Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ultimative guide til hurtigere 4-takt scooter! (Op 02/03/09)
#85
Undskyld at jeg skriver så sent.

Er der nogle der kan hjælpe mig med følgende problem:

Jeg har en TMS z2, 50cc fra enten 2008 eller 2009. Den render i øjeblikket 50 km/t, og har gjort sådan siden jeg fik den.

Jeg prøvede her i weekenden at pille begrænsningerne på den, som der stod på jeres begrænsningssider, og ingen af dem i havde virkede - og ved ikke hvilken ledning på CDI'en jeg skal pille.

Jeg har prøvet at pille følgende begrænsninger

- Messingskruen i topstykket (der var ingen, der sad kun en fjeder da man skruede låget af)
- Begrænsningen i luftindtaget (fik vi pillet af, men det gjorde ikke noget)
- Begrænset gasspjæld (vi kunne ikke finde skruen, hvor sidder den på en TMS z2? .. Den var der ikke som på jeres side..)

Mange tak for hjælpen!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#86
Hej
Det er meget forskellig fra mærke til mærke, om der er en skrue i kaburatoren eller ej, osv. .
Jeg har f.eks. slet ingen af disse begrænsninger, på nær ringen i variatoren.
Men en 4T 50cc kør ikke meget mere end 55 km/t, hvis man kun fjerner ringen.
En større cylinder giver mere trækkraft og kun lidt på toppen.
Man kan dog godt købe en større karburator Link men som de skriver: "bedst egnet til cylindre på 80ccm og større - helst også med et bedre topstykke"
Hvis man skal have et bedre topstykke + cylinder så skal man købe dette sæt: Link.
Så kan man komme på 80+ km/t.
Scooterture:
Skagen video.
 Mariager Havn video.
Sym Fiddle II 125/160cc årg. 2010
Opel Meriva årg. 2005
Svar
#87
(05-05-2011, 00:49)Flemmingo Skrev: Hej
Det er meget forskellig fra mærke til mærke, om der er en skrue i kaburatoren eller ej, osv. .
Jeg har f.eks. slet ingen af disse begrænsninger, på nær ringen i variatoren.
Men en 4T 50cc kør ikke meget mere end 55 km/t, hvis man kun fjerner ringen.
En større cylinder giver mere trækkraft og kun lidt på toppen.
Man kan dog godt købe en større karburator Link men som de skriver: "bedst egnet til cylindre på 80ccm og større - helst også med et bedre topstykke"
Hvis man skal have et bedre topstykke + cylinder så skal man købe dette sæt: Link.
Så kan man komme på 80+ km/t.


Det er ikke nødvendigt med en større karburator, før man passerer de 85 ccm. Man kan dog ofte med fordel skifte til en en bedre forarbejdet karburator, end den "kineser", mange er udstyret med. Karburatoren og andet, er dimensioneret til 80 ccm, det er kun cylinderen, der på vores udgaver, er udskiftet med en 50 ccm.

Du skal ikke regne med, at det 90ccm-kit, uden videre, får den op på 80+. 125'erne kører, som bekendt, kun ca. 85. 90'er kittet kører med samme omdrejninger, som 50ccm og 125 ccm, så gearingen skal ændres, evt. også knast og krumtap, og der skal gøres plads til en større karburator. Der skal også skaffes en anden udstødning, med et større forrør, idet det det almindelige forrør, ikke kan klare udstødningsmængden, og iøvrigt bliver rødglødende. Når alt det er klaret, vil jeg gætte på, at den vil kunne køre stabile 80-85 på en god dag. Kan man "nøjes" med noget i 70'erne, burde det være muligt med blot et 80-85-kit, og en anden gearing, og evt. en bedre karburator.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#88
(05-05-2011, 08:12)kragen Skrev: Det er ikke nødvendigt med en større karburator, før man passerer de 85 ccm. Man kan dog ofte med fordel skifte til en en bedre forarbejdet karburator, end den "kineser", mange er udstyret med. Karburatoren og andet, er dimensioneret til 80 ccm, det er kun cylinderen, der på vores udgaver, er udskiftet med en 50 ccm.

Du skal ikke regne med, at det 90ccm-kit, uden videre, får den op på 80+. 125'erne kører, som bekendt, kun ca. 85. 90'er kittet kører med samme omdrejninger, som 50ccm og 125 ccm, så gearingen skal ændres, evt. også knast og krumtap, og der skal gøres plads til en større karburator. Der skal også skaffes en anden udstødning, med et større forrør, idet det det almindelige forrør, ikke kan klare udstødningsmængden, og iøvrigt bliver rødglødende. Når alt det er klaret, vil jeg gætte på, at den vil kunne køre stabile 80-85 på en god dag. Kan man "nøjes" med noget i 70'erne, burde det være muligt med blot et 80-85-kit, og en anden gearing, og evt. en bedre karburator.

Kan sagtens nøjes med 70, og så et bedre optræk.. Blink med øjet
Kan du sende mig et helt kit?
Svar
#89
(05-05-2011, 19:00)kirkez Skrev: {...}
Kan du sende mig et helt kit?

Vidste ikke vi have en butik her på Billig-Scooter. Griner

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#90
(05-05-2011, 19:03)barden Skrev: Vidste ikke vi have en butik her på Billig-Scooter. Griner
Og heller ikke, at jeg skulle have en biks, ved siden af mit job Målløs Griner
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#91
(05-05-2011, 19:18)kragen Skrev: Og heller ikke, at jeg skulle have en biks, ved siden af mit job Målløs Griner

Godt sagt.

Spurgte ham bare pænt om han ville gøre mig en lille tjeneste.

Svar
#92
(10-03-2009, 17:15)formula Skrev: Det med at du skriver at man bare kan klippe en blå ledning i cdi'en så den bliver ubegrænset? på den blå ledning er der da også en lille gul streg for det er der på min kan ikke se det på billedet andre må også gerne svare hvis de ved det???

Min lille "sløjfe" / "løkke" er rød - må jeg klippe den?
TMS z2, 3280 km :-D

Svar


Forum spring: