Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hjælp til valg af kvalitets styrthjelm ?
#1
Hej alle.

Jeg skal investere i en ny styrthjelm da min gamle er gået i stykke, og set skal ikke tages alvorligt, det er visiret som er gået i stykke hvor det skal klikkes på desværre.

Jeg søger en super hjelm til en fair pris, som er ''antidug'' eller så meget den kan være, og med ridsefrit visir. Den må også gerne have en behagelig og udtagelig inderdel som kan tages ud og vaskes.
Det skal være en hel hjelm, hvor man nemt kan tage visiret op og ned hvis man kommer til at dugge det helt til hvis man ånder for meget.
Det er ikke til ræs, det er til normalt by kørsel. Jeg bruger den hver dag til at komme på arbejde.

Min gamle var en AGV S4.

Jeg har ingen anelse om hvad der er godt og hvad er dårligt.

Har set lidt på den her : http://www.bikerstore.dk/category/205010...cle/273933

Dog kan jeg nitte tysk, men har læst om den på en engelsk side. Men det er lidt meget for en hjelm for mig pt, men hvis den feks er toppen og et must buy, så må det være det.

Jeg håber i har nogle links og anbefalinger til nogle super hjelme.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Skal du have en hjelm af den kvalitet du efterspørger, ja så koster det også lidt.

Fx. har Schuberth et par stykker at vælge imellem, jeg har selv en sølvgrå C3 til 3899,-

ARAI er også ganske gode, men dem jeg prøvede passede ikke på mit hovede.

Du kan se andre producenter samt prisniveau på http://www.aagesen.dk/clothing_list.asp?category=2

Men tag ud til en ordentlig MC biks og prøv dem af. Det er vigtigt at have en hjelm der sidder godt på dit hovede. Udseende og funktioner må komme i 2. række.

Det er i øvrigt ikke mange hjelme, hvor hele inderdelen kan tages ud. Mange skriver at det kan man, men når det kommer til stykket er det kun en lille del af det, der kan pilles af.
Svar
#3
Da jeg slet ikke kan leve uden Pinlock-antidug på visiret, ville jeg gå "baglæns", og først finde de hjelme, man kan få Pinlock til:
http://www.pinlock.com/index2.htm
og herefter finde en hjelm, der passer til hovedet og pengepungen.

@Teddy: Så er der kommet intercom til C3, til selvmontetering :wink:
http://www.louis.de/index.php?topic=artn...r=20013995
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
kragen Skrev:@Teddy: Så er der kommet intercom til C3, til selvmontetering :wink:
http://www.louis.de/index.php?topic=artn...r=20013995

Nice!! Grin Dog er prisen lidt høj Ond men ok, jeg kan nu heller ikke komme på en feature, der ikke er med. Ville nok komme til at bruge radioen en hel del - efter en lang dag trænger man jo til lidt afveksling fra den brummende motorlyd, når der ikke lige er nogle snoede veje osv. i nærheden :hpdance:

Jeg går ud fra at der ikke følger en bil-lader med? Det er jo nødvendigt på de lange ture Blink med øjet
Svar
#5
Jeg har en Nolan N103 og den passer mig fint til scooter/touring kørsel. Behagelig at ha på, anti dug, indbyggede solbriller, flip up (jeg bruger briller så mega nice at have), et godt design som går den lettere at have på i højere fart og gør den ret stabil (så længe man kigger ligeud) og et alletiders passivt "air conditioning" system(Ved ikk lige hvad jeg ellers skulle kalde det).

- ved den er den høje vægt og helt billig er den heller ikke. ca 2300dkr. Hvis man ligger med 300km/t på den tyske motorvej, tror jeg den er træls pga vægten. Gør man som mig og investere i Intercom/media ineterface til den, bliver den dog ret pebret. Fra ca. 3500-5000kr.

Husk dog at for optimal sikkerhed skal hjelmens pasform passe til dit hovede og sidde stramt. Den bliver løsere med tiden. Dog ikke så stramt at du får ondt i hovedet/ansigtet. Jeg prøvede op til flere mærker før jeg valgte min. Det eneste mærke som sad nogenlunde rigtigt på mit hovede var Nolan. Webshop er fint hvis man har prøvet mærket før, men er det et første gangs køb af den hjelm, så gør dig selv og dit hovede en tjeneste og tag ned og prøv hjelmen før du køber.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Havoc Skrev:Jeg har en Nolan N103 og den passer mig fint til scooter/touring kørsel. Behagelig at ha på, anti dug, indbyggede solbriller, flip up (jeg bruger briller så mega nice at have), et godt design som går den lettere at have på i højere fart og gør den ret stabil (så længe man kigger ligeud) og et alletiders passivt "air conditioning" system(Ved ikk lige hvad jeg ellers skulle kalde det).

- ved den er den høje vægt og helt billig er den heller ikke. ca 2300dkr. Hvis man ligger med 300km/t på den tyske motorvej, tror jeg den er træls pga vægten. Gør man som mig og investere i Intercom/media ineterface til den, bliver den dog ret pebret. Fra ca. 3500-5000kr.

Husk dog at for optimal sikkerhed skal hjelmens pasform passe til dit hovede og sidde stramt. Den bliver løsere med tiden. Dog ikke så stramt at du får ondt i hovedet/ansigtet. Jeg prøvede op til flere mærker før jeg valgte min. Det eneste mærke som sad nogenlunde rigtigt på mit hovede var Nolan. Webshop er fint hvis man har prøvet mærket før, men er det et første gangs køb af den hjelm, så gør dig selv og dit hovede en tjeneste og tag ned og prøv hjelmen før du køber.
Det undrer mig, at en Nolan skulle have problemer med stabiliteten, når man drejer hovedet i fart Fortvivlethock: Jeg har dog før prøvet hjelme fra velrenommerede firmaer, der var ved at rive hovedet af en, når man drejede hovedet i fart Ond ; men troede ikke, at det var tilfældet med Nolan. En hjelm skal være pendulneutral, og må ikke kunne "rulle", hverken forud eller bagud. Med hensyn til vægten, så er mine flip-hjelme godt nok nogle af de letteste flip-hjelme, men tungere, end de letteste ful-face, men selv med 1,5 kilo, har det ikke givet problemer. Jeg bruger også briller, så en full-face, er ikke et alternativ for mig - det ville det heller ikke være, hvis jeg ikke brugte briller :wink: Jeg vil ikke give afkald på den ekstra komfort, en flip-hjelm giver. Det koster så nogle gram, men det kan jeg sagtens leve med, og gider slet ikke gå ind i en diskussion om de g-kræfter, de ekstra gram giver ved sammenstød, da det er en akademisk øvelse, der ikke har nævneværdig praktisk betydning. At en flip-hjelm ikke kan være lige så sikker, som en full-face pga. lukkemekanismen og den "løse" underdel, er heller ikke mere sandt. Flip-hjelme kan idag laves, så de opfylder selv banekravene.

Og så lige til et par af mine kæpheste, udover Pinlock og solskærm. Sørg for, at der er et stort visir, og at det er optisk korrekt. Mange hjelme har et meget "smalt" visir på begge leder, der bevirker, at man konstant skal dreje/vippe hovedet, for at kunne se noget gennem en "brevsprække", og hvis visiret tilmed ikke er optisk korrekt, vil alt ude i siderne blive fortegnet. Det andet er støj og kulde. Sørg for, at der er en støjkrave i hjelmen. Det er ikke noget fancy, blot et par elastiske "flapper", der slutter tæt under hagen og nakken. De tager det meste af støjen, og hindrer, at man får hagen og hovedet frosset af. Virker det ordentligt, er der ikke behov for en hjelmhue, selv i frostvejr - heller ikke ørepropper. Selv på en lovlig 30'er, kan hagen fryse til is Griner , hvis der ikke er en støjkrave.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
Stage6 hjelmene på speedlines hjemmeside er i hvertfald heller ikke at gå forkert i byen.. perfekt til scooter, men nok ikke lige ideelt til mc Smil
Svar
#8
kragen Skrev:Det undrer mig, at en Nolan skulle have problemer med stabiliteten, når man drejer hovedet i fart Fortvivlethock:

Min onkel var på besøg i danmark for noget tid siden og var ude at køre sammen med ham, der jeg fandt ud af det. Han har en Kawa ZX10-R med fuld effekt anlæg (ca 210hk på 190kg mc). Må godt nok indrømme det nok ikke var helt lovlig fart han kørte med, men da jeg drejede hovedet for at kigge efter hans knægt (som kører rundt på en Kawa ZX6-R). Da kunne jeg virkeligt mærke hjelmen. Det skal så også siges at den vejer rund 2kg med N-Com installeret. Da vi kørte lovligt (130km/t) var der ingen problemer.

Et par billeder af maskinerne:
[Image: 3070.jpg]
[Image: 3069.jpg]
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar


Forum spring: