Søg Garagen Hej Gæst! Register

Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Test af BEEPER X6R
#1
Jeg har lavet et skema, der kort sammenligner BEEPER X6R og Sentinel 1100 (Beeper X2R).

Beeper X6R
Type: 2-vejs MC alarm.
Pris: 382 kr. (Pixmania, frankrig)
Vandtæt: Kun systemenhed. Ikke fjernbetjeninger.
Strømforbrug: 5mA (1 måned max. ved scooterbatteri på 5AH).
Blink LED: Nej.
Montering: Standard 9-pol multistik for tilslutning af alarm, eller ledning.
Fjernbetjening: LED.
Fjernbetj. strøm: 300uA - 2mA. Type AAA. (3-5md. batterilevetid)
Rækkevide: 2-vejs: 500 meter. 1-vejs: 50 meter.
Features: Shock og tilt sensor justerbar. Alarmen har autostart. Den overvåger ledningsnet, så f.eks. afbrydelse af alarm, eller horn, giver alarm på fjernbetjeningen. Kan programmeres til beep når der blinkes, og til autostart. Ikke altid korrekt status på fjernbetjening.
Konklusion: Nem at montere, hvor der er stik til alarm. Overraskende god rækkevide. Lav pris.
Manual: Kun på Fransk. Kan ikke downloades.
Model: JJ-MB-04-1
Producent: Giant Alarm System http://www.jujiang.net/sdp/526314/4/pd-2...ystem.html

Sentinel 1100 (Beeper X2R)
Type: 2-vejs MC alarm.
Pris: 1295 kr. (Speeding.dk)
Vandtæt: Systemenhed + envejs fjernbetjeningen. Ikke 2-vejs fjernbetjening.
Strømforbrug: 2mA (2.5 måned max. ved scooterbatteri på 5AH).
Blink LED: Ja.
Montering: Kun med ledning.
Fjernbetjening: LCD.
Fjernbetj. strøm: 20uA. Type AAA. (5 års batterilevetid)
Rækkevide: 2-vejs: 1 km, reelt 500m. 1-vejs: 75m, reelt 20m.
Features: Justerbar shock og tilt fra LCD. Ur og mulighed for alarm. Aktuel status fra centralenhed ved tryk på fjernbetjeningen. Alarmen har ikke autostart. Alarmen overvåger ikke ledningsnet, og giver ikke alarm hvis strøm eller horn afbrydes. Den kan ikke lave beep ved blink.
Konklusion: Kan ikke umiddelbart monteres i standard multi connectors for alarm. Lavt strømforbrug. LCD fjernbetjening.
Manual: Medfølger på Engelsk.
Andet: Har brugt og bruger på scooter. Virker pålidelig.

Som det ses er Beeper X6R god i forhold til prisen. Specielt overraskende er den gode rækkevide. Selvom senderækkeviden opgives til 50 meter, viser det sig at det for 2-vejs fjernbetjeningen er noget underdrevet. Den sender nemt op til 500 meter. Og dermed når den ligeså langt, som min Sentinel 1100, der er opgivet til en rækkevide på 1km. Strømforbruget er lidt højt - men ikke uacceptabelt højt. Der skal skiftes batterier i fjernbetjeningen lidt tit, da den er LED baseret. Det vil man også forvente. Den overvåger ledningsnettet, så afbrydelse af sirene, eller strøm til alarm, giver alarm på fjernbetjeningen, når den er indenfor rækkevide. Dette er også et plus, i forhold til Sentinel 1100, som ikke giver alarm hvis ledning til f.eks. sirenen afbrydes.

Beeper X6R er skrabet - og den føles skrabet. Men det er en god lille alarm, og den er klart bedre end de fleste envejs fjernbetjente alarmer, og kan hamle op med langt dyere alarmer. Der er ingen blink-LED, så hvis der ønskes preventiv virkning må investeres i en separat blink-LED, der så til gengæld også blinker, hvis alarmen er slået fra.

Jeg har ikke afprøvet X6R i praksis, eller over en lang periode. Ovenstående er et resultat af nogle tests og målinger som jeg har gjort på den. Umiddelbart, ser det dog ud til, at være en god alarm til prisen.

Det som måske er min største bekymring, er at det ikke er muligt at se status korrekt. Man kan altså ikke være sikker på, at scooteren er låst, selvom fjernbetjeningen står på låst. Hvis den eksempelvis er låst med den anden fjernbetjening, så vises det ikke på 2-vejs fjernbetjeningen. Jeg tør dog roligt stå inde for den, i forhold til 1-vejs fjernbetjeninger til samme pris eller derunder.

Montering foregår forholdsvis nemt på de fleste scootere der er forbedredt for alarm, da mange stik og alarmer har samme forbindelse som beeper. Det betyder, at det er chance for, at den direkte kan sættes i alarm stikket på scooteren. Men det er jo altid en god idé, at tjekke ledningsdiagrammet og sammenholde med alarmens. Sentinel 1100 har ikke et stik der passer i scootere forbedredt for alarm, så det er klart en ulempe ved denne i forhold til Beeper.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jeg overvejer kraftigt en alarm til min Super8. Hvor bøvlet er det at montere en Sentinel fysisk og elektrisk i Super8'eren?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Det kan gøres på mange måder. Det nemmeste er at sætte den til plus og minus over batteriet - det er den nemme løsning...

Det kan også gøres med strømtyve og rund-stik. Det er nok løsningen de fleste bruger. Ulempen er, at der sættes strømtyve på ledningsnettet, og i nogle tilfælde går det ud over garantien. Strømtyvene kan ikke fjernes.

Den sidste løsning, som også er den dyreste, er at købe nogle stik som passer til Super 8's stik. Så kan alarmen nemt sættes på, og tages af, og det vil ikke kunne ses. Det betyder at alarmen kan fjernes inden scooteren leveres til garantieftersyn, og monteringen vil ikke kunne ses.

Ulempen er, at det tager lidt tid at lave ledningen, som forbinder til Super 8's stik, og til alarmen. Det tager nok et par timer. Men den kan laves på forhånd.

For Super 8, tror jeg den sidste mulighed er bedst, da det er nogle af ledningerne, som er lidt svært at få fat på, så en strømtyv kan sættes på. Det er specielt ledningerne op til kilometertælleren (blink).

Det er ikke så nemt med autostart på Super 8, da man skal trykke håndbremserne ind samtidigt med start knappen aktiveres. Skal den have autostart, der starter uden håndbremsen trykkes, skal den have et relæ.

Hvis du er interesseret i den beeper alarm som jeg har købt, så kan jeg måske lave nogle ledninger til Super 8, der følger med.
Svar
#4
Super 8 Skrev:Det kan gøres på mange måder. Det nemmeste er at sætte den til plus og minus over batteriet - det er den nemme løsning...

Det kan også gøres med strømtyve og rund-stik. Det er nok løsningen de fleste bruger. Ulempen er, at der sættes strømtyve på ledningsnettet, og i nogle tilfælde går det ud over garantien. Strømtyvene kan ikke fjernes.

Den sidste løsning, som også er den dyreste, er at købe nogle stik som passer til Super 8's stik. Så kan alarmen nemt sættes på, og tages af, og det vil ikke kunne ses. Det betyder at alarmen kan fjernes inden scooteren leveres til garantieftersyn, og monteringen vil ikke kunne ses.

Ulempen er, at det tager lidt tid at lave ledningen, som forbinder til Super 8's stik, og til alarmen. Det tager nok et par timer. Men den kan laves på forhånd.

For Super 8, tror jeg den sidste mulighed er bedst, da det er nogle af ledningerne, som er lidt svært at få fat på, så en strømtyv kan sættes på. Det er specielt ledningerne op til kilometertælleren (blink).

Det er ikke så nemt med autostart på Super 8, da man skal trykke håndbremserne ind samtidigt med start knappen aktiveres. Skal den have autostart, der starter uden håndbremsen trykkes, skal den have et relæ.

Hvis du er interesseret i den beeper alarm som jeg har købt, så kan jeg måske lave nogle ledninger til Super 8, der følger med.
Mucho interesseret Grin PB sendt.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
Beeper X6R kan umiddelbart sættes i 9-pol stikket, for de scootere, der er forbedredt for alarm. Ledningerne svarer til de fleste andre alarmer, blandt andet AOLIN's alarm, og mange andre.

Forbindelserne for AOLIN's alarm, er beskrevet på:
http://www.aolin.de/graf/eplan.html

For Kymco Super 8, er ledningsfarverne som for Honda Scooter, 50 ccm.

Alarm 12V rød - til Scooter 12V rød. (Konstant på, også uden tænding),
Alarm stel (minus) sort - til Scooter stel, grøn.
Key-on 12V orange - til Scooter på 12V ved tænding på, sort. (12V, kun ved tænding på)

Ovenstående 3 ledninger, findes blandt andet ved tændingskontakten (rød, sort og grøn på stikket til tændingskontakten, hvor rød er 12V, og sort 12V med tænding på, og grøn er stel(minus).)


Start-wire, blå - til scooter gul/rød (start-ledning).

Direction light gul - til Scooter lysseblå.
Direction light gul - til Scooter orange.

Ovenstående 3 ledninger findes blandt andet i 9-pol stikket, som går op i indstrumentbrættet.
Jeg har lavet en lille "forlænger" så de forbindes ved at sætte forlængeren ind.


Ignition off up, lysserød, forbindes til blå/gul - rundstik på tændingskontakt til tændingskontakt ende.
Ignition off down, grå, forbindes til blå/gul rundstik på tændingskontakt til CDI ende.

Ignition off, er sat på med rundstik til rundstikkene fra tændingskontakten. Ledningernes farve afviger mellem honda og Kymco, hvor honda anvender sort/hvid, og Kymco blå/gul.


[Image: Beeper.gif]

Forbindelse fra alarm, til ledningsnettet på scootere, for de fleste alarmtyper. Klik på billed for at se stort.

De fleste alarmer, anvender et 9-pol stik, med samme forbindelser og samme farver, som f.eks. AOLIN, hvor jeg har "saxet" ovenstående skema fra.

Normalt skal håndbremse og startknap aktiveres, for at starte scooteren. Alarmens autostart har fundet en vej, så det er muligt uden, at nogle af disse aktiveres. Autostart kan programmeres til at kunne aktiveres, eller ikke kunne aktiveres.

Beeper X6R, giver scooteren et par ekstra features, blandt andet "beep" når der blinkes...
Den overvåger ledningsnettet, så hvis alarmen afmonteres eller batteriet afmonteres, alarmens sirene afmonteres, så vil alarmen aktiveres på remote kontrollen, når den er indenfor rækkevide.

Det hjælper derfor ikke, at "bare" afmontere batteriet - den vil give alarm alligevel, men kun på fjernbetjeningen. Normalt kan hellerikke undgås at skubbe til scooteren først.

Selvom alarmen ved første øjekast virker skrabet, så viser den sig efter lidt bekendtskab, at have mange features - også flere, end andre alarmer.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hej, ved du om Yamaha Neos 2001 har stik til alarm, jeg tænker på beeper X6R. hvis du ligger inde med en, vil jeg da gerne købe den, så kan jeg jo teste den
På forhånd tak for hjælpen. MVH
Svar
#7
Jeg har ikke kunnet finde elektrisk diagram for Yamaha Neos. Da den er fra 2001, har den sikkert ikke stik til tyverialarm.

Alarmen kan stadigt fås hos Pixmania, til 350 kroner, plus porto.
http://www.pixmania.com/dk/dk/2990174/ar...ooter.html

Kragen har vist fundet et par triks til konfiguration af alarmen.

Du kan sandsynligvis bruge yamaha wire collor, fra ovenstående skema. Men hvis der ikke er et stik, må du til at bruge f.eks. strømtyve, for at få tilsluttet den. Hvis der bruges strømtyve, er det vigtigt at gøre på de rette ledninger - det kan ikke gøres om, for ledningerne beskadies hvis strømtyven fjernes.
Svar
#8
Super 8 Skrev:Jeg har ikke kunnet finde elektrisk diagram for Yamaha Neos. Da den er fra 2001, har den sikkert ikke stik til tyverialarm.

Alarmen kan stadigt fås hos Pixmania, til 350 kroner, plus porto.
http://www.pixmania.com/dk/dk/2990174/ar...ooter.html

Kragen har vist fundet et par triks til konfiguration af alarmen.

Du kan sandsynligvis bruge yamaha wire collor, fra ovenstående skema. Men hvis der ikke er et stik, må du til at bruge f.eks. strømtyve, for at få tilsluttet den. Hvis der bruges strømtyve, er det vigtigt at gøre på de rette ledninger - det kan ikke gøres om, for ledningerne beskadies hvis strømtyven fjernes.
Ingen tricks :wink: Jeg forstørrede bare den lille franske tosiders minimanual, så man kunne se, hvilke knapper, der skulle trykkes på, for at konfigurere den. Al konfiguration foregår efter systemmet, hold en knap nede, og tryk f.eks. 15 gange på en anden Griner Sådan konfigurerer man følsomhed, startspærre, fjerntænding, autoaktivering m.m. Når det gælder monteringen, er jeg lost - den stod Super8 for Grin
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#9
Jeg har kigget tråden igennem.
Kan man nøjes med kun at sætte den til batteriet?

Hvordan skal det i så fald sættes sammen?

Skal siges at jeg har tænkt mig at sætte den på en ældre motorcykel.

På forhånd tak super 8 !
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Den skal sættes til lednings nettet lige som Thansens og den X6R Bepper har ikke hun og han multistik med der er kun det ene stik med, den fra Thansen har alt det man skal bruge men det er nok mest beregnet til scooterer hved ikke med mc.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#11
Jeg har fået den hjem, og den har multistik.
Svar
#12
Hej jeg vil sætte en Beeper x6r på min Peugeot v-clic men hvordan skal den kobles på,tændings ledningerne har farverne

Sort med hvid streg
Rød
Grøn
Grøn
Sort
Fortvivletcooter:
Svar


Forum spring: