Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kymco Agility - lidt spørgsmål
#1
Hejsa

Når min far starter sin Agility på kold motor, skal den lige stå små 10 sekunder, før den kan tage gas. Giver man den gas, går den ud... jeg går ud fra den drukner.
Er det normal opførsel ? Da min far påpegede det ved service (den har ikke været sådan hele tiden) fik han at vide det var helt normalt.

Vi skal have fjernet skiven på den, det er ved at blive lidt træls at den ikke render en dag over 34km/t. Jeg har læst flere steder (bl.a herinde) at man ikke bare lige kan pille skiven, da den er er svejst fast. Kunne man så ikke børe købe sådan en tingest her: Variomatikhülse ?

Fandt det ud fra denne eksploderede tegning: Tegning
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Brian Skrev:Hejsa

Når min far starter sin Agility på kold motor, skal den lige stå små 10 sekunder, før den kan tage gas. Giver man den gas, går den ud... jeg går ud fra den drukner.
Er det normal opførsel ? Da min far påpegede det ved service (den har ikke været sådan hele tiden) fik han at vide det var helt normalt.

Vi skal have fjernet skiven på den, det er ved at blive lidt træls at den ikke render en dag over 34km/t. Jeg har læst flere steder (bl.a herinde) at man ikke bare lige kan pille skiven, da den er er svejst fast. Kunne man så ikke børe købe sådan en tingest her: Variomatikhülse ?

Fandt det ud fra denne eksploderede tegning: Tegning

Jeg går ud fra det er nr. 4 på tegningen, du her snakker om Smil. For det første link viser ikke noget på min computer?? Hvis det er en rulle uden fast ring, og den passer til Kymco'en , så er det bare med at bestille den. Det med den ikke tager gas fra start a', kan skyldes at chokeren er defekt(går ud fra, det er en automatisk choker?? ) eller dysen, der skal være et nummer større?
Svar
#3
Brian Skrev:Hejsa

Når min far starter sin Agility på kold motor, skal den lige stå små 10 sekunder, før den kan tage gas. Giver man den gas, går den ud... jeg går ud fra den drukner.
Er det normal opførsel ? Da min far påpegede det ved service (den har ikke været sådan hele tiden) fik han at vide det var helt normalt.

4-taktere har svært ved at tage gas i starten. Så det er vist helt normalt.
Svar
#4
Jps
Jeps, det er numme 4 på tegningen. De har 2 udgaver så vidt jeg kan få stavet mig igennem, en med og en uden fast ring/skive. Er det møgbesværligt at skifte sådan en, eller følger den bare med, når man alligevel har skilt det ad ?

Gæst
Okay, hvad skyldes det ?
Svar
#5
Jeg har for så vidt ikke problemer med at gasse op umiddelbart efter start.
Rent faktisk har jeg bøvl med at den går i stå, hvis jeg ikke gør det.

Kun hvis maskinen er kold og våd, skal jeg være noget varsom med at give gas det første minut eller så. Helt uden gas går den dog også i stå, som altid i starten.

Jeg ved ikke om det er normalt, men på min lyder der et tydeligt 'Klang', når der startes med kold motor. Jeg gætter på, at der er chokeren, der klapper ind, men ... ?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
10 sek ? det er da til at leve med, tillige har motor også bedst af det, da den så har opbygget et olietryk, og delene i motor er velsmurt, før der gives omdrejninger.
Min MC gør det samme, hvis den er kold, og jeg ikke har givet nok choker, så det er altså helt normalt.
Nu har du automatisk choker, så det kan du ikke selv styre, medmindre at du kan justere på den, det kunne man på min sidste bil.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#7
Brian Skrev:Jps
Jeps, det er nummer 4 på tegningen. De har 2 udgaver så vidt jeg kan få stavet mig igennem, en med og en uden fast ring/skive. Er det møgbesværligt at skifte sådan en, eller følger den bare med, når man alligevel har skilt det ad ?


Nej det er ikke besværligt, synes jeg, men jeg har også prøvet det en del gange Smil. Du kan finde guides i hvordan du får varioen pillet a', herinde på BS. Når først møtrikken på varioen er pillet a', kan du let pille hele molevitten ud Smil.
Svar
#8
LETSINDIG
Jaja, det er ikke så meget det at der går lidt tid før man kan køre, det var mere det at hvis det er en fejl, skal den jo rettes.

Jps
Jeg har styr på at få splittet det ad, jeg var bare ikke klar over hvor nem den "stang" var at få med... men det bliver forsøgt i nærmeste fremtid.
Svar
#9
Hej
Når man køber dele hos www.kymco-ersatzteile.de får man en montagevejledning med.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Oddball Skrev:Hej
Når man køber dele hos www.kymco-ersatzteile.de får man en montagevejledning med.

Det skal du nok ikke regne med. Ked af det
Svar
#11
http://www.kymco-ersatzteile.de/ sender altså til DK ?

Jeg skrev en mail til dem ( auf englisch) og spurgte om de sendte uden for Tyskland, da jeg ikke ville overføre en klat penge uden at få noget for dem.
Svar
#12
Det med at skulle "vente" er helt normalt for en 4-takter. Chokeren på Agility er temperatur bestemt og kan ikke indstilles.

Begrænsningen er ikke som normalt bare en skive man kan pille af, du skal købe en "variomatichülse" og udskifte den helt. Det er ikke det store arbejde. Husk at juster gasspjældet når du har udskiftet. Agilityen vil herefter løbe 70 på speedometeret - reelt en 60-65.

Hvis du herefter dyser den om med en 0,85 dyse og udskifter rullerne med 6,2 g ruller, vil du komme hurtigere op på tophastigheden og vil kunne følge med de fleste 2-taktere. CDI'en er også begrænset. Du kan ikke selv "fikse" den, men den kan udskiftes med en uden begrænsning - HUSK! det skal være en, der passer til Agility!!!. Det vil dog ikke give noget ekstra, da den lille motor næppe vil nå op på maks-omdrejninger, medmindre du kører ned ad bakke og risikoen er, at du vil brænde ventilerne af.
Svar


Forum spring: