Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco Sprint vil ikke starte!
#25
Hejsa..

Det er sku noget skidt, med den sprinter du nu har fået dig :oops: .

Sidder og tænker på om du har tjekket denne, men det er kun et skud i tågen.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=3204...2116134857 .

Mvh
tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
Ja har tjekket den. Den er kun en meget lille bitte smule beskadiget, men jeg skulle da mene det slet ikke er nok til at den lige pludselig ikke kan starte! Fortvivlethock:

Altså den kørte jo fint nok der om natten da jeg skulle hjem, og næste dag ved middags tid så ville den bare ingen ting Ked af det
Svar
#27
Membranen ved nål skadet kan meget vel være dit problem. Der skal intet til før det ikke virker. Du kan evt lave blandingen lidt tyndere ved at flytte nålen et hak eller 2 hvis den hoster nu her. En ting er dog sikkert, membran skal skiftes hvis der er det mindste tegn på slidtage på den. Bliver vel ikke nødvendigt nu når du har bestilt ny karb :P Ville nok vente helt med at rode med scooteren til den er hjemme (karburatoren) og monteret.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#28
Havoc Skrev:Membranen ved nål skadet kan meget vel være dit problem. Der skal intet til før det ikke virker. Du kan evt lave blandingen lidt tyndere ved at flytte nålen et hak eller 2 hvis den hoster nu her. En ting er dog sikkert, membran skal skiftes hvis der er det mindste tegn på slidtage på den. Bliver vel ikke nødvendigt nu når du har bestilt ny karb :P Ville nok vente helt med at rode med scooteren til den er hjemme (karburatoren) og monteret.

Ja det gik lidt hurtigt med at få den skide membran sat i hak da jeg skiftede til 50ccm Ked af det

Jeg har dælme kylet mange bandeord i fjæset på den membran for, for satan hvor den dog kan drille! Grin

Men sidst jeg havde låget af fik jeg den til at passe 100% Smil


Men ja jeg venter også til den nye karburator er i huset og monteret, der er ikke rigtigt andre muligheder lige PT Ked af det

Vil bare så gerne have den ud og køre, er sgu træt af at skal være afhængig af om den gamle kan kører mig rundt fra sted til sted i byen osv.
Svar
#29
Hejsa...

Her er så lige endnu et skud i tågen Grin . Nu ved jeg ik med 4takterne om i også¨har kontakter i bremsegrebene, men har du fået tjekket at det ik er en af dem som "driller" dig.

Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
Har fået liv i krapylet nu!


Lidt frisk strøm blev hældt på batteriet og så sprang den ellers igang.. Nu har jeg bare et andet problem. Det føles som om den får for meget benzin når speedometeret kommer op på 65-70 km/t (den kan også finde på det under acceleration derop af)

Den lyder lidt ala sådan her: "Buuurp" Når den kommer derop.. Det er træls for det giver et ordenlig ryk i scooteren Ked af det

Jeg tror at den får for meget benzin og sådan som jeg forstår det så er det udelukkende hoveddysen der styrer hvor meget benzin den får ved full throttle?

Eller har gas nålen og indflydelse på det?
Svar
#31
Er rent og skær hoved dysen/luftfilteret der bestemmer det. Nålen, luftskruen osv er kun til og med ½-3/4 gas eller deromkring (måske lidt højere). Det kan også være for meget luft (Nok næppe hvis du kører med standard filter :winkSmil.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#32
Havoc Skrev:Er rent og skær hoved dysen/luftfilteret der bestemmer det. Nålen, luftskruen osv er kun til og med ½-3/4 gas eller deromkring (måske lidt højere). Det kan også være for meget luft (Nok næppe hvis du kører med standard filter :winkSmil.

Okay Blink med øjet
Ja jeg kører med standart filter, og dyse 90# så jeg prøver en 88# idag for at se om det giver noget.
Svar
#33
Jeg har samme problem med min 4t scooter, hvis den har stået stille et par dage gider den simpelthen ikke starte.. Efter en pludselig indskydelse, fandt jeg på at holde hånden imod tragten ved luftfilteret (så der kommer mere vacum) og så startede den sgu med det samme :roll: Så nu gør jeg det hvergang den har stået stille længe og det virker hvér gang Grin

Håber det bare er samme ting du skal gøre Smil

(Rettelse): Ups, havde ikke set at du HAR fået liv i den igen nu, så mit råd duer jo nok ikke, men vil ikke slette indlægget, hvis nu nogen andre læsere med startproblemer sku komme forbi Blink med øjet
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#34
Så har jeg prøvet 88# dysen! Og det hjalp da en del. Men stadigvæk har den tildens til at hukke i det. Men nu er det oppe ved 70-75 km/t på speedometeret (næsten topfart)

Og jeg tør ikke at gå længere ned i dyse størrelse da jeg allerede syntes at en 88# er temmelig småt til en 70ccm :o

Men så ville jeg lige prøve og flytte nålen i karburatoren for at se om det kunne hjælpe, men jeg fik mig da lidt af en overraskelse da låget røg af karburatoren Smil

I kan se det her: http://rapidshare.com/files/314888251/Na...urator.rar

Gummi membranen sidder HELT fast, eller det ved jeg ikke om den gør, jeg tør ikke hive ret hårdt i den og det jeg prøvede skete der intet ved, den sidder virkelig godt fast, men det sidder også 110% som den skal sidde Smil

Men nålen ser ud til at være anderledes og jeg kunne ikke få den op.. Selve spjældets udformning ser også anderledes ud end på en almindelig standart karburator, og låget er også ændret en smule. Nogen der kender til det system? Og ved om man kan justere nålen i sådan en, og i så fald hvordan? Smil
Svar
#35
Hvis du har kørt med for stor dyse igennem længere tid, har scooteren ikke forbrændt blandingen ordentligt og der kan ligge sod i cylindret. Jeg ville pille topstykket af hvis jeg var dig og se om cylinder/stempel har det godt. Gør ikke noget at de er sorte men der må under ingen omstændigheder ligge "løst" sod derinde. Kan være brændt fast på f.eks toppen af stemplet eller ved udstødningsventil, og er det tilfældet, så af med cylindret, gør det hele rent i benzin og smør det i lidt olie før du monterer det igen (jeg bruger bare lidt motorolie, nyt. 2takts olie er bedre, da det ligefrem er lavet til at brænde :P).

Soden kan virke som slibemiddel og i længden splitte skidtet ad. Symptomerne er dårlig/lav kompression, ujævn motor gang, eller at scooteren ikke tager ordentligt gas/ikke stopper når du slipper gassen. Der skal dog som regel ret meget til før dette er tilfældet. Jeg ville dog sige hellere sikker end at tage chancen. Plejer selv at gøre cylinder rent hver 10.000km, uanset hvordan scooteren/knallerten er gået, og jeg har aldrig brændt et cylinder af siden. Hver anden gang kommer der også nyt sodsæt i (stempelringe pakninger osv). Pakninger er dog en go ide at skifte hver gang man har skidtet skilt ad :wink:

Kan ikke se billederne af din karburator, så kan desværre ikke hjælpe der. RapidShare er overbelastet pt og har ikke premium account.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#36
Den rar-fil du linker til, kan kun downloades hvis man er "premium member" ( =betalende medlem)
Hvis du ikke kan ligge den op til gratis download, er det jo svæert at hjælpe dig. :wink:

Hvis du ikke kan ligge den op til gratis download, kan du sende den til mig på: retropsnart@hoffmannmultiservice.dk så smider jeg den på min server og lægger link til den hér i tråden. (Tidligst onsdag formiddag 02/12)
Buschauffør Lolland

TMS S3 2010 (Baotian BT49QT-9 i forklædning)

Tidligere knallerter:
Giantco G-Buddy - Giantco Venus - Piaggio Typhoon
Svar


Forum spring: