Søg Garagen Hej Gæst! Register

Rødglødende udstødning?
#1
HEJSA,

Nu har min far og jeg endelig fået gang i min scooter, og den køre perfekt.. Grin

Men nu er der et andet problem som er dukket op, det er - at når jeg starter min scooter op, og måske lader den stå lidt (tændt), så bliver hele min udstødning rødglødende, og det bekymre mig lidt... Det har den aldrig gjort før. og den er også rødglødende når jeg køre....

Her i dag kørte min far en lille tur på den, og der var udstøningen også helt rødglødende, og der fløj gnister ud af udstødningsrøret...

Hvad er det der er galt, og hvad skal der til for at jeg kan få det til at forsvinde????

På forhånd, TAK... Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jeg hænger lige med på denne her, det lyder spændende!?
Nuværende kværne
2 stk Aprilia RS50 fra 98 og 01 samt 1 stk Aprilia Classic 50

Dem der var
2 stk Peugeot speedfight ac fra 99 og 06
Svar
#3
Prøv med et nyt tændrør, og aflæs det. Det tyder på alt for mager blanding.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
kragen Skrev:Prøv med et nyt tændrør, og aflæs det. Det tyder på alt for mager blanding.

Prøver lige med et nyt tændrør, og hvad mener du med "For mager blanding"? Får den for meget olie?

Tak,.. Smil
Svar
#5
Wellemberg Skrev:Jeg hænger lige med på denne her, det lyder spændende!?

Det er bare i orden, skriver lige hvis jeg finder fejlen, og hvis et nyt tændrør hjælper eller ej.. Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
henrikoo1993 Skrev:prøver lige med et nyt tændrør, og hvad mener du med "for mager blanding"?? får den for meget olie??

Tak,.. Smil
Du bedes venligst trykke på saksesymbolet [Image: icon_edit.gif] , i øverste højre hjørne i dit indlæg, og rette indlægget, så det kommer i overensstemmelse med gældende regler, for indlæg i dette forum. Vi går bla. meget op i, at man især husker, at der skal benyttes stort begyndelsesbogstav ved sætningsbegyndelser. Det gælder altså også, efter følgende tegn: punktum (.), udråbstegn (!) og spørgsmålstegn (?).
Du kan læse mere om, hvorfor vi går meget op i, at man skriver pænt, her: http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.p...9926#69926
Skulle dette give anledning til spørgsmål, er du meget velkommen til, at sende en PB.

Jeg mener ikke, at der er noget galt med dit tændrør, men hvis du skal se, om du kører med for mager blanding, kræver det, at du kører en lidt længere tur FOR FULD gas, med et nyt tændrør, for at du kan se, hvilken farve, det får. For mager blanding betyder, at den får for megen luft i forhold til benzin, eller rettere, for lidt benzin i forhold til luft. Bliver det ikke lysebrunt inde i tændrøret, men hvidt, skal du have større dyse i karburatoren. Det er benzinen (benzin- olieblandingen i totaktere) der er med til, at køle motoren. Jeg går ud fra, at du har kontrolleret, at den bruger olie?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
Det samme gjorde min std. udstødning, det var katalysatoren (røgvender i de fleste tilfælde, og ikke rigtige kat.) der var synderen. Så snart den blev lukket for, kom der ikke gløder ud af udstødningen mere.
TGB 101R 2008 - 4000 km TIL SALG
Svar
#8
Jonash Skrev:Det samme gjorde min std. udstødning, det var katalysatoren (røgvender i de fleste tilfælde, og ikke rigtige kat.) der var synderen. Så snart den blev lukket for, kom der ikke gløder ud af udstødningen mere.

Tak,

Nu har jeg fået løst problemet. Smil

Jeg gik ud og købte en splinter ny tændrør og satte den i min scooter, og så startede den i første hug, og nu bliver min udstødning ikke rødglødende, og gnisterne har jeg ikke set siden den nye tændrør er kommet på. Grin

Fantastisk.

TUSIND TAK FOR HJÆLPEN!! Grin
Svar
#9
kragen Skrev:Du bedes venligst trykke på saksesymbolet [Image: icon_edit.gif] , i øverste højre hjørne i dit indlæg, og rette indlægget, så det kommer i overensstemmelse med gældende regler, for indlæg i dette forum. Vi går bla. meget op i, at man især husker, at der skal benyttes stort begyndelsesbogstav ved sætningsbegyndelser. Det gælder altså også, efter følgende tegn: punktum (.), udråbstegn (!) og spørgsmålstegn (?).
Du kan læse mere om, hvorfor vi går meget op i, at man skriver pænt, her: http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.p...9926#69926
Skulle dette give anledning til spørgsmål, er du meget velkommen til, at sende en PB.

Jeg mener ikke, at der er noget galt med dit tændrør, men hvis du skal se, om du kører med for mager blanding, kræver det, at du kører en lidt længere tur FOR FULD gas, med et nyt tændrør, for at du kan se, hvilken farve, det får. For mager blanding betyder, at den får for megen luft i forhold til benzin, eller rettere, for lidt benzin i forhold til luft. Bliver det ikke lysebrunt inde i tændrøret, men hvidt, skal du have større dyse i karburatoren. Det er benzinen (benzin- olieblandingen i totaktere) der er med til, at køle motoren. Jeg går ud fra, at du har kontrolleret, at den bruger olie?

Okay...

Jeg tror lige jeg vil køre en lang tur i morgen, og så lige se hvordan tændrøret ser ud.

Og ved ikke hvordan man kontrollere om den får nok olie, men ved at den får noget :? ..

Tak for det, Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Prøvede det samme på min T-Rex en morgen da jeg skulle på arbejde. Det kostede lige en smeltet bagskærm og en ny udstødning uden kat.
Svar
#11
Revisoren Skrev:Prøvede det samme på min T-Rex en morgen da jeg skulle på arbejde. Det kostede lige en smeltet bagskærm og en ny udstødning uden kat.

Hejsa,

Den nye tændrør virkede ikke, kun til at starte med,. Ked af det

Nu har jeg kørt på min scooter i en uge, og har kørt tæmmelig langt hver dag, og efter to dage kom der gnister ud af udstødningsrøret igen, og den blev rødglødende.

Men nu her idag, lagde jeg mærke til at der ikke kommer nogle gnister ud af udstødningsrøret og bliver ikke rødglødende mere, men nu larmer min udstødning og er 100% sikker på at det er katalyssateren som er brandt af,.

Hvad gør jeg for ikke at skade den nye udstødning jeg har.?? Vil ikke sætte den på hvis der bare vil ske det samme.

Og nu er min scooter gået fra at køre 30-35 km/t til 80-85 km/t.. :? Men det er jo klart fordi der ikke er mere modstand i udstødningen, som der har været.

HJÆLP MIG TAK...

Grin
Svar
#12
Mit gæt vil være at fyldet i udstødningen har været klasket sammen, og er blevet blæst ud, som små brændene partikler. (gnister)

Røret er blevet rødglødende fordi den manglende gennemstrømning har forhindret varmen i at komme ud..

Og hvis der ER katalysator på (har aldrig hørt om katalysator på en knallert) så kan der gå seriøst shit i den, hvis den falder sammen.
Buschauffør Lolland

TMS S3 2010 (Baotian BT49QT-9 i forklædning)

Tidligere knallerter:
Giantco G-Buddy - Giantco Venus - Piaggio Typhoon
Svar


Forum spring: