Søg Garagen Hej Gæst! Register

På grusveje!
#1
Så fik jeg også prøvet 2-hjules 'sejlads'. Fortvivlethock: Smil

Det var den eneste mulighed, da jeg ville en tur ind i Mols Bjerge. Derinde er der nemlig alene grus og til tider løst sand på vejene.

Noget af en sejlende fornemmelse, og sikkert heller ikke godt for benzinøkonimien. Jeg kom aldrig over ca. 25 km/t på meteret.
33 km/l sagde den ved den følgende tankning i det sydlige Århus. Inden da blev der tanket i Ebeltoft.
Vel en 20 km på grus og 50-60 km på asfalteret vej. Begge dele godt bakket, men det var værst på grus. Især op til Agri Baunehøj!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
walker1 Skrev:Vel en 20 km på grus og 50-60 km på asfalteret vej. Begge dele godt bakket, men det var værst på grus. Især op til Agri Baunehøj!

Lyder interessant. Jeg har selv været på 'langfart' idag: NRG'en har passeret de 1000 kørte km, og så fik den lov at arbejde et par timer sammenlagt for første gang - meget af tiden for fuld skrue. Op til Frederikssund og over broen - tilbage via Roskilde. Sammenlagt små 100 kilometer ifølge triptæller. Højst sete hastighed for fuld skrue 92 km/t ned ad lang bakke, laveste 62 km/t op ad lang bakke med modvind. Det sugede godt i tanken, men jeg fik ikke tanket så jeg kunne se hvor meget pr. liter.

Hvad er du sejlet derover med? Odden - Ebeltoft?
Hvil i Fred NRG. Amen.
Svar
#3
Stemmer, Odden-Ebeltoft.
Det er en 'båd' der vil noget! 43 knob. Det er der ikke ret meget i f.eks. Søværnet eller Toldvæsnet, der kan følge med til!
Desværre er det også den dyreste forbindelse. 240 kr for en alm. passager. (Cykel, scooter eller 45 følger gratis med!) Og samme pris Odden-Århus.

Har man god tid og skal den vej, så ligger Kalundborg-Århus på 'sølle' 140 kr. Reservation er dog påkrævet, også for pasagerer Fortvivlethock:

(Alt dette skrives trådløst fra vandrehjemmet i Skanderborg Smil )
Svar
#4
walker1 Skrev:Desværre er det også den dyreste forbindelse. 240 kr for en alm. passager. (Cykel, scooter eller 45 følger gratis med!) Og samme pris Odden-Århus.
Har man god tid og skal den vej, så ligger Kalundborg-Århus på 'sølle' 140 kr. Reservation er dog påkrævet, også for pasagerer Fortvivlethock: (Alt dette skrives trådløst fra vandrehjemmet i Skanderborg Smil )

Jeg kiggede på priserne for nylig. Overvejer et smut en weekend om nogle uger. Hvis man fratænker den lange tur ned om Langeland, er det jo måden at komme til Jylland på, på knallert. Synes det er lidt pebret. 140 er dog ikke så galt. Hvis man har tid nok.
Hvil i Fred NRG. Amen.
Svar


Forum spring: