Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kymco Agility - dårlig kickstarter?
#1
Hej folkens,

Jeg har været ude og se på en fin Kymco Agility fra 2007 - kørt omkring 3000km. Den stod flot og havde været til service og såen.

Den har stået udenfor det sidste års tid uden at blive brugt, da ejeren havde fået bil.

Da jeg forsøgte at starte den med elstarteren var der ingen problemer, den startede ret hurtigt i forhold til den blev koldstartet for første gang i en måned.

Kickstarteren var dog helt håbløs. Jeg stod og hamrede på den en 20-30 gange, kun med et lille blink fra forlygterne og et vagt host som svar. Det jeg tænker er så: "det plejer da at være kickstarteren som skal være nødløsningen når elstarten svigter?". Efter at have kørt lidt på den virkede kickstarteren udmærket.

Nogle ideer/andre tråde jeg har overset som kan være relevante? Skal jeg gå en lang bue udenom denne?

Mvh Mathias
Rookie
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Donolsson Skrev:Hej folkens,

Jeg har været ude og se på en fin Kymco Agility fra 2007 - kørt omkring 3000km. Den stod flot og havde været til service og såen.

Den har stået udenfor det sidste års tid uden at blive brugt, da ejeren havde fået bil.

Da jeg forsøgte at starte den med elstarteren var der ingen problemer, den startede ret hurtigt i forhold til den blev koldstartet for første gang i en måned.

Kickstarteren var dog helt håbløs. Jeg stod og hamrede på den en 20-30 gange, kun med et lille blink fra forlygterne og et vagt host som svar. Det jeg tænker er så: "det plejer da at være kickstarteren som skal være nødløsningen når elstarten svigter?". Efter at have kørt lidt på den virkede kickstarteren udmærket.

Nogle ideer/andre tråde jeg har overset som kan være relevante? Skal jeg gå en lang bue udenom denne?

Mvh Mathias


Kickstarterdelene kan jo være slidte, så er det bare at udskifte dem og det bør ejeren gøre, eller give rabat ved købet, og du så skifter delene. Men jeg selv ville se delene, før jeg sagde jatak til at købe den.
Ivecar plus 2023.
Svar
#3
Hej.

Ejeren sagde at han aldrig har brugt kickstarten. Må indrømme jeg er tilbøjelig til at tro ham - selvom man selvfølgelig ikke skal være godtroende. Han virkede ikke som typen som overhovedet ville overveje at stå og sparke til sin scooter kl **** om morgenen. Smil
Rookie
Svar
#4
Jeg havde generelt samme problem med min i starten.
Det ændrede sig, da ventilerne blev justeret.

Siden har det dog været el-start, der ikke gider med kold motor.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#5
Tak for tippet.

Er dine justeret til de - var det 0,08 mm? Mener jeg læste noget om at det var en fornuftig afstand.

Mvh
Rookie
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Ny eller gammel, kickstartermekanismen på en Agilty er noget juks, der skal behandles meget varsomt, da det hele ellers kan gå ud af "hak". Der er heller ikke ret stor vandring på kickstarteren, så sammenholdt med, at firtakteren kun tænder hver anden gang, har jeg altid betragtet min kickstarter på Agilityen , som en nødløsning. Skulle den være svær, at starte med elstarteren, så kan to-tre lette tråd på kickstarteren, efterfulgt af et nyt forsøg på elstarteren, ofte være løsningen. Jeg har dog ikke haft problemer med at starte min, med elstarteren. Så det lyder helt normalt, og bør ikke afholde dig fra en Agility :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
Dejligt at høre, tak for den info.

Han har udskiftet cylinderen (dvs værkstedet har gjort det for ham + pillet skiverne), begge ting gjort ved 1200 km tjekket. Jeg er som skrevet ny på banen (havde scooter for 8 år siden, men det var tænd-kør-sluk-værksted-tænd osv) så jeg har ingen ide om en ny cylinder er noget som er særligt skidt at have skiftet?

Det skulle have givet lidt til farten som da også er omkring de 65km/t.

De 50km/l er noget der er yderst attraktivt da jeg har 60 på arbejde i alt om dagen.
Rookie
Svar
#8
Donolsson Skrev:Dejligt at høre, tak for den info.

Han har udskiftet cylinderen (dvs værkstedet har gjort det for ham + pillet skiverne), begge ting gjort ved 1200 km tjekket. Jeg er som skrevet ny på banen (havde scooter for 8 år siden, men det var tænd-kør-sluk-værksted-tænd osv) så jeg har ingen ide om en ny cylinder er noget som er særligt skidt at have skiftet?

Det skulle have givet lidt til farten som da også er omkring de 65km/t.

De 50km/l er noget der er yderst attraktivt da jeg har 60 på arbejde i alt om dagen.
Jeg ved ikke, hvorfor der er skiftet cylinder. Cylinderen burde ikke give problemer de første 30.000 km 8) Nu er der ingen "skive" på en Agility, men et forhøjet gliderør, der skal udskiftes komplet med et "glat" gliderør, men pyt, resultatet er det samme :wink: Med glat gliderør er farten ganske rigtigt 65 km/t på speedometeret, men reelt kun 55 km/t. Kører du fuld gas, skal du nok ikke regne med mere end ca. 40-45 km/l. Må jeg anbefale dig, at investere i en vindskærm 8)
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#9
Sorry jeg var upræcis i min forklaring. Værkstedet har netop udskiftet cylinderen med en som er glat for at opnå den højere fart. Smil

Nu du siger det... Det er sgu da ikke cylinderen han har skiftet, det er jo det gliderør du nævner - han kaldte det bare cylinder og jeg tænkte, nå ja.... hehe.. Jeg udmærker mig allerede som begynder herinde.

Tak for info! Jeg tror jeg må ud og investere...
Rookie
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Hvis prisen er i orden, og der ellers ikke er noget galt, så kan du rolig købe den. I mine øjne er Kymco gennemført kvalitet hele vejen igennem.

Er der problemer med kickstarteren, så er det fordi den trænger til at smøres. Egentlig er smøring og rensning af mekanikken ved kickstarteren en del af de service, der skal udføres på en scooter, og har man skjoldet af så tager det ikke mange minutter ekstra. En velsmurt kickstarter skulle meget gerne kunne holde mindst 100.000 km.

Men begynder den at hænge eller at gå stramt, grundet manglende smøring, så kan det hurtigt tage livet af den.

Det er denne dims der skubbes frem, og går i indgreb på krumtapakslen, der hvis den ikke er smurt ordentlig giver store problemer.

[Image: 2008-07-03%20008.jpg]
[Image: 2008-07-03%20010.jpg]
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#11
Tak for udførlig info. Kunne være jeg skulle investere i en gang værktøj nu jeg er i gang.
Rookie
Svar


Forum spring: