Søg Garagen Hej Gæst! Register

Min scooter tager ikke fat med det samme
#25
Måske et dumt spørgsmål på dette tidspunkt, men ..

Det der med, at den ikke tager ved, er det motoren, der ikke tager omdrejninger, eller er det maskinen, der ikke flytter sig?
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
Cromatox Skrev:Hvad tror du forskellen er på den til 400 og den "forbedrede,, udgave til 500?

Ville du overveje at købe den forbedrede og køre ud og spørge dem?

Er der nogle koblinger som yder mere, ligesom Malossi variator, så kunne der også være en god kobling? Hvad ville du gøre hvis du skulle købe en ny kobling? Den til 400, 500 eller en eller anden bedre en? (Vil gerne køre lidt hurtigere, men skal også være muligt at blive lovlig igen hvis det skulle være)

Forresten, er det rigtig at en ubegrænset CDI kan skade motoren, så stemplet og så videre bliver ødelagt efter hånden?

Og kan lettere ruller på en standard maskine også give skade på maskinen efter en periode?



Hvilken scooter er der entlig der er tale om ??...
Mvh Dennis
Honda Zoomer 4 takt Sort 2007.
Kragen hvil i fred, du ville altid være elsket og husket.
Svar
#27
walker1 Skrev:Måske et dumt spørgsmål på dette tidspunkt, men ..

Det der med, at den ikke tager ved, er det motoren, der ikke tager omdrejninger, eller er det maskinen, der ikke flytter sig?

Maskinen der ikke flytter sig, men det er blevet lidt bedre, men stadig for dårligt at den piver og har dårligt optræk. Den køre med det sammen, men bare ikke særlig hurtigt.. Før kunne jeg næsten følge med min vens 2 takt i optræk, men nu er jeg dobbelt så langsom Ked af det Vil bare gerne fixe det Smil
Svar
#28
Poulsen48 Skrev:Hvilken scooter er der entlig der er tale om ??...

Undskyld, Yiying Stranger / X-fight Stranger
Svar
#29
Spekulerer lidt på, om du kunne være udsat for lidt af det, jeg havde i sin tid.

Det var lige efter, der kom lidt mere krudt i kanonen, men det var som om den 'fedtede' noget op ad bakke, mens omdrejningerne næsten ikke ændrede sig.

Jeg så noget lign. da jeg langt senere selv skiftede ruller første gang.
Det hjalp dog markant, da jeg efter råd herinde fra rensede remskiver og rem for olie og fedtrester!
http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.p...ght=fedter

Præcis hvorfra det var kommet, fandt jeg ikke ud af, men der skal åbenbart ikke ret meget til.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
walker1 Skrev:Spekulerer lidt på, om du kunne være udsat for lidt af det, jeg havde i sin tid.

Det var lige efter, der kom lidt mere krudt i kanonen, men det var som om den 'fedtede' noget op ad bakke, mens omdrejningerne næsten ikke ændrede sig.

Jeg så noget lign. da jeg langt senere selv skiftede ruller første gang.
Det hjalp dog markant, da jeg efter råd herinde fra rensede remskiver og rem for olie og fedtrester!
http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.p...ght=fedter

Præcis hvorfra det var kommet, fandt jeg ikke ud af, men der skal åbenbart ikke ret meget til.
Det kommer fra "køleluftindsugningen" foran på dækslet til varioen. Der sidder en tyk slange, der suger luft (vand, møg, snask m.m.) ind til varioen og koblingen, og der skal ikke meget til, før det medfører "fedteri".
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#31
Cromatox Skrev:Hvad tror du forskellen er på den til 400 og den "forbedrede,, udgave til 500?

Ville du overveje at købe den forbedrede og køre ud og spørge dem?

Er der nogle koblinger som yder mere, ligesom Malossi variator, så kunne der også være en god kobling? Hvad ville du gøre hvis du skulle købe en ny kobling? Den til 400, 500 eller en eller anden bedre en? (Vil gerne køre lidt hurtigere, men skal også være muligt at blive lovlig igen hvis det skulle være)

Forresten, er det rigtig at en ubegrænset CDI kan skade motoren, så stemplet og så videre bliver ødelagt efter hånden?

Og kan lettere ruller på en standard maskine også give skade på maskinen efter en periode?

Ja det er jo op til pengepungen hvad du selv syntes.

Den bedste kobling til din scooter er egentlig bare standard koblingen Smil

Og NEJ! Det er en skrøne at motoren drejer over eller går i stykker af en ubegrænset CDI, så sådan en kan du roligt investere i hvis det er det du overvejer Smil
Svar
#32
ChemicalBoy Skrev:Ja det er jo op til pengepungen hvad du selv syntes.

Den bedste kobling til din scooter er egentlig bare standard koblingen Smil

Og NEJ! Det er en skrøne at motoren drejer over eller går i stykker af en ubegrænset CDI, så sådan en kan du roligt investere i hvis det er det du overvejer Smil

Lyder godt Smil Min scooter har kun en 30 model, så det hjælper ikke noget at fjerne ringen, fordi den sidder udenfor gliderøret, dette har dog ikke noget med piveriet at gøre fordi piveriet har været der før jeg begyndte at pille ved vario. Men så den kan godt tåle jeg gir den ubegrænset CDI? Smil Hørt nogle der siger den er der for at beskytte motoren. Men jeg har altid bare set den som en begrænsning som ringen i vario, trakt eller så noget. Smil

kragen Skrev:Det kommer fra "køleluftindsugningen" foran på dækslet til varioen. Der sidder en tyk slange, der suger luft (vand, møg, snask m.m.) ind til varioen og koblingen, og der skal ikke meget til, før det medfører "fedteri".

Min scooter har ikke den slange på det hul. :S Hvad koster sådan en slange til hullet? Muligvis den der har gjort at den begyndte at pive fordi den er blevet fedtet eller så noget i den stil? Kan også være der ikke skal være en slange på min?
Svar
#33
Cromatox Skrev:Min scooter har ikke den slange på det hul. :S Hvad koster sådan en slange til hullet? Muligvis den der har gjort at den begyndte at pive fordi den er blevet fedtet eller så noget i den stil? Kan også være der ikke skal være en slange på min?

Nej det er ikke for at beskytte motoren, som jeg før skrev er det en skrøne og du kan roligt købe en ubegrænset CDI og montere.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#34
ChemicalBoy Skrev:Nej det er ikke for at beskytte motoren, som jeg før skrev er det en skrøne og du kan roligt købe en ubegrænset CDI og montere.
Det nærmeste, man kommer en skrøne i den forbindelse er, at man skulle kunne få en ubegrænset cdi. Så at sige alle cdi'er er begrænsede - det er derfor et spørgsmål om, ved hvilket omdrejningstal, de er begrænsede :wink:

Sætter man en "ubegrænset" cdi på en maskine, hvor skiven sidder i, er det meget sandsynligt, at man kan brænde motoren af. Er skiven eller den forhøjede bøsning væk, vil en lille firtakter dog ikke kunne komme op på et kritisk omdrejningstal. Så ikke nogen "ubegrænset" cdi i, før skiven er pillet. Så det er skam for at beskytte motoren, at man programmerer en afbryder ind i cdi'er. På de modeller med koblingsføler, hvor cdi'en er programmeret til at udgøre droslingen til 30 eller 45, er det en anden sag.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#35
kragen Skrev:Det nærmeste, man kommer en skrøne i den forbindelse er, at man skulle kunne få en ubegrænset cdi. Så at sige alle cdi'er er begrænsede - det er derfor et spørgsmål om, ved hvilket omdrejningstal, de er begrænsede :wink:

Sætter man en "ubegrænset" cdi på en maskine, hvor skiven sidder i, er det meget sandsynligt, at man kan brænde motoren af. Er skiven eller den forhøjede bøsning væk, vil en lille firtakter dog ikke kunne komme op på et kritisk omdrejningstal. Så ikke nogen "ubegrænset" cdi i, før skiven er pillet. Så det er skam for at beskytte motoren, at man programmerer en afbryder ind i cdi'er. På de modeller med koblingsføler, hvor cdi'en er programmeret til at udgøre droslingen til 30 eller 45, er det en anden sag.

Ja det er rigtigt, man kommer nok aldrig op på 14.000 omdrejninger :P
Svar
#36
ChemicalBoy Skrev:Ja det er rigtigt, man kommer nok aldrig op på 14.000 omdrejninger :P
Nu skal en lille firtakter altså ikke op i de omdrejninger, før ventilfjedrene ikke kan følge med, og ventilerne begynder at "svømme" :?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: