18-07-2006, 11:41
Der kom ingen svar på dette, så nu prøver jeg i en selvstændig tråd.
Mit spørgsmål kan være lidt dumt, men ..
Hvad sker der reelt, hvis luftskruen er skruet for langt ud?
Blandingen bliver 'overmager', så trækket muligvis bliver svagere, og start kan være vanskelig, men har det indflydelse på f.eks. benzinøkonomi?
At skrue den for langt ind giver for fed blanding, hvilket kan få økonomien til at falde (vil jeg tro :oops: )
Jeg spekulerer også på de der dunste, som jeg har været inde på tidligere. Kunne det skyldes mangel på luft? (ufuldstændig forbrænding)
Min økonomi ligger rimeligt fast på 39,5 km/l.
Mit spørgsmål kan være lidt dumt, men ..
Hvad sker der reelt, hvis luftskruen er skruet for langt ud?
Blandingen bliver 'overmager', så trækket muligvis bliver svagere, og start kan være vanskelig, men har det indflydelse på f.eks. benzinøkonomi?
At skrue den for langt ind giver for fed blanding, hvilket kan få økonomien til at falde (vil jeg tro :oops: )
Jeg spekulerer også på de der dunste, som jeg har været inde på tidligere. Kunne det skyldes mangel på luft? (ufuldstændig forbrænding)
Min økonomi ligger rimeligt fast på 39,5 km/l.