Søg Garagen Hej Gæst! Register

PGO T-rex årgang 2000
#1
Hej

Jeg har netop fundet frem til dette forum. Det passer perfekt til mit problem.

Efter at have fået bil, så har min T-rex stået stille i skuret i over 2 år. Nu skal den nok sælges, så jeg skal have liv i den igen.

Jeg har gjort følgende indtil videre. Skiftet gearolie og tændrør. Fyldt ekstra olie på og blandet den gamle benzin med ny.

Efter mange forsøg har jeg fået liv i den, men den hakker meget ved lave hastigheder og kan ikke holde i tomgang uden at dø.


Har i nogle tips eller ideer til hvad jeg skal gøre? Gerne med billeder!!


Tak
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
vatos Skrev:Hej

Jeg har netop fundet frem til dette forum. Det passer perfekt til mit problem.

Efter at have fået bil, så har min T-rex stået stille i skuret i over 2 år. Nu skal den nok sælges, så jeg skal have liv i den igen.

Jeg har gjort følgende indtil videre. Skiftet gearolie og tændrør. Fyldt ekstra olie på og blandet den gamle benzin med ny.

Efter mange forsøg har jeg fået liv i den, men den hakker meget ved lave hastigheder og kan ikke holde i tomgang uden at dø.


Har i nogle tips eller ideer til hvad jeg skal gøre? Gerne med billeder!!


Tak

Det gamle benzín (og olie) skulle have været fjernet først, før du hældte nyt i, da benzinen taber "effekt" efter så lang tid i tanken, og olien kan blive træg(tyk) eller tabe sin viskotet(tror jeg det hedder??). Og karburatoren skal igennem en rensning, da der sikkert er kondensvand i.

Så er der mulighed for, at den kører fint igen Smil.
Svar
#3
Ok.

Hvordan gør jeg de forskellige ting???? :-(
Svar
#4
vatos Skrev:Ok.

Hvordan gør jeg de forskellige ting???? :-(

Ang. benzinen, skal du først ha' sædeboksen skruet a', og derefter tager du benzinslangen a' før "benzinhanen" og sætter noget i hullet der kan blokere for benzinen. Og så finder du en slange( evt. et stykke haveslange)der kan gå ud over det lille stykke slange der sidder på tanken, og lade benzinen løbe ned i en eller flere flasker, eller en dunk, og aflevere benzinen på den nærmeste affaldsplads Smil. Du kan også købe en speciel slange, til at tømme benzin og olie a' med. Den kan vist købes hos THansen, for en 30-50 kr.?? Den skal så ned i hullet, hvor du fylder benzin på, og der sidder en udvidelse på slangen, som fungere som en pumpe, der gør at benzin kommer ned i dunken/flaskerne Blink med øjet.

På samme kan du tømme olietanken. Og karburatoren skal så skilles fuldstændig ad, tørres og gennemblæses med trykluft. En cykelpumpe kan til nød bruges, hvis man ikke lige har trykluft ved hånden Smil.
Svar
#5
Jps Skrev:Ang. benzinen, skal du først ha' sædeboksen skruet a', og derefter tager du benzinslangen a' før "benzinhanen" og sætter noget i hullet der kan blokere for benzinen. Og så finder du en slange( evt. et stykke haveslange)der kan gå ud over det lille stykke slange der sidder på tanken, og lade benzinen løbe ned i en eller flere flasker, eller en dunk, og aflevere benzinen på den nærmeste affaldsplads Smil. Du kan også købe en speciel slange, til at tømme benzin og olie a' med. Den kan vist købes hos THansen, for en 30-50 kr.?? Den skal så ned i hullet, hvor du fylder benzin på, og der sidder en udvidelse på slangen, som fungere som en pumpe, der gør at benzin kommer ned i dunken/flaskerne Blink med øjet.

På samme kan du tømme olietanken. Og karburatoren skal så skilles fuldstændig ad, tørres og gennemblæses med trykluft. En cykelpumpe kan til nød bruges, hvis man ikke lige har trykluft ved hånden Smil.

Ok, nu er sædeboksen skruet af. For at jeg ikke roder mig ud i noget jeg ikke kan fixe igen så har jeg lige taget et par billeder.

Måske du/I kan guide mig via billederne?

[Image: 1101065imgqv7.jpg]

[Image: 1101066imgny2.jpg]
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jeg har nu tappet benzinen af, og er ved at tappe olien af.

Er der en som kan fortælle hvad jeg skal gøre for at få karburatoren af??? (udfra mine billeder)
Svar
#7
vatos Skrev:Jeg har nu tappet benzinen af, og er ved at tappe olien af.

Er der en som kan fortælle hvad jeg skal gøre for at få karburatoren af??? (udfra mine billeder)

På det nederste billede, sidder karburatoren fast, med 2 skruer på studsen De skal skrues a'(med en 8'er topnøgle/gaffelnøgle). Selve studsen, skal du ikke røre ved(heller ikke slangen, der sidder på). Men du skal afmontere luftfilterkassen, stikket til autochokeren(sidder opad studsen på billede 2), benzinslangen, gaspjældet og autochokeren.

Når du har gjort det skal du skrue bunden af karburatoren, og skrue dyse, strålerør(hvor dysen sidder på) og det lille rør, der sidder lidt gemt oppe i et hul. Når det er gjort, kan du så gennemblæse karburatoren, og de smådele du har afmonteret, for urenheder. Hvis du bruger trykluft, så pas på når du blæser hullerne rene på de små dele, da de kan smutte ud af hånden og fordufte for tid og evighed(måske). Husk også at rense det filter der sidder på selve benzinhanen(noget klar plastik), og det du har på selve benzinslangen. Eller udskift begge dele( det bedste, når den har stået stille så længe).
Svar
#8
Jeg har nu fået tappet benzin og olie af, hældt ny frisk på. Haft karburatoren af, og renset den.

Jeg har også stillet på luftskruen/tomgangsskruen (???) så den nu igen spinder som en mis.


Hvad kan man egenlig få for sådan en sag?

Årgang 2000, ca 11.000 km, mangler forskærm (er næsten kun til pynt).
Svar
#9
vatos Skrev:Jeg har nu fået tappet benzin og olie af, hældt ny frisk på. Haft karburatoren af, og renset den.

Jeg har også stillet på luftskruen/tomgangsskruen (???) så den nu igen spinder som en mis.


Hvad kan man egenlig få for sådan en sag?

Årgang 2000, ca 11.000 km, mangler forskærm (er næsten kun til pynt).

Så hjalp mine "instruktioner" jo?? Smil

Et skud fra hoften. Ca. 4-6.000kr. ved privat handel, hvis den ellers er velholdt Blink med øjet.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Ja tak for hjælpen !!!


Den er rimelig velholdt, dog er forrøret til udstødning rusten (men det bliver de jo)
Svar
#11
vatos Skrev:Ja tak for hjælpen !!!


Den er rimelig velholdt, dog er forrøret til udstødning rusten (men det bliver de jo)

Du behøver ikke takke. Du havde jo bare brug for lidt hjælp :wink: .

Er forrøret så rusten så det ligner en gennemtæring, i nær fremtid?? Hvis ikke, så giv det engang med en stålbørste(evt en roterende stålbørste til boremaskine), og slib ned til røret bliver næsten blankt eller helt blankt, og giv det så en omgang sort varmebestandig maling(650 gr). Det holder et stykke tid Smil.
Svar
#12
Billeder:

[Image: 1101069imgzz0.jpg]

[Image: 1101070imgen1.jpg]
Svar


Forum spring: