Svar: 272
Tråde: 50
Tilmeldt: May 2007
Hvad bruges "overløbsslangen" ved luftfilteret på min baotian 125 til?
En gang i mellem tapper jeg lidt væske af, som tilsyneladende kommer gennem slangen i topstykket!
.
Baotian 125ccm"Kineser" 15.000km
Svar: 2.047
Tråde: 34
Tilmeldt: Nov 2008
Det er olie dampe der håber sig op med kondensvand, det bliver sådan noget hvidt guligt ikke? Det bliver også kaldt "mayonnaise" Det opstår tit på biler der er eget af gamle mennesker som ikke giver bilen ret mange omdrejninger og så bliver olien ikke varmet ordenligt op
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
ChemicalBoy Skrev:Det er olie dampe der håber sig op med kondensvand, det bliver sådan noget hvidt guligt ikke? Det bliver også kaldt "mayonnaise" Det opstår tit på biler der er eget af gamle mennesker som ikke giver bilen ret mange omdrejninger og så bliver olien ikke varmet ordenligt op Forklar venligst følgende, så også en ældre ejere kan forstå det :roll:
Oliedampe i luftfilteret på en firtakter, der hober sig op med kondensvand?
Det skyldes gamle ejere ?
Ikke ret mange omdrejninger?
Olien bliver ikke opvarmet nok?
Det, der ligger i slangen fra luftfilteret, er simpelthen vand og møg, der er suget ind med luften :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 2.047
Tråde: 34
Tilmeldt: Nov 2008
kragen Skrev:Forklar venligst følgende, så også en ældre ejere kan forstå det :roll:
Oliedampe i luftfilteret på en firtakter, der hober sig op med kondensvand?
Det skyldes gamle ejere ?
Ikke ret mange omdrejninger?
Olien bliver ikke opvarmet nok?
Det, der ligger i slangen fra luftfilteret, er simpelthen vand og møg, der er suget ind med luften :wink:
Ja undskyld, var lige stået op og lider lidt at tømmermænd idag :P
Som jeg forstod det var det hans overløbsslange fra ventildækslet af, hvor han kunne tappe noget væske ud af engang imellem.
Og så sagde jeg at det kunne være oliedampe og kondensvand, ligesom der på biler kan forekomme dette bare i låget til olie påfyldningen i ventil dækslet
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
ChemicalBoy Skrev:Ja undskyld, var lige stået op og lider lidt at tømmermænd idag :P
Som jeg forstod det var det hans overløbsslange fra ventildækslet af, hvor han kunne tappe noget væske ud af engang imellem.
Og så sagde jeg at det kunne være oliedampe og kondensvand, ligesom der på biler kan forekomme dette bare i låget til olie påfyldningen i ventil dækslet "Mayonaisen" i ventildækslet på biler, er en vand-i-olie-emulsion - ikke en blanding af olie og vand - og har intet at gøre med, om olien har været varmet "ordentligt" op, eller ej, da emulgeringen sker ved omrøring, og ikke ved fordampning. Hvis du f.eks. har prøvet, at røre mayonaise sammen, vil du vide, at det heller ikke kræver de vilde "omdrejninger", for at få olien til at emulgere med den øvrige væske - så skrønen om de gamle ejere, som du påstår, kører med for få omdrejninger, holder heller ikke vand Når det gælder olien, så har den iøvrigt ikke godt af for mange omdrejninger og for høj varme :wink: Jo højere temperatur, og jo flere omdrejninger, jo højere er risikoen for, at olien kommer i forbindelse med vandet i dækslet, og emulgerer- så det er hos vildtyperne, der kører den helt ud i gearene, risikoen er størst :P
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 2.047
Tråde: 34
Tilmeldt: Nov 2008
kragen Skrev:"Mayonaisen" i ventildækslet på biler, er en vand-i-olie-emulsion - ikke en blanding af olie og vand - og har intet at gøre med, om olien har været varmet "ordentligt" op, eller ej, da emulgeringen sker ved omrøring, og ikke ved fordampning. Hvis du f.eks. har prøvet, at røre mayonaise sammen, vil du vide, at det heller ikke kræver de vilde "omdrejninger", for at få olien til at emulgere med den øvrige væske - så skrønen om de gamle ejere, som du påstår, kører med for få omdrejninger, holder heller ikke vand Når det gælder olien, så har den iøvrigt ikke godt af for mange omdrejninger og for høj varme :wink: Jo højere temperatur, og jo flere omdrejninger, jo højere er risikoen for, at olien kommer i forbindelse med vandet i dækslet, og emulgerer- så det er hos vildtyperne, der kører den helt ud i gearene, risikoen er størst :P
Nå for satan, ja nu kan jeg jo kan sige det jeg selv har fået at vide fra min far der jo er udlært mekaniker
Men jeg har stadigvæk meget at lære, så nu ved jeg da det!
|