Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco/Sprint virker i tomgang, men tager ikke rigtig gas!!
#1
Hej allesammen... Jeg er ny her, men har i den seneste uges tid brugt rigtig mang timer herinde, og tjekket så meget jeg overhovedet, har kunnet finde, der evt kunne hjælpe på mit problem. men er efterhånden desperat for at få min maskine til at kører igen, så derfor en ny tråd. Håber det er ok??

Jeg har fulgt de forskellige guider herinde, til bla at skifte dysse i karburator, ny ruller i varioen, fjerne studsen i luft-filteret, og indstille mine ventiler, alt sammen omhyggeligt gjort. Karburatoren har jeg været meget omhyggelig med da jeg samlede den igen, alt er som det skal være efter min mening.

Mit problem er så: Sprinten startede faktisk bedre op end længe set/hørt før, og går perfekt i tomgangen, nu, men lige så snart jeg rykker i gassen, hoster og hakker den fand.. som om den allerhelst aldrig vil ud at køre igen Ked af det

Jeg har dobbelt tjekket alt jeg har haft pillet ved, og endda sat std dyssen i karburatoren igen og er ved at blive vanvittig over at skidtet ikke vil trække!!

Så kære BS mennesker hvad er problemet ??

Den har kun kørt 4100 km

Mvh Kenneth, der håber på hjælp meget snart...(Nogen i gladsaxe der evt vil tage et kig på den??)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Har du kontroleret den sorte membran i toppen af karburatoren? Det mindste hul eller hvis den er monteret forkert, gir den lignende symptomer.
Svar
#3
Jeg har tjekket den rigtigt mange gange nu og justeret det jeg nu kunne på den, og efter at have læst i adskillige andre indlæg, har jeg netop været omhyggelig med den del af processen...
Svar
#4
Husket at sætte vakum slangerne på de rigtige steder igen ? Ved det er en dum ting men ingen vakum=ingen bensin.

Da du stillede ventilerne, var du så 100% på at de stod som de skulle ? (0.08-0.12) Står de for stramt kan benzinblandingen ikke "nå" at komme ind i motoren og den kan ikke komme af med udstødningsgasserne og til sidst slår du motoren ihjel. Er de for slappe kan man høre det og der kommer en høj "tikken" fra motoren. Det giver højere slidtage på ventilerne og de bliver slidt hurtigere, er dog ikke nær så slemt som hvis de står for stramt.

Har du prøvet at "tvinge" den op i fart. Gi den lidt gas til den er ved at dø og så slippe, blive ved indtil den går ud, eller tager fat. Det kan godt tyde på at luftskruen står forkert og den får for lidt/meget luft. Nålen i karburatoren kan også være skyld i dette. Kan godt tage et par forsøg før det lykkedes at få den op i omdrejininger, skal være meget forsigtig med gassen.

Hvad med motor-olie. Er der for meget på, kan den tage motor olie med ind i cylindret og motoren går af pommern til når du gir gas. Kan også være fordi den har kørt med for lav oliestand igennem længere tid og viser symptomerne på det nu her.

Kan umiddelbart ikke lige komme i tanke om andet det kunne være.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#5
Prøv at skifte din gasspjælds-membran.
Det er typisk den der er galt med, og det kan godt være den "ser" fin ud, men efter 4000km er det vist snart på tide at skifte den, da den bliver "slap i det" og derfor ikke kan lukke tæt og skabe vakuum.

Du kan købe den her : http://www.thansen.dk/product.asp?c=3173...2116134857
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hej Havoc... Dejligt med lidt forskellige ting som jeg vidst lige skal have kigget lidt nærmere på.
Håber bare det er en af de ting der er galt, for er godt nok snart ved at give op Ked af det

Ventilerne, har jeg bevidst løsnet lidt mere uden held. Så det er ikke der det er galt.

Jeg kigger på det imorgen eller fredag, og melder selvfølgelig tilbage med hvordan det er gået, endnu engang tak!

Og Paulsen: Jeg har skiftet (tragten) uden held :? men også tak til dig Griner
Svar
#7
Hej igen...

Jeg vidste det IKKE var karburatoren, for den var tjekket igennem (mange gange!!)

Havoc, tak for dine tip. Her for lidt siden gav jeg mig lige tid til at kigget på svinet en gang til med en rolig tilgang til opgaven, og ikke som de andre dage i desperation, og sørme om der ikke var en stelforbindelse der ikke var blevet monteret igen Ond PINLIGT...

Utroligt hvor lidt der skal til før scooteren ikke "gider" mere.... Endnu engang tak.

Nu vil jeg trille mig en dejlig tur Griner
Svar
#8
Heh.

Du er velkommen. Jeg har fundet mig selv i samme situation et par gange med min pc. Har været til LAN og ikke kunne komme på netværket. Et par af gangene har det så vist sig at jeg i al hast havde glemt at sætte net kablet til... :oops:

Betaler sig at være grundig engang imellem :wink:
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#9
Det er ofte det enkle, man vælger, at overse :oops:

Jeg kender da en gammel rotte i faget herinde, der kæmpede en febrilsk kamp i mere end en halv time, for at få dyret til at starte. Af med karburator, boremaskine på varioen, for at få fart på "starteren", kvikstart i indsugningen m.m. Forgæves - sved, arrigskab og en masse gloser, vi helst ikke ser på tryk her, eller brugt i nærheden af børn og sarte sjæle. Årsag: Tændhætten var ikke sat ordentligt ned på tændrøret :rofl: Det giver os andre håneret i en uge :tease:

Jeg har selv været på randen til panik, da jeg opdagede at min Agility smed olie på jorden. Lejer? Krumtap? Defekt blok? :goodbye: Næh, jeg havde ikke skruet "oliepinden" rigtigt i :oops: Der måtte hånes - og det blev der Griner
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Hahaha.

Rart at se jeg ikke er den eneste, der klokker i det Griner

Det kan være vi skal lave en tråd med dumme fejl, som folk kan kigge i og morer sig lidt over, og ellers få inspiration til hvad der også kan være galt når alt andet virker korrekt??

God weekend til jer allesammen :heheh:
Svar
#11
Det med olien har jeg oss prøvet... Det var så fordi der var gået hul i den oliedunk der lagde i min sædekasse og det rendte ned over motoren :oops:
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar


Forum spring: