har her for nylig skaffet mig en ny Keeway F-act, som jeg er fuldt ud tilfreds med Smil.
Har bare et par spørgsmål, som jeg håber nogle af jer herinde kan svare på.

Er blevet fortalt at der skulle være en lampe i "instrumentbrætter" der blinker når nogen ringer til en, nogen der ved hvordan det fungere ?
Derudover har den det med, at falde hurtigt i omdrejninger, lige når den er startet, for derefter at gå ud efter 2 minutters kold tomgang.
Den står i garage, bruger ikke karburatorsprit, og den har dog kun gået 55 km Blink med øjet

Tænker at den nok bare lige skal køres til, men man ved jo aldrig Grin

Nu ved jeg ikke om du er tysk-kyndig, hvis du er så kan du tilsyneladende finde en hel del info i dette tyske Keeway forum:
http://113199.homepagemodules.de/
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Struerboen Skrev:Nu ved jeg ikke om du er tysk-kyndig, hvis du er så kan du tilsyneladende finde en hel del info i dette tyske Keeway forum:
http://113199.homepagemodules.de/
Godt fundet :wink: . Jeg fulgte et link herfra til en Keeway side med manualer:
http://keeway-superlight-manual.blogspot.com/
men jeg kan ikke på billederne af nogen af modellerne finde en lampe i istrumentbrættet, der skulle blinke, når mobilos ringer Ked af det
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
kragen Skrev:Godt fundet :wink: . Jeg fulgte et link herfra til en Keeway side med manualer:
http://keeway-superlight-manual.blogspot.com/
men jeg kan ikke på billederne af nogen af modellerne finde en lampe i istrumentbrættet, der skulle blinke, når mobilos ringer Ked af det

Joh, på den tyske importørs hjemmeside ligger der en manual, den viser godt nok omtalte lampe, men ikke noget om hvordan det fungerer Ked af det
http://www.keeway.de/index.php?keeway_F-Act_25_45

Men hvis mobilos-systemet bare registrerer at en mobilos i nærheden ringer, så virker systemet noget underligt, for hvordan kan den det ? Radiobølger ? Kan den opfange fra de forskellige frekvenser ?
Mon det er noget bluetooth af en art ? Således at man skal "parre" telefonen med scooteren, det ville i mine øjne give mere mening. Og at putte en så simpel ting på scooteren, har jo helle kostet man
ge øre Blink med øjet
Men det burde en hurtig søgning med mobilos jo hurtigt afsløre Smil
Svar
#8
Det er der sgu også: 10. Handy-Anrufsanzeige Griner

Mit umiddelbare gæt er, at den virker ligesom de små nøgleringe, man kan købe, som automatisk lyser op, når en mobilos i nærheden ringer. Der er ikke noget fancy i dem. De reagerer på alle mobiltelefoner i et par meters omkreds.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#9
kragen Skrev:Mit umiddelbare gæt er, at den virker ligesom de små nøgleringe, man kan købe, som automatisk lyser op, når en mobilos i nærheden ringer. Der er ikke noget fancy i dem. De reagerer på alle mobiltelefoner i et par meters omkreds.

Ok, alt så noget simpelt tamtam Blink med øjet
Men hvad udløser dem ?? Radiobølgerne fra mobilen ?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Struerboen Skrev:Ok, alt så noget simpelt tamtam Blink med øjet
Men hvad udløser dem ?? Radiobølgerne fra mobilen ?
Det må det næsten være, for de virker også når mobilos er i "silent-mode" :? .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#11
kragen Skrev:Det må det næsten være, for de virker også når mobilos er i "silent-mode" :? .

Ok Smil
Svar
#12
Jep i har fuldstændig ret. Grin Prøvede også det med bluetooth men min telefon fandt intet..

MEN så var det jeg fandt på den geniale ide at køre en tur, og få en til at ringe / skrive til mig, og WUPTI så blinkede det lille ikon. Smil Ved ikke helt hvordan det virker, men virke gør det. Grin Det da spas :P
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar


Forum spring: