Søg Garagen Hej Gæst! Register

Begrænse motoreffekt?
#1
Halløj alle sammen!

Kan begrænse en to-taktsmotors effekt på en eller anden måde og er det lovligt ?

Relevant i disse "rullefelttider"...
Hygge hejsa.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Skimester Skrev:Halløj alle sammen!

Kan begrænse en to-taktsmotors effekt på en eller anden måde og er det lovligt ?

Relevant i disse "rullefelttider"...

Der findes flere typer af omdrejningsbegrænsere - også kalder panserværn - men de er ikke lovlige. De virker dog helt efter hensigten. Alligevel er de ikke anbefalelsesværdige på en totakter fordi man ret tydeligt kan høre når begrænseren slår til, og de er efterhånden så udbredte at de fleste betjente udmærket ved hvordan sådan een lyder. Der imod kan man med held bruge dem på firtaktere fordi mange af disse allerede er begrænsede på denne måde fra fabrikken...

8)
Svar
#3
Runnerdude Skrev:Der findes flere typer af omdrejningsbegrænsere - også kalder panserværn - men de er ikke lovlige. De virker dog helt efter hensigten. Alligevel er de ikke anbefalelsesværdige på en totakter fordi man ret tydeligt kan høre når begrænseren slår til, og de er efterhånden så udbredte at de fleste betjente udmærket ved hvordan sådan een lyder. Der imod kan man med held bruge dem på firtaktere fordi mange af disse allerede er begrænsede på denne måde fra fabrikken...

8)
"Panserværn" er ikke ulovlige, men gør selvfølgelig ikke ulovlighederne på knallerten lovlige - uanset, hvor langsomt den kører på et rullefelt :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
kragen Skrev:"Panserværn" er ikke ulovlige, men gør selvfølgelig ikke ulovlighederne på knallerten lovlige - uanset, hvor langsomt den kører på et rullefelt :wink:

:oops: Du har selvfølgelig ret - jeg udtrykte mig vist ikke helt klart...


I øvrigt har jeg en bekendt som "overlevede" rullefeltet for et par uger siden på en totakter med en meget simpel fartbegrænser - en skrue som begrænser gashåndtagets drejning. Den er ikke engang pænt lavet eller skjult på nogen måde, men betjentene bemærkede den angiveligt ikke og målte scooteren med halv gas.

8)
Svar
#5
Runnerdude Skrev:I øvrigt har jeg en bekendt som "overlevede" rullefeltet for et par uger siden på en totakter med en meget simpel fartbegrænser - en skrue som begrænser gashåndtagets drejning. Den er ikke engang pænt lavet eller skjult på nogen måde, men betjentene bemærkede den angiveligt ikke og målte scooteren med halv gas. 8)

God idé, jeg har selv tænkt på noget i samme retning - måske man oven i købet kan lave den lidt fleksibel... Smil

Er det et krav til en "panserværn"sbegrænser`, at der sidder en CDI på scooteren ?
Hygge hejsa.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: