Søg Garagen Hej Gæst! Register

Fjerne vario på Aprilia
#1
Jeg er den glade ejer af en Aprilia Area 51, som køre 46km/t ja det siger syns reporten og det siger GPSén.
Den tager dog sindsygt mange omdrejninger som ikke er godt for brandstofs økonomien eller for motorens levetid.

Hvordan fjerne jeg den begrænser der sidder i varioen?

Hvis du har et link til eller billeder, guide eller andet der kunne hjælpe mig er du meget meget velkommen til at smide mig en hurtig mail.

bigsmolf@yahoo.com

på forhånd mange tak for hjælpen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
synsrapporten? Har den været til tjek fordi den er blevet snuppet i en fartkontrol.???
Måske http://www.gyr.frac.dk/vario/vario.htm kan hjælpe? Ellers tjek Tips / Tricks sektionen - der er en billedserie fra en Listo. (Sådan fjerner du ringen i varioen)
Svar
#3
Hej og tak for hjælpen

Har lige købt den, den tidligere ejer var af den opfattelse at en scooter må man køre lige så hurtigt med som man vil, og når at man så derud over går i politietes fartkontrol og bliver ved med at påstå at den er lovlig og at man ellers ikke mener at have kørt forstærkt. Giver det sig selv at panserne som er ved at have farven lilla sender scooteren til syn da de ikke kan sende manden til syn.

Den køre derfor ikke mere end 46km/t, det er nu heller ikke et problem med den hastighed den er nu fin. Men omdrejningerne er et problem, den tager jo lige så mange omdrejninger som en formel 1 vogn.

Er det korrekt at det der skal gøres er at jeg skal have skiftet de ruller og så er det det??
Svar
#4
Area 51 er jo også en UFO-scooter, så gælder de danske regler ikke, måske mere "universets fartgrænser" Grøn grin

nej det er ringen i varioen du skal have pillet ud.

http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=49

Se billedserien....

Du behøver ikke skifte ruller, rem eller noget, medmindre du vil pille med opsætningen af scooteren. Nogle foretrækker at skifte rullerne til nogle lettere (1 g under normalen) for at forbedre optrækket, men det er smag og behag.
Svar
#5
weee!

De billede serier hjalp meget, har været meget tilbageholden med at pille ved den da det jo er en scooter (den er underlig har ingen gear, og er pakket ind i plastik) selv om at jeg har haft mine gamle puch´s afskilt til atomer (damm nålelejer).

Det var absolut ingen problem!

Det tog mig ca 30min gav mig god tid og hyggede med det, og havde alt værktøj kompressor og skiftenøgle til den er da et hit.

Det viste sig at den var blevet droslet ikke med den alm rulle/ring, som giver en slut hastighed på ca 50-55km/t. Men da den jo har været igennem syn har den været vold droslet med nogle store kobber ringe som ikke passede på akslen (ca 1.2mm ved siden af, og tro mig det gav en grim lyd!), Der for uden er kobber jo "blødt" og ringene har været under tryk = de er bleve mast sammen og det gav nogle meget skarpe kanter.

Tandremmen som ellers var ny (10dages kørsel) var slemt flosset af samme grund og den havde ikke gået 2000km med de ringe på.

Omdrejningerne er også gået fra noget nær de 10000rpm til det halve, og jeg kan nu cruise afsted med 50km/t low rpm, uha det er livet.
Den larmer heller ikke ret meget mere.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Tillykke med din "nye" scooter 8) Sådan føler du det sikkert efter ..æh.. omgraderingen ..hehe.
Svar
#7
Citat:den tager jo lige så mange omdrejninger som en formel 1 vogn.
Det tvivler jeg på for en formel 1 tager knap 20.000 o/min!
Svar
#8
ja 20000 var det nu nok ikke.

til sammenligning, kender en der har en Aprilia RS den går ca 90km/t på flad vej, den tog lige så mange omdrejninger ved 45km/t som hans RS i første gear med fuld hørm. Hans rpm målerkabel er desvære defekt så ved ikke helt hvor meget det er.

Men det er ihvertfald ubehageligt mange.

btw. er der nogle der har en ide om hvordan jeg finder et nyt sæde betræk da det skal skiftes. eller nogle ideer til hvad jeg skulle bruge (kunststof, nappa, plast ol.) til at betrække det med selv.
Svar
#9
En sadelmager kan nok hjælpe med et stykke læder/skind eller andet, du skal bruge. Enhver systue kan sikkert også skaffe det hjem.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: