Søg Garagen Hej Gæst! Register

En masse små problemer...
#1
Jeg har haft min scooter, en Peugeout Speedake '96, i ca. en måned nu, og der er opstået et par små problemer som jeg gerne vil have lidt input til hvordan løses.

1. Elstart virker ikke, det lyder som om den kører rundt nogle gange, men den starter ikke, har desuden lagt mærke til at lys styrken stiger betragteligt når scooteren tager nogle omdrejninger, ligeledes blinker blinkerlyset meget hurtigere når scooteren tager nogle omdrejninger, og falder så til normalt tempo når jeg holder stille. Jeg tænker om ikke et nyt batteri vil løse de fleste af de her problemer? Lyset virker heller ikke når knallerten bare står med tænding på, men det ved jeg ikke om det skal?

2.Min benzin lampe virker ikke, det gør benzinmåleren dog, ud over den er meget upræcis, kan man gå ud fra det bare er en defekt lampe når nu selve måleren virker? Opdagede at lampen ikke virkede da jeg kørte tør og måtte skubbe 2 km, måske fordi jeg ikke fatter at bruge reserve tanken, men jeg synes kun scooteren kan køre når hanen står på 1.

3. Mit speedometer røg på vej til arbejde en dag, både nål og km-tæller står stille. Er det et nyt drev eller måske bare kabel?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
1) Et nyt batteri burde kunne løse det, men måske du kan nøjes med at oplade dit nuværende? Det er først når scooteren kører (bemærk er tændt, og ikke kun på tænding) lyset skal lyse, da det bliver genereret fra din stator.
2) Det kan godt være pæren, men jeg holder nu mere på en evt. løs forbindelse?
3) Det er tit og ofte kablet, og ikke drevet der volder problemet Smil
Svar
#3
dan_a Skrev:Jeg har haft min scooter, en Peugeout Speedake '96, i ca. en måned nu, og der er opstået et par små problemer som jeg gerne vil have lidt input til hvordan løses.

1. Elstart virker ikke, det lyder som om den kører rundt nogle gange, men den starter ikke, har desuden lagt mærke til at lys styrken stiger betragteligt når scooteren tager nogle omdrejninger, ligeledes blinker blinkerlyset meget hurtigere når scooteren tager nogle omdrejninger, og falder så til normalt tempo når jeg holder stille. Jeg tænker om ikke et nyt batteri vil løse de fleste af de her problemer? Lyset virker heller ikke når knallerten bare står med tænding på, men det ved jeg ikke om det skal?

2.Min benzin lampe virker ikke, det gør benzinmåleren dog, ud over den er meget upræcis, kan man gå ud fra det bare er en defekt lampe når nu selve måleren virker? Opdagede at lampen ikke virkede da jeg kørte tør og måtte skubbe 2 km, måske fordi jeg ikke fatter at bruge reserve tanken, men jeg synes kun scooteren kan køre når hanen står på 1.

3. Mit speedometer røg på vej til arbejde en dag, både nål og km-tæller står stille. Er det et nyt drev eller måske bare kabel?

3. Tror ikke drevet fejler noget, pil kablet af nede ved hjulet og drej kablet hurtig rundt, så kan du lige se (og høre) om nålen bevæger sig. Det kan også være kablet er knækket.

2. Du kan checke om lampen virker ved at pille stikket af nede ved den manuelle benzinhane, og så kortslutte stikket. Så skulle lampen gerne lyse gult. Check også på samme måde olielampen. Der går 2 ledninger ned oven på oliebeholderen, skub isoleringen lidt op og kortslut stikket, så kan du se om olielampen lyser rødt. (Der skal være tænding på i begge tilfælde) :wink:

Benzin måleren kan du justere ved at afmontere den "sjove" skarpe tingest oven på benzin tanken.
Så kan du komme ned til flyderen og bøje den lidt op/ned, alt efter om den viser for meget eller for lidt.

Reservetanken er en lidt oldnordisk indretning ala. Puch Maxi Grin

Stilling, set siddende ovenfra:

Pegende mod venstre: lukket.
Stilling ned: åben
Pegende mod højre: reservetank (som du først bruger når den sætter ud). Benzinlampe og måler har jo normalt advaret dig, ikke :roll:

1. Mht. Elstarter, check batteri eller starterdrev inden bag ved variodæksel, når du nu skriver at starteren kører lidt rundt. Det med at lysstyrken stiger betragteligt når scooteren tager nogle omdrejninger, er normalt (dog kan du evt. skifte de 2 pærer ud med 2x15Watt halogen.) Måske der er "nogen" der har sat nogle 35watt pære i f.eks, og SÅ vil den lyse meget lidt i tomgang Grin

Det med at Blinklyspærene blinker for hurtig, er måske relæet. Jeg har dog tilfældigt fundet ud af at sætte nogle andre pærer i af et andet fabrikat, så min virker fint nu igen, uden at have skiftet relæet.

Det eneste el/lys der skal virke når der er tænding på, er blinklys, stoplys, benzinmåler og horn.


Puh ha, der er en del at gå i gang med Grin

Svar
#4
Jeg prøvede lige at tænde blinklyset, det virkede fint, lyste kraftigt, og hornet virker også - scooteren har stået stille siden torsdag, så det udelukker vel batteriet?

Barden: Jeg tror aldrig jeg lærer det med den reserve tank, jeg tror faktisk det er dig der forklarede mig det sidst også, jeg synes bare ikke det fungere, måske er der ikke fyldt benzin i reserve tanken. Når jeg tanker går jeg udfra benzinhanen skal stå til venstre(da der er et tank symbol der)?
Svar
#5
Dit lysproblem kan være ensretteren til lyset. Det er den lille metaldims på størrelse med en pakke smøger med køleripper, der normalt sidder skruet fast på stellet over forlygten. Hvis dit nær/fjernlys også taber styrke i takt med blinlysene, når de blinker, eller hvis lyset går ned i stryrke, når bremselyset tændes, er ensretteren nok for svag. Jeg har udskiftet min med en Naraku [High Output] ensretter. Den holder de 12-14 v, som originalen, men øger udganseffekten til 100 W, hvilkety skulle være nok til, at den kan "trække" alle pærer på en gang :wink:
http://www.racing-planet.de/scootertunin...7065bspot1
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
dan_a Skrev:Jeg prøvede lige at tænde blinklyset, det virkede fint, lyste kraftigt, og hornet virker også - scooteren har stået stille siden torsdag, så det udelukker vel batteriet?

Barden: Jeg tror aldrig jeg lærer det med den reserve tank, jeg tror faktisk det er dig der forklarede mig det sidst også, jeg synes bare ikke det fungere, måske er der ikke fyldt benzin i reserve tanken. Når jeg tanker går jeg udfra benzinhanen skal stå til venstre(da der er et tank symbol der)?

Jamen jeg kan ikke forklare det nærmere ang benzinindstillinger som jeg har skrevet et par gange :wink:

Men et resumé:

Stilling, set siddende ovenfra:

Pegende mod venstre: lukket.
Stilling ned: åben
Pegende mod højre: reservetank

Svar
#7
kragen Skrev:Dit lysproblem kan være ensretteren til lyset. Det er den lille metaldims på størrelse med en pakke smøger med køleripper, der normalt sidder skruet fast på stellet over forlygten.

På denne unormale model, sidder den til venstre på stellet under sadlen. Grin

Svar


Forum spring: