Søg Garagen Hej Gæst! Register

Nu starter Venus men..
#1
Har gennemtjekket Venus. Haft motoren pillet helt af og efterset ventilerne.
Skiftet bøsningen i kickstarterskjoldet og endelig med hjælp fra nogle brugere her - Tak for det Grin - fået samlet det igen korrekt.
Dvs at status nu er at jeg godt kan starte den på kickstart men elstart er nu totalt død. Dog virker elstart da jeg ved direkte påvirkning med strøm sagtens kan få den til at virke, starteren altså? Kan det være startrelæet der nu pludselig er stået af?

Når den er startet så står den nu ok stille men engang imellem stiger omdr. for igen at falde og sådan fortsætter det. Er det normalt?

Underligt nok er symptomet med at den steg i omdr ved at aktivere bagbremsen nu forsvundet, kan nogen forklare det, jeg kan ihvertifald ikke!

Forventer at samle den så meget at der kan prøvekøres her til aften.
Kryds fingre XXXXX
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(07-05-2011, 18:25)Fjdriver Skrev: Forventer at samle den så meget at der kan prøvekøres her til aften.
Kryds fingre XXXXX

XXXXXXXGrin
Hold nallerne fra roterende dele, og må dine guder være med dig og dine.

Suzuki K50 II 1973
Aprilia Classic 1999 *3
Gilera Touring 50 1974
Suzuki GS750 1978
Svar
#3
¨Nå ingen der ved det? Græder
Nu er den samlet og datteren kommer og henter den snarest.
Håber den så er nok iorden i det lange løb.

Har ihvertfald kørt en lille tur på den og den render speedometeret ud så det er ikk ehelt galt tror jeg.

Et sidste spørgsmål, hvad er den skrue til som sidder på siden af karburatoren næsten helt henne ved studsen i venstre side når man kigge ned på karburatoren?
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#4
Ja, det kan meget vel være starter relæet. Jeg har måtte bytte et i vinters på min retro, som er næsten mage til.

Det er nemt nok at chekke: Lyt efter, om du kan høre en "klikkelyd" når du forsøger at starte. Hvis ja, så er dit relæ sikkert OK. Hvis nej, så kan det være kontakten til enten starteren eller bremsen, som er defekt - ELLER relæet.

Der er 4 ledninger fra dit starterrelæ. Dit starterrelæ er forbundet således:
EEN ledning går til batt. +pol og en anden til startermotor.. Desuden er det forbundet med starterknappen og bremsekontakten (som også er forbundet til kontakten på støttefoden). Trykker du starter ind, aktiveres STEL. Holder du bremsen inde aktiveres PLUS polen.

Derfor kan fejlen være:
Støttefoden kortslutter: Test det ved at hive den sorte ledning ud af CDI`en. Start. Starter den, så slukker du motoren ved igen at sætte den sorte tilbage.
Kontakten i håndbremsen: Test det ved at lede strømmen udenom med en lus. Feks via en ledning direkte til batt. pluspol og så brug starterknappen. Tænder den, så er det kontakten i bremsen.
Starterknappen defekt: Test det ved at se om der er forbindelse med grøn på startmotor og stel. Hvis nej, knap defekt.

Hvis alt OK, så er det sterterrelæet.

Et bud: Tror den kører op i omdr. fordi kontakten i bremsen kortslutter eller lign., således at generatoren skal arbejde mere = omdr. stiger.


Lige når du starter maskinen kan den godt tøve lidt inden den tager omdrejninger i tomgang. Det er helt normalt. Den kan også godt blive en smule ujævn i tomgang efterhånden som chookeren opvarmes. Men prøv at køre en god tur på den. Stil den så i tomgang. Hvis den er ujævn på varm motor, så er der "rod" i systemet et eller andet sted(Chooker, falsk luft, forkert indstillet luftskrue/tomgangsskrue osv).



- Stor er den som ved, men større er den som ved, hvor han skal spørge / Piet Hein
Svar
#5
Westenkaer
Dyb respekt. Det er da så fyldestgørende som det overhovedet kan være.
Du vandt lige en stjerne ved mig for denne forklaring.
Tusind tak
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: