Søg Garagen Hej Gæst! Register

Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Test af BEEPER X6R
#13
Jeg tror at forbindelserne er som for Honda - dvs. omtrent som for Super 8, bortset fra ledningen fra tænding til CDI, hvor honda anvender sort/hvid, og Kymco blå/gul. Så se det tidligere indlæg.

Farverne er som for T-Hansens alarm, så se eventuelt:
http://media.thg.dk/files/pdf/9942400000...edning.pdf

Jeg mener Peugeot V-Clic bruger samme farver som Honda. Den hvide ledning til tændingslåsen, skal forstås som hvid/sort, selvom den er tegnet med hvid midt i, og sort kant. Ledningen til stel, er tegnet sort på diagrammet - på scooteren er ledningen til stel dog grøn, meddens den er sort for alarm.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Hej det er ikke lykkedes mig at sætte alarmen til på min v-clic
to sikringer er brændt afRullende øjne
har prøvet
sort til sort eller grøn
rød til rød
grå til hvid/sort
lysserød til hvid/sort både ved tænding og cdi
orange til sort

gul til blinklys men de virker ikke

alarmen har virket lidt men giver kun advarselstone men går så i gang når nøglen fjernes

kunne ikke slukke motoren med nøglen

På forhånd tak Grin

       
Svar
#15
Kan du finde et ledningsdiagram til scooteren?

Jeg har ikke fundet en ved at søge på nettet. Dog fandt jeg et til speed-fight: http://wiki.scooterforum.net/images/7/75...schema.jpg

Her er sort (på tændingsnøglen) +12V, når der er tænding på. Grøn, er stel. Rød (ved batteri), er permanent 12V, også med tænding slukket. Rød/sort på tændingskontakten går til pick-up spolen, og hvid/sort går til CDI'en. De er forbundet, af tændingskontakten. Blå (mørkeblå) er ledningen til startrelæ (autostart). Lysseblå, og lysserød er til blinklys.

sort til sort eller grøn - sort på alarm, skal forbindes til grøn på scooter (ved tændingskontakt)

rød til rød - korrekt, rød ved tændingskontakt.

grå til hvid/sort lysserød til hvid/sort både ved tænding og cdi
- Normalt forbindes lysserød på alarmen, til hvid/sort mod tændingskontakt (ved tændingskontakt), og grå til hvid/sort mod CDI (bort fra tændingskontakten). Dog, har beeper fået vendt ledningerne på nogle modeller, så autostart ikke fungerer med disse, med mindre ledningerne forbindes modsat.

orange til sort - orange på alarmen, forbindes til sort ved tændingskontakten.

gul til blinklys men de virker ikke.
- De to gule på alarmen, forbindes normalt til blinklys der skulle være henholdsvis lysseblå og orange på scooteren.

blå forbindes til autostart - ledningen på peugeot skulle også være blå ved startkontakt.


Så umiddelbart ser det korrekt ud, bare du bruger grøn som jord.


Hvis du har et voltmeter, kan du prøve at måle på spændingerne på scooteren. Mellem den grønne og den røde ledning, skal der gerne være 12V, også når scooteren er slukket. Og mellem den grønne og den sorte ledning, skal gerne være 12V - men kun når scooteren er tændt.

Herefter, kan du "nøjes" med sort (alarm) - grøn (scooter) og rød (alarm) - rød (scooter). Så får alarmen 12V, og skulle fungere.

Hvis du vil have "imobiliseringen med", så skal den lysserøde og grå ledning på alarmen også forbindes. Den sort/hvide ledning ved tændingskontakten overklippes, og den lysserøde og grå fra alarmen, sættes på hver sin del, af den overklippede ledning. Hvordan de skal forbindes, afhænger af modellen af beeper.

Vil du have blinklys med, skal du finde de to ledninger - de skulle være lysseblå og orange på scooteren. Mål med et voltmeter, om spændingen skifter, når du blinker. De to gule, forbindes til henholdsvis den lysserøde, og den orange.

Hvis spændingen mellem sort og grønt på scooteren er 12V ved tænding, så kan du også forbinde den orange ledning på alarmen, til den orange på scooteren. Nu skulle du kunne sætte tænding på scooteren med fjernbetjeningen, men dog ikke starte.

For at starte, skal du bruge den blå ledning på scooteren. Mål først, at den går til 12V, når du trykker på start knappen, eller når du trykker håndbremsen. Hvordan den fungerer, afhænger af scooterens ledningsnet. På speedfight skulle den gå til 12V, når du trykker på startknappen. Mange scootere, er dog forbunden så den går til 12V, når du trykker håndbremsen, og trækkes til 0V når du trykker startknappen. De fleste scootere, lægger den blå knap til stel, når startknappen bruges - og da alarmen starter ved at hive ledningen til plus, så vil det medføre at sikringen springer, hvis startknappen trykkes ind samtidigt. På speed-fight, hvor ledningen hives til 12V er det ingen risiko. Men, f.eks. på min, er det en risiko - jeg har faktisk prøvet...

Er den blå forbundet, og vil den ikke starte - så kan det skyldes den lysserøde og grå ledning skal swappes. Det skal den, på nogle af "beeper" alarmerne.

Beeper sælges ikke mere af pixmania, men hvis du først har sat stikket på, vil den normalt også kunne bruges til andre alarmer. Dog, med risiko for, at den lysserøde og grå ledning skal byttes.
Svar


Forum spring: