Søg Garagen Hej Gæst! Register

motor-trafik vej
#1
Må man godt køre på 45ér på en Motor trafik vej?.
Altså de veje hvor der i starten er opsat et blåt skilt med en bil på.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
CJ Skrev:Må man godt køre på 45ér på en Motor trafik vej?.
Altså de veje hvor der i starten er opsat et blåt skilt med en bil på.

Nej Ked af det.
Svar
#3
Jps Skrev:Nej Ked af det.

Jeg tager mit ord i mig igen, grundet dette Smil:
45'r på motortrafikvej.
Svar
#4
Ikke helt korrekt JPS.

Jf. Færdselslovens kapitel 1 stk. 13 anses Knallert ikke for værende et motorkøretøj (og her skelnes ikke mellem 45 og 30 - stor og lille knallert)

Jf. Færdselslovens kapitel 1 stk. 15. Står der: "Motorvej og Motortrafikvej". Vej som er forbeholdt færdsel med motorkøretøjer, og som med færdselstavler er afmærket som hhv motorvej og motortrafikvej.

En knallert (både 45 og 30) er anset for værende et "motorredskab" og ikke et "motorkøretøj" - og må derfor ikke køre på hverken motorvej eller motortrafikvej, medmindre en undertavle angiver andet.

Hvis du fanger enhver teoribog til kat. B eller taler med en kørelærer, vil de bekræfte ovenstående.

Få så taget MC pappet og skift big'en ud med en TRex 110 - så er du ude over det problem. 8)
Svar
#5
Forresten kom Fyens også med et dementi ugen efter

http://xtra.fyens.dk/article/574618

"Panserbrevkassen har en rettelse. For 14 dage siden sagde Gert Clausen, at en 45 knallert godt må køre på en motortrafikvej. Dette er ikke korrekt, oplyser den opmærksomme kørelærer Jørn Hartmeyer, som læser Xtra. "

Så de har også rettet deres udtalelse.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Der må man da gerne køre, jeg har kørt på motortrafikvej masser af gange på min Listo 45'er, og er endda blevet overhalet af politiet
Svar
#7
Ikke ifølge færdselsloven. Man må ikke køre der. At politiet har overhalet dig tyder på de var på vej ud på en opgave.

Desværre - det er ikke lovligt. En 45'er er et Motorredskab og ikke et Motorkøretøj, og må derfor IKKE køre på motorvejen/motortrafikveje.
Svar
#8
Man må IKKE kører på motortrafikvej med en 45'er knallert!
Uanset hvad ens mormor eller en halvfuld gammel landbetjent har udtalt sig til en avis, så er det altså ulovligt.

At politiet så måske er ligeglad er jo en helt anden historie.
Svar
#9
sikke noget pis :-(
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Det lyder da ret åndsvagt.

Gad vide hvad det giver i bøde
Svar
#11
Jeg synes dette emne er alt andet end Off-Topic. Kan en moderator ikke flytte det over i fælleskategorien for scootere?
Svar
#12
Corty Skrev:Ikke helt korrekt JPS.

Jf. Færdselslovens kapitel 1 stk. 13 anses Knallert ikke for værende et motorkøretøj (og her skelnes ikke mellem 45 og 30 - stor og lille knallert)

Jf. Færdselslovens kapitel 1 stk. 15. Står der: "Motorvej og Motortrafikvej". Vej som er forbeholdt færdsel med motorkøretøjer, og som med færdselstavler er afmærket som hhv motorvej og motortrafikvej.

En knallert (både 45 og 30) er anset for værende et "motorredskab" og ikke et "motorkøretøj" - og må derfor ikke køre på hverken motorvej eller motortrafikvej, medmindre en undertavle angiver andet.

Hvis du fanger enhver teoribog til kat. B eller taler med en kørelærer, vil de bekræfte ovenstående.

Få så taget MC pappet og skift big'en ud med en TRex 110 - så er du ude over det problem. 8)
´


Jeg takker for oplysningerne Corty. Smil
Det beviser bare, at man ikke altid skal stole på hvad der bliver sagt/skrevet om disse ting.

Kørekort til MC er udskudt på ubestemt tid(igen), da jeg ingen penge har. Kørekortet koster hernede ca 13.000 kr(alt inkl.) og den MC jeg har/havde udset mig, nemlig en Yamaha Virago 535, koster 35.000 kr. og det er der som sagt ikke råd til. Jeg har dårligt nok til de daglige 3-5 l benzin jeg brænder a' Ked af det. Det er også fandens, der ikke er nogen, der kan bruge en flexjobber hernede.
Svar


Forum spring: