Søg Garagen Hej Gæst! Register

Nye Ruller til Runner
#1
Vil gerne prøve at skifte ruller til min Runner sp/lc-2007 tror det vil hjælpe hvis de bliver lidt lettere.Men jeg kender ikke målende på dem og hvor mange gram de org. Er på..Så ville da være taknemlig hvis der var en der kunne hjælpe Smil
Livet er den bedste pædagog
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Gilera Runner Bruger 19X15,5 i varioen hvids det er standart varioen http://www.speedline.dk/scooter/item.php?ItemId=3104 men hvids du ikke er helt 100% så spørg for en sikkerheds skyld der hvor den er købt.
Men min bruger 19X15,5 i standart vario ,men jeg kører nu med Malossi Multivar variator men den bruger samme størelse ruller.
Standart rullevægt er hvist 5.5 grams ruller hvids du går ned i rulle vægt vil den tage flerer omdrejninger og miste top fart men acclerer hurtiger ,tunger ruller vil den tage færer omdrejninger og acclerer lidt langsommer men kører lidt hurtiger på toppen.
Det er lidt af en balance gang og finde den optimale rulle vægt min skal have tunger ruller i når jeg skal til at bruge min igen til foråret jeg skal mindst et gramm op ca ,der er også skiftet gearinger på den.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#3
Johannes Johansen Skrev:Gilera Runner Bruger 19X15,5 i varioen hvids det er standart varioen http://www.speedline.dk/scooter/item.php?ItemId=3104 men hvids du ikke er helt 100% så spørg for en sikkerheds skyld der hvor den er købt.
Men min bruger 19X15,5 i standart vario ,men jeg kører nu med Malossi Multivar variator men den bruger samme størelse ruller.
Standart rullevægt er hvist 5.5 grams ruller hvids du går ned i rulle vægt vil den tage flerer omdrejninger og miste top fart men acclerer hurtiger ,tunger ruller vil den tage færer omdrejninger og acclerer lidt langsommer men kører lidt hurtiger på toppen.
Det er lidt af en balance gang og finde den optimale rulle vægt min skal have tunger ruller i når jeg skal til at bruge min igen til foråret jeg skal mindst et gramm op ca ,der er også skiftet gearinger på den.
Okay Johannes.Det er den org.Vario der sidder på den.Alle begrænsninger ar taget på min runner,har også set at du har forslået at man lige gør de to huller til et,i luftfilter kassen.det ene hul er størrer end andet,så jeg har bare gjort det til et aflangt hul ,hvor det bliver lidt smaller i den ene ende.Eller skulle jeg gøre det lige stort fra den ene ende til den anden?Håber du forstår hvad jeg mener...Ellers tager jeg lige et billed af det i aften ude på arbejdet så du kan se hvad jeg mener :wink: For at komme tilbage til mit rulle problem så når jeg køre lige ud et langt stykke, så når jeg køre omkring de 70kmt.så kommer den langtsomt op på 76-78 stykker og så er det ligesom at den får nye kræfter og suser op på 88-90 hvis der ikke er modvind og op af bakke Griner .Der ligger den på omkring 9000-9500rpm. og på ståfod ubelastet 13000 rpm. hvis det er nogle tal man kan bruge til noget Spørgsmålstegn
Livet er den bedste pædagog
Svar
#4
TAX Skrev:Okay Johannes.Det er den org.Vario der sidder på den.Alle begrænsninger ar taget på min runner,har også set at du har forslået at man lige gør de to huller til et,i luftfilter kassen.det ene hul er størrer end andet,så jeg har bare gjort det til et aflangt hul ,hvor det bliver lidt smaller i den ene ende.Eller skulle jeg gøre det lige stort fra den ene ende til den anden?Håber du forstår hvad jeg mener...Ellers tager jeg lige et billed af det i aften ude på arbejdet så du kan se hvad jeg mener :wink: For at komme tilbage til mit rulle problem så når jeg køre lige ud et langt stykke, så når jeg køre omkring de 70kmt.så kommer den langtsomt op på 76-78 stykker og så er det ligesom at den får nye kræfter og suser op på 88-90 hvis der ikke er modvind og op af bakke Griner .Der ligger den på omkring 9000-9500rpm. og på ståfod ubelastet 13000 rpm. hvis det er nogle tal man kan bruge til noget Spørgsmålstegn

Da jeg kørte med den orginale filter kasse lavede jeg de to små huller i filterkassen til et stort med en hobby kniv Smil ,men nu kører den med filterkassen fra den gamle model stører filter og filterkasse den kan godt side på den nye model men man skal have en anden gummi slange til kaburatoren.
Men du skal moske lige gå et par nummer op i dysse i kaburatoren den vil jo få merer luft nu når du laver hulet stører i filterkassen :wink: .
Men du vil helt sikkert opleve når du får stører cylender på at den ikke er så følsom i modvind som nu kan huske det fra min at den manglede krafter i modvind og det er cylenderen som er lille.
Min lå også på de omdrejninger som du skriver men jeg hvade kørt længe med standert cylenderen så den var lidt trat så jeg fik stører cylender på.
Men 17.5 mm kaburatoren bruger 6 mm dysser dem kan man købe i thansen men de koster ca 20 kr for en.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#5
TAX Skrev:Okay Johannes.Det er den org.Vario der sidder på den.Alle begrænsninger ar taget på min runner,har også set at du har forslået at man lige gør de to huller til et,i luftfilter kassen.det ene hul er størrer end andet,så jeg har bare gjort det til et aflangt hul ,hvor det bliver lidt smaller i den ene ende.Eller skulle jeg gøre det lige stort fra den ene ende til den anden?Håber du forstår hvad jeg mener...Ellers tager jeg lige et billed af det i aften ude på arbejdet så du kan se hvad jeg mener :wink: For at komme tilbage til mit rulle problem så når jeg køre lige ud et langt stykke, så når jeg køre omkring de 70kmt.så kommer den langtsomt op på 76-78 stykker og så er det ligesom at den får nye kræfter og suser op på 88-90 hvis der ikke er modvind og op af bakke Griner .Der ligger den på omkring 9000-9500rpm. og på ståfod ubelastet 13000 rpm. hvis det er nogle tal man kan bruge til noget Spørgsmålstegn
Jeg køre med en str.72Dysse nu,tror du virkelig den skal være større?
Livet er den bedste pædagog
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: