Søg Garagen Hej Gæst! Register

baotian fra ''05'' ikk fuld gas
#1
Jeg har for noget tid siden fået stillet ventiler og samtidig fjernede jeg messig skruen under karburator låget.
Lige efter vi havde gjort det kørte den som en drøm med større top fart, ja den kørte i det hele taget bedre.
Men nu har jeg det problem, at scooteren kører godt når jeg starter hjemme fra, så kører den omkring 55-60 km/timen, og det gør den lige indtil jeg skal gasse ned f.eks ved lys regulering, men når jeg så skal køre igen, kan den ikke tage samme fuld gas, før end jeg skal køre et godt stykke lige ud eller der komme en bakke jeg skal ned af, så kan man mærke at den giver ligesom et ryk i scooteren også kører den helt stærkt igen.

Det er ligesom den først begynder at kører stærkt igen, når omdrejningerne stiger fordi man begynder at køre ned ad.
Det skal lige siges at den stadig kører omkring de 40 km/timen, selvom den ikke vil tage fuld gas, men det jo stadig træls når man ved den kan kører hurtigere.

Men hvad pokker er det der sker, når scooteren ikke vil tage fuld gas, efter jeg har taget gassen af den ?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Et bud, ville være slidte ruller :?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
kan det passe at det kan være ruller der er slidte når scooter kun lige knap har kørt 4000 km.?
Igår da jeg kørte hjem regnede det, og det er ligesom at det er værst inår det er lidt fugtig i vejret.

Jeg har også et problem med at holde scooter i tomgang når jeg skal hjem fra arbejde (der er mærkelig nok ikk noget galt når jeg starter den om morgenen) men den tager ikke mange omdrejninger når jeg skal hjem, og det da mærkeligt, når den kører fint i tomgang når jeg starter den om morgenen.

Er der andet der kan være galt
Svar
#4
sephia Skrev:kan det passe at det kan være ruller der er slidte når scooter kun lige knap har kørt 4000 km.?
Igår da jeg kørte hjem regnede det, og det er ligesom at det er værst inår det er lidt fugtig i vejret.

Jeg har også et problem med at holde scooter i tomgang når jeg skal hjem fra arbejde (der er mærkelig nok ikk noget galt når jeg starter den om morgenen) men den tager ikke mange omdrejninger når jeg skal hjem, og det da mærkeligt, når den kører fint i tomgang når jeg starter den om morgenen.

Er der andet der kan være galt
Genlæs venligst reglerne, og kig godt på §2 og §3.
Vi går meget op i at man gør sit bedste i at man bla. starter med stort begyndende bogstaver i sætninger og ikke bruge overdrevet mange store bogstaver.

Du bedes ændre dit indlæg, så det overholder sidens regler, ved at trykke på dette lille ikon ud for dit indlæg i højre hjørne: [Image: icon_edit.gif]

Du kan læse mere om hvorfor vi går meget op i at man skriver pænt, her: http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.p...9926#69926
Svar
#5
Jeg har prøvet samme problem, der var det luftfilteret der skulle renses og karburatoren der skulle blæses igennem med trykluft og membranen der var utæt.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
wellness-Tim Skrev:Jeg har prøvet samme problem, der var det luftfilteret der skulle renses og karburatoren der skulle blæses igennem med trykluft og membranen der var utæt.



Tak for svar Wellness-Tim.
Jeg har kommet et nyt luftfilter på for ikk så længe siden, men det med membran kan måske godt være rigtig, for som sagt har jeg pillet den messingskrue ud som der sad i karburator låget og da kunne man jo godt have kommet til at beskade membran, (ved du hvordan man kan se om den er beskadet?)

Forøvrigt er det ligesom scooter drukner når den har kørt et sykke tid med fuld gas også man skal gasse ned, det virker ihvertfald sådan, når den nu tager et stykke tid om igen at tage fuld gas.
Så hvad kan der være galt, hvis den drukner efter fuld gas.
Svar
#7
Er der virklig ikke andre der kan byde ind med hvad der kan være galt.

Nu kommer den slet ikke op i den fart mere (50-60 km/t) men kan kun højst komme op på 40 km/t når det går lige ud.
Men jeg kan mærke at der ligesom er der noget der holder scooteren tilbage, den tager ikke nok omdrejninger.
Svar
#8
For lidt benzin, ventiler der står forkert, slidte ruller, slidt rem, falsk luft?

Budene er mange..
TGB 101R 2008 - 4000 km TIL SALG
Svar
#9
Jonash Skrev:For lidt benzin, ventiler der står forkert, slidte ruller, slidt rem, falsk luft?

Budene er mange..


Tak for svar.

Jeg har næsten lige fået stillet ventiler, så der tror jeg ikk hunden ligger begravet, men jeg har selv tænkt på om det ikke kan være falsk luft, men hvordan finder jeg ud af det?, og hvordan laver jeg det?
Og grunden til jeg tænker falsk luftt er at scooter af og til imens jeg kører med fuld gas, pludselig mister den farten, for så at komme igen efter ca 1-2 sekunder.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jeg har jo også taget messing skruen ud, men har ikke skiftet dyse, kan det være det der er galt, for det er ligesom den drukner nogen gange, den går dog aldrig ud, men kan lige pludselig ikke køre mere end højst 40 km/t, og kun 20-25 km/t op af bakke.
Svar
#11
Hejsa...

Jepper det kan det sagtens være.

Mange laver nemlig også den "tanketorsk", at de ik tjekker forbrændingen når de fjerne begrænsningerne.

Hos nogle skal der ik indstilles om ( dyse karburator ), men hos en del skal man den vej og justere den ind Blink med øjet.

Hvis du tager dit tændrør ud, så skal farven være cocio farvet ( cacaomælk ). Hvis den er lysere end det, så er din hoveddyse for lille.

Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar


Forum spring: