Søg Garagen Hej Gæst! Register

Sprint drypper olie
#1
Hej. Jeg har en Giantco Sprint fra 07 der drypper olie. Den drypper fra den nederste del af variatorkassen. Jeg er ikke sikker på det kommer derfra, eller det bare løber derned da det er det laveste punkt på scooteren, da jeg ikke har haft det skildt ad endnu.
Jeg er sikker på det er motorolie, da den næsten var helt tom for olie da jeg tjekkede i går.

Spørgsmålet er om det er noget der bare sker som "klassisk fejl" på en Sprint, som i ved hvordan udbedres, eller det er noget jeg skal skille en masse af for selv at fejlsøge på?

Håber i kan hjælpe Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jeg tror ikke det er en "classisk" fejl på en sprint. Har du tjekken om den store olieskrue i bunden er tæt (jeg tror der skal bruges en 17´er topnøgne)?
---- Yehaaa ---
Svar
#3
For at komme andre vittige hoveder i forkøbet, så lige min kvajer igen :P Hos mig, var det oliepinden, jeg ikke havde skruet ordentligt i :oops:

Tag vario/kickstarterdækslet af, og se efter, om der ligger olie derinde. Hvis der gør, så pil varioen af, og se efter, om der kommer olie ud ved pakningen til krumtappen. Er der ikke noget olie i dækslet, er det nok "bundproppen", som sekner er inde på. Eller måske bundpakningen i cylinderen.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
kragen Skrev:For at komme andre vittige hoveder i forkøbet, så lige min kvajer igen :P Hos mig, var det oliepinden, jeg ikke havde skruet ordentligt i :oops:

Tag vario/kickstarterdækslet af, og se efter, om der ligger olie derinde. Hvis der gør, så pil varioen af, og se efter, om der kommer olie ud ved pakningen til krumtappen. Er der ikke noget olie i dækslet, er det nok "bundproppen", som sekner er inde på. Eller måske bundpakningen i cylinderen.

Nu har jeg fået vario-skjoldet af, og der ligger olie i bunden. Det ligger kun i den nederste del af vario-huset, så det ser ud som om det kommer fra koblingen? - eller ...?

Gode råd og forslag er velkomne Smil
Svar
#5
Hej jeg står med præcist samme proplem. Det kommer fra simmeringen, også flyder det ned omkring koblingen. Men aner ikke hvad man skal gøre der jeg har prøvet at få simmeringen af, og det er nærmest omuligt efter som den sidder så godt fast.
adam
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Anyone ... Spørgsmålstegn
Svar
#7
http://www.billig-scooter.dk/pafiledb/up...ity_50.pdf s 116

Kan du ikke med en dorn eller syl bank huld i den, og så prøve at lirke og vride den ud. Mener at have læst herinde at andre har gjort sådan.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar


Forum spring: