Søg Garagen Hej Gæst! Register

17,5 karburator fylder ikke bundkarret med Benzin
#1
Som topic siger, min 17,5 vil ikke fylde bundkarret med benzin. Jeg har haft den på før, så gik gevindet til skruen der holder svanehalsen på plads i stykker, men fik dog en ny topdel af karburatoren og smide på. Jeg har derfor kørt med std. karburator et stykke tid, indtil idag hvor jeg ville have min 17,5 på igen. Den blev samlet med den 'nye' topdel og på dyse og tomgangsdyse flyttet overi, samt el chokeren. Da jeg får den samlet, sat gaskabel i spjældet, benzinslange på, olieslange på og vakumslange på sætter jeg karburatoren fast (jeg har gummistuds) og spænder den. Studsen fejler intet. Jeg forsøger at starte, efter at have suget i vakumslangen. Jeg jogger på kickstarten 30 gange og konstatere der er kompression som før, og den puster ud af udstødningen og suger ind af indsugningen. Men karburatoren fyldes ikke med benzin. Vi prøver at smide lidt benzin ind af indsugningen og efter den får suget det ned starter den og dør hurtigt efter, da den benzin vi har smidt ind i indsugningen er brugt. Dyserne er ikke tilstoppet, og jeg har forsøgt at puste igennem. Der er fri gennemgang. Det eneste jeg kunne se var svømmeren var højere oppe, end på den gamle topdel/overdel.

Så jeg spørger - hvordan kan det være min karburator ikke bliver fyldt med benzin :?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Prøv sat tage vacuumslangen af ved karburatoren, og sug i den, for at se, om det er et vaccumproblem. Kan du fylde svømmerhuset, og holde motoren igang, når du suger, har du et vacuumproblem.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Jeg har forsøgt at suge i vakumslangen, det er ikke vakuum der er problemet. Det virker også fint på min std karburator. Tak for input.
Svar
#4
DarkSide hjalp med at få karburatoren til at virke, men nu er det sjovt som den lyder som om den går for fed :S Før kørte den fint med den dyse.
Svar


Forum spring: