Søg Garagen Hej Gæst! Register

"Super benzin"
#1
Ville høre om der var andre med godt/dårlige erfarringer ang. "super benzin"

Shell´s V-Power 99 oktan, Q8´s Dynamic og hvad de nu ellers bliver kaldt.

Grunden til dette er at jeg havde problemer med min Zip 4T. Efter den havde rundet 11.000km, var den begyndt at tabe pusten lidt. Havde problemer med at komme på op de 70 km/t uden hjælp fra en bakke eller medvind, og accelerationen var også faldet lidt.

Jeg prøvede så at stille ventilerne til 0,1 selvom det kun var 2000km siden de var blevet stillet sidst. Dette hjalp så ikke, så de røg tilbage til 0,08. Derefter gik turen til kaburatoren, og rensning af denne, i håb om at få den gamle acceleration, og topfart tilbage.

Nu har jeg kørt ca 800 km med Shell V-power, da jeg læste i et andet indlæg denne slags "super benzin" skulle være med til at rense mototen og ventiler.
Ved så bare ikke om det er den gamle tro med at flytte bjerge, men syntes jeg har fået min gamle Zip tilbage med hensyn til topfart og accelration.

Ved næste optankning ryger jeg tilbage til 95 blyfri, og så må tiden vise om den lille maskine bare havde en dårlig måned, eller om at den testet benzin virkelig afhjulpet problemet med tabet i topfart og manglende acceleration.

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jeg kan mærke tydelig forskel på almindelig 95 oktan og de forskellige mærker af superbenzin. Min scooter har det bedst med F24's version og Q8 Dynamic (måske det samme), mens der ikke er den store gevinst ved Shell's V-Power.

Om det renser motoren ved jeg ikke, men lyden og responsen er væsentligt forbedret når jeg fylder den dyre benzin på. På min gamle Volvo kan jeg direkte aflæse det på forbruget når jeg i en periode fodrer den med Shell V-Power, så jeg tror på magien.

/Andy
Svar
#3
Xipe Skrev:Ville høre om der var andre med godt/dårlige erfarringer ang. "super benzin"

Shell´s V-Power 99 oktan, Q8´s Dynamic og hvad de nu ellers bliver kaldt.

Grunden til dette er at jeg havde problemer med min Zip 4T. Efter den havde rundet 11.000km, var den begyndt at tabe pusten lidt. Havde problemer med at komme på op de 70 km/t uden hjælp fra en bakke eller medvind, og accelerationen var også faldet lidt.

Jeg prøvede så at stille ventilerne til 0,1 selvom det kun var 2000km siden de var blevet stillet sidst. Dette hjalp så ikke, så de røg tilbage til 0,08. Derefter gik turen til kaburatoren, og rensning af denne, i håb om at få den gamle acceleration, og topfart tilbage.

Nu har jeg kørt ca 800 km med Shell V-power, da jeg læste i et andet indlæg denne slags "super benzin" skulle være med til at rense mototen og ventiler.
Ved så bare ikke om det er den gamle tro med at flytte bjerge, men syntes jeg har fået min gamle Zip tilbage med hensyn til topfart og accelration.

Ved næste optankning ryger jeg tilbage til 95 blyfri, og så må tiden vise om den lille maskine bare havde en dårlig måned, eller om at den testet benzin virkelig afhjulpet problemet med tabet i topfart og manglende acceleration.

Her er en lille debat om emnet. :wink:
Mvh.kallerman
Svar
#4
Kallerman Skrev:Her er en lille debat om emnet. :wink:
Det kører bare derudaf nu med de link, hva´Kallerman Grin

Svar
#5
barden Skrev:Det kører bare derudaf nu med de link, hva´Kallerman Grin

Først lærer man, derefter skraber man erfaring sammen Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Man skal lære så længe man lever. :wink:
Mvh.kallerman
Svar
#7
Kallerman Skrev:Her er en lille debat om emnet. :wink:

Også den tråd jeg blev inspiration fra, bortset fra at der ikke var meget info om den "rensende" effekt nogle af dem lover, men mere om 95 vs 99 oktan.

Jeg er positiv, endnu. Kan være det ændre sig når den får lov til at trille på 95 blyfri igen.

Svar


Forum spring: