Søg Garagen Hej Gæst! Register

Spørgsmål om reperation af Peugeot Vivacity
#1
Hej scootereksperter og fans.

Jeg ville høre om der er nogen, der kan anbefale et godt (og helst rimeligt billigt) scooterværksted i københavnsområdet. Jeg har købt en Peugeot Vivacity (30 km/t) for knapt to år siden, og uden på nogen måde at kende noget til scootere, så tror jeg, at udstødningsrøret skal skiftes, da "malingen" er kradset meget af, og der er ved at komme rust. I dag faldt den der beskytterting, der er monteret uden på røret af :-/

Jeg har forhørt mig nogle steder, og priserne synes at være ret høje. Mekanikerne skal selvfølgelig have en ordenlig løn, men jeg er lidt bange for at blive snydt, særligt når jeg ikke ved en kæft om scootere.

Det er vist noget med, at det ikke er alle mekanikere jeg kan gå til, da der er nogen der ikke vil/må arbejde på Peugeot scootere. Det er da lidt mærkeligt (?)

Det ene sidespejl er også knust (selve glasset). I stedet for at købe et helt nyt sidespejl, kan jeg så ikke bare få skåret et stykke spejl hos en glarmester og så (super)lime det på sidespejlet?

Håber at høre fra jer. Jeg har sgu brug for scooteren til at komme fra A til B.

Vh
Sam
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hejsa...

At den kan blive rusten efter ca 2 år er der ik unormalt, men om den er "død" er så en anden sag. Grunden til den "høje" pris som du har fået fra et værksted, er sikkert nok fordi de oplyser dig prisen en original udstødning. En uoriginal ligger på ca ½ pris af en original, køre selv med en uoriginal på min egen Yamaha Neo´s.

Jeg tror ik der er noget at spare ved et nyt glas, frem for et nyt sidespejl.

http://www.thansen.dk/products.asp?c=315...1709674452

http://www.thansen.dk/products.asp?c=315...1709674425


Hvis det skulle være, så kan jeg godt hjælpe dig, men montering da jeg kan se du ik bor langt fra mig ( herlev ).

Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#3
Jeg har ikke erfaringer med andre i Kbh. end Scootercity, de skal ind imellem holdes lidt i ørerne.

At køre uden varmeskjoldet kan ødelægge udstødningen meget hurtigt.
Jeg har fået monteret fjederskiver, da den ellers har svært ved at holde skruerne inde pga. de mange vibrationer.

En rusten udstødning kan nemt komme til at se ud som ny. Godt med rustløsner, når den er renset, er det i gang med en dåse varmebestandig maling.
Fx. http://www.thansen.dk/product.asp?c=3152...2027215740

Sidespejlet kan købes til en sjat, jeg tvivler på at glarmesteren gider bøvle med det til den pris.
http://www.thansen.dk/products.asp?c=315...1709674452
Svar
#4
Hej Teddy og Tempo

Tusind tak for jeres svar og links. Og tak for tilbudet om hjælp, tempo.

Thansen siden virker ret overskuelig. Ved I om de også sælger varmeskjolde? Synes ikke jeg kunne finde nogen på siden.

Er det sådan så man selv kan købe reservedelene - der hvor de nu er billigst - og så gå hen til scootercity og bede dem reparere og montere?

Nogen gode råd til hvordan Scootercity "holdes lidt i ørerne"? :-) :-)

Vh
Sam
Svar
#5
Hejsa...

Det er yderst sjældent at du kan komme med reservedelene selv, hvor efter at værkstedet sætter dem på :wink: .

Ik andet end hvis den ik er færdig til den dag DE har lovet dig den færdig, tager du bare telt og termokande med Griner Griner. Ellers så kontakter du dem "hver" dag, der går efter at de har lovet den færdig.

Når det er skrevet, så er de nu heller ik slemmere end som så Blink med øjet.

Mvh
Uwe
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Sam Skrev:Hej Teddy og Tempo

Tusind tak for jeres svar og links. Og tak for tilbudet om hjælp, tempo.

Thansen siden virker ret overskuelig. Ved I om de også sælger varmeskjolde? Synes ikke jeg kunne finde nogen på siden.

Er det sådan så man selv kan købe reservedelene - der hvor de nu er billigst - og så gå hen til scootercity og bede dem reparere og montere?

Nogen gode råd til hvordan Scootercity "holdes lidt i ørerne"? :-) :-)

Vh
Sam

Jeg har fundet et skjold her. Du skal dog være opmærksom på om det passer til din scooter. Jeg har, indtil videre, set 3 forskellige til Vivacity. Spørg dem også om hvilke bolte du skal have med, de skal jo kunne tåle vibrationerne. Er det ikke det rigtige, plejer KGI at kunne finde det til dig. Thansen har ingen fleksibilitet på det område.

Vil du til at lære at lave scooter selv, eller blot have en ide om hvordan den fungerer, er de 299,- til Haynes bogen givet godt ud. Billedet er vist gammelt, jeg fik 2008 udgaven i sommers Smil
Svar


Forum spring: