Søg Garagen Hej Gæst! Register

Min scooter tager ikke fat med det samme
#37
kragen Skrev:Nu skal en lille firtakter altså ikke op i de omdrejninger, før ventilfjedrene ikke kan følge med, og ventilerne begynder at "svømme" :?

Nemlig, det er jo også det jeg mener Blink med øjet
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#38
ChemicalBoy Skrev:Nemlig, det er jo også det jeg mener Blink med øjet
Skifter man ikke til kraftigere dobbeltfjedre på en Agility, vil man kunne få problemer allerede ved omkring 8.000 o/m, et antal, der godt kan opnås med "skiven" i, og "ubegrænset" cdi, men kun sjældent med 50 ccm og "skiven" fjernet. Så vidt jeg husker, sidder der kraftigere fjedre i Narakus 85 kit.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#39
kragen Skrev:Skifter man ikke til kraftigere dobbeltfjedre på en Agility, vil man kunne få problemer allerede ved omkring 8.000 o/m, et antal, der godt kan opnås med "skiven" i, og "ubegrænset" cdi, men kun sjældent med 50 ccm og "skiven" fjernet. Så vidt jeg husker, sidder der kraftigere fjedre i Narakus 85 kit.

Hu allerade ved 8000 omdrejninger.? det var satme ikke mange der skulle til.


Ville det så sige at min zoomer er meget tæt på gransen ?.
Cdi boxen er begranset til 7.500 RPM altså 500 omdrejninger under de 8.000 RPM du snakker om.

Det syndes jeg ikke just er serlig smart fra honda af at de holder sig lige på gransen af hvad det kan holde til.

Zoomeren opnår 4.1 HK ved 7500 RPM.
og max moment ved 5000 RPM.


Mvh Dennis
Mvh Dennis
Honda Zoomer 4 takt Sort 2007.
Kragen hvil i fred, du ville altid være elsket og husket.
Svar
#40
Zoomeren er en helt anden sag :wink: Ventilerne er noget mere avancerede, men som du kan se, ligger safetygrænsen åbenbart omkring de 8.000 o/m, men jeg tvivler på, at du vil mærke de første tegn, før du når de 9.000 o/m på en Zoomer. Med et maksdrejningsmoment ved 5.000 o/m, er der heller ingen grund til, at køre de vilde omdrejninger, så hedder det anden gearing.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#41
kragen Skrev:Zoomeren er en helt anden sag :wink: Ventilerne er noget mere avancerede, men som du kan se, ligger safetygrænsen åbenbart omkring de 8.000 o/m, men jeg tvivler på, at du vil mærke de første tegn, før du når de 9.000 o/m på en Zoomer. Med et maksdrejningsmoment ved 5.000 o/m, er der heller ingen grund til, at køre de vilde omdrejninger, så hedder det anden gearing.

Ok troede det galt alle 4 takt motor.

Kan jeg gøre noget ved zommeren så den altid arbejder ved de ca 5000 RPM ??.
Eller er det helt umuligt ??

Jeg har detsværre ikke nogen omdrejnings tæller.
Mvh Dennis
Honda Zoomer 4 takt Sort 2007.
Kragen hvil i fred, du ville altid være elsket og husket.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#42
Poulsen48 Skrev:Ok troede det galt alle 4 takt motor.

Kan jeg gøre noget ved zommeren så den altid arbejder ved de ca 5000 RPM ??.
Eller er det helt umuligt ??

Jeg har detsværre ikke nogen omdrejnings tæller.
Anden gearing og/eller tungere ruller.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#43
kragen Skrev:Anden gearing og/eller tungere ruller.

Er det meget normalt at min scooter skal ryge langt ned i fart op ad stejle bakker ??
kommer ud af en lige vej med ca 55 km/t. Møder så en stejl bakke og her dør den stille og roligt ud/ned til ca 36-40 km/t.

Ned af en stejl bakke kan jeg lige få den til at opnå en fart på ca 58-59 km/t.
Mvh Dennis
Honda Zoomer 4 takt Sort 2007.
Kragen hvil i fred, du ville altid være elsket og husket.
Svar
#44
Vil gerne vidde om jeg kunne køre med ubegrænset CDI, vil gerne være sikker på min motor ikke tager skade. Eller noget andet i den. Hørt den har en trakt ved indsugningen, er det mere sikkert at putte ubegrænset CDI efter den trakt er taget af?

Og svar på det her også tak Smil :

Cromatox Skrev:Min scooter har ikke den slange på det hul. :S Hvad koster sådan en slange til hullet? Muligvis den der har gjort at den begyndte at pive fordi den er blevet fedtet eller så noget i den stil? Kan også være der ikke skal være en slange på min?

Og hvilke ruller burde jeg køre med? Hvis jeg fjerner den der trakt, kommer til at køre 60 i følge speedometer.

Og ville det være en god idé at prøve at rense min kobling en gang? Og se hvad der sker? Hvad skal jeg rense den med?
Svar
#45
Cromatox Skrev:Vil gerne vidde om jeg kunne køre med ubegrænset CDI, vil gerne være sikker på min motor ikke tager skade. Eller noget andet i den. Hørt den har en trakt ved indsugningen, er det mere sikkert at putte ubegrænset CDI efter den trakt er taget af?

Og svar på det her også tak Smil :

Og hvilke ruller burde jeg køre med? Hvis jeg fjerner den der trakt, kommer til at køre 60 i følge speedometer.

Og ville det være en god idé at prøve at rense min kobling en gang? Og se hvad der sker? Hvad skal jeg rense den med?
Er skiven "pillet", er der ingen fare, ved at køre med ubegrænset cdi. Du skal dog have en, der er lavet til din model :wink:

Hvis din slange er røget af til dækslet, skal du bare måle diameteren på studsen, og købe en gummislange med samme diameter hos thansen. På Agilityen havde slangen det med, at få nogle "knæk" og blive flad, så jeg kørte i lang tid rundt med et billigt Powerfilter fra thansen, på studsen til dækslet. Det virkede fint. Så ja, jeg har kørt med Powerfilter på en firtakter :P
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#46
kragen Skrev:Er skiven "pillet", er der ingen fare, ved at køre med ubegrænset cdi. Du skal dog have en, der er lavet til din model :wink:

Hvis din slange er røget af til dækslet, skal du bare måle diameteren på studsen, og købe en gummislange med samme diameter hos thansen. På Agilityen havde slangen det med, at få nogle "knæk" og blive flad, så jeg kørte i lang tid rundt med et billigt Powerfilter fra thansen, på studsen til dækslet. Det virkede fint. Så ja, jeg har kørt med Powerfilter på en firtakter :P

Når du siger du har haft powerfilter på mente du så seriøst der på kickstarter-skjoldet?

Powerfilter skal da være ved luft indsugningen Fræk
Svar
#47
Cromatox Skrev:Når du siger du har haft powerfilter på mente du så seriøst der på kickstarter-skjoldet?

Powerfilter skal da være ved luft indsugningen Fræk
Yes, my boys Griner Powerfilter på kickstarterskjoldet. Sådan en lille sag:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=3179...1426232206
som erstatning for den dumme gummislange, der ender i ingenting.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#48
kragen Skrev:Yes, my boys Griner Powerfilter på kickstarterskjoldet. Sådan en lille sag:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=3179...1426232206
som erstatning for den dumme gummislange, der ender i ingenting.

Når men, min er jo kun en 30 model, og det hjælper intet at fjerne ringen, fordi den sidder udenfor gliderøret, den sidder ikke på gliderøret, og der er ingen forhøjning på gliderøret. Så intet at komme efter der. Efter jeg fjerne ringen som ikke giver noget som helst i fart, men kun lidt raslen. Og lidt hurtigere ned af bakke og i modvind. Så jeg burde altså kunne køre med ubegrænset CDI? Ved ikke om det hjælper men, min scooter begynder at larme noget mere når jeg køre ned af bakke f.eks

Hvad synes du om det jeg siger nu? Smil

Rense rem og kobling og koblingsdele. (Hvad skal jeg rense med?)
Hvis det ikke hjælper og ikke fjerner piveriet, så købe en nyt koblingsæt.

Prøve at finde den trakt i indsugningen for at køre de 60.

Og købe den du linkede til, fordi det bliver snart vinter og så vil det sprøjte med snud, vand og hvad ellers og glem ikke vejsalt.

Noget jeg mangler?
Svar


Forum spring: