Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kymco Agility - lidt spørgsmål
#25
Jeg modtog så det nye rør fra Tyskland idag - der står fint og flot "Kymco genuine part" på indpakningen. Hvorom alting er, var der en general beskrivelse omkring vario'en med fra butikken, om hvordan man skiller/samler skidtet.

Jeg bestilte iøvrigt Mandag, og pakken lander Lørdag morgen - det er sgu tjept!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
Citat:Uanset, så er den praksis der følges, ihvertfald i Århus.
45'ere får også konfiskeret ulovlige dele som på 30'ere.

Ulovlige dele, ja - men jeg refererer til en 45'er, der jo er godkendt uden skive eller krage på røret. Den vil også kunne køre mere end 45, uden der er foretaget ændringer. Hvad skulle man kunne konfiskere? Hele scooteren efter §133a?
Tidligere havde man en lignende praksis, når det drejede sig om lydpotter. Det var "forbudt" at køre med andet end originale potter i Danmark. Et EU-direktiv har nu rettet op på den misforståelse. Man må nu køre med en hvilkensomhelst EU-godkendt potte, sålænge man ikke "piller" ved den. Udskifter man f.eks. en original potte med katalysator med en med/uden fra et af de store firmaer, vil topfarten på en 2-takter stige med 10-20 km/t. Der vil ikke kunne ske konfiskation!

Grunden til, at jeg ikke mener afgørelserne holder vand er, at loven kun taler om ulovlige dele men retten har udvidet begrebet til ulovlige dele og lovlige dele disse indgår i (sålænge de ikke er for dyre?) - i dette tilfælde hele gearingen ( man havde fra anklageren oprindeligt tænkt sig konfiskation af både forreste og bagerste remtræk).

Analogt ville dette indebære konfiskering af cylinder, stempel, kaburator,luftfilter samt lydpotte såfremt der manglede, eller var påsat en del i bare en af disse komponenter. Omkostningerne for ejeren ved en sådan konfiskation ville være så store, at det ikke ville kunne komme på tale iflg. præmisserne i dommene. Så hvor vil politiet trække grænsen? Må man ændre rullevægten? Må man ændre dysen? Må man ændre luftfilteret? Må man køre med større diameter dæk (vinterdæk)? Må man køre med højere oktan end 92? og hvormeget må/kan i givne tilfælde konfiskeres.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#27
I gamle dage hvor Honda CD/Dax/Amigo 50 husserede bredt herhjemme, kunne man fjerne en plomb i topstykkets indsugningskanal. Og hvis man blev knaldet blev hele topstykket konfiskeret.
Det er fuldstændig det samme med en vario, der har fået fjernet en begrænsning.
Ligeså er det med de EU-godkendte potter...ingen begrænsning og hele potten konfiskeres.

Sådan er det bare, men man er velkommen til at få det afprøvet i retten, selvom der er dannet præcedens i landretten.

Tungere el. lettere ruller, større el. mindre hoveddyse, og et større bagdæk bliver ikke betragtet som en konstruktiv ændring af den typegodkendte motor, det er alm. trimning og rep. af de iforvejen monterede lovlige dele.
Svar
#28
har lidt spørgsmål ang. agility


Er der nogen kilerem der passer (ud over original) mener fra andre scootere ?

nogen dansk HP hvor de har et nogenlunde stort udvalg af dele ( eller er der kun de udenlandske )

nogen der kender et godt/billigt sted at købe skjolde?

håber i kan hjælpe Grin
Svar
#29
Kan jeg så skifte min potte uden at nogen kommer efter mig? Eller er jeg bare blevet forvirret?
TruckStar
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
T Skrev:Kan jeg så skifte min potte uden at nogen kommer efter mig? Eller er jeg bare blevet forvirret?

Self. kan du det, du skal bare beholde "plumben" i den evt. EU-godkendte potte du sætter på.
Svar


Forum spring: