30-09-2009, 20:23
Ville høre om der var andre med godt/dårlige erfarringer ang. "super benzin"
Shell´s V-Power 99 oktan, Q8´s Dynamic og hvad de nu ellers bliver kaldt.
Grunden til dette er at jeg havde problemer med min Zip 4T. Efter den havde rundet 11.000km, var den begyndt at tabe pusten lidt. Havde problemer med at komme på op de 70 km/t uden hjælp fra en bakke eller medvind, og accelerationen var også faldet lidt.
Jeg prøvede så at stille ventilerne til 0,1 selvom det kun var 2000km siden de var blevet stillet sidst. Dette hjalp så ikke, så de røg tilbage til 0,08. Derefter gik turen til kaburatoren, og rensning af denne, i håb om at få den gamle acceleration, og topfart tilbage.
Nu har jeg kørt ca 800 km med Shell V-power, da jeg læste i et andet indlæg denne slags "super benzin" skulle være med til at rense mototen og ventiler.
Ved så bare ikke om det er den gamle tro med at flytte bjerge, men syntes jeg har fået min gamle Zip tilbage med hensyn til topfart og accelration.
Ved næste optankning ryger jeg tilbage til 95 blyfri, og så må tiden vise om den lille maskine bare havde en dårlig måned, eller om at den testet benzin virkelig afhjulpet problemet med tabet i topfart og manglende acceleration.
Shell´s V-Power 99 oktan, Q8´s Dynamic og hvad de nu ellers bliver kaldt.
Grunden til dette er at jeg havde problemer med min Zip 4T. Efter den havde rundet 11.000km, var den begyndt at tabe pusten lidt. Havde problemer med at komme på op de 70 km/t uden hjælp fra en bakke eller medvind, og accelerationen var også faldet lidt.
Jeg prøvede så at stille ventilerne til 0,1 selvom det kun var 2000km siden de var blevet stillet sidst. Dette hjalp så ikke, så de røg tilbage til 0,08. Derefter gik turen til kaburatoren, og rensning af denne, i håb om at få den gamle acceleration, og topfart tilbage.
Nu har jeg kørt ca 800 km med Shell V-power, da jeg læste i et andet indlæg denne slags "super benzin" skulle være med til at rense mototen og ventiler.
Ved så bare ikke om det er den gamle tro med at flytte bjerge, men syntes jeg har fået min gamle Zip tilbage med hensyn til topfart og accelration.
Ved næste optankning ryger jeg tilbage til 95 blyfri, og så må tiden vise om den lille maskine bare havde en dårlig måned, eller om at den testet benzin virkelig afhjulpet problemet med tabet i topfart og manglende acceleration.